Την επόμενη εβδομάδα θα γίνουν οι ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα, ενώ η θεσμοθέτηση του νέου Λυκείου και του εξεταστικού συστήματος θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του μήνα. Αυτό έκανε γνωστό σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου.
Την επόμενη εβδομάδα θα γίνουν οι ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα, ενώ η θεσμοθέτηση του νέου Λυκείου και του εξεταστικού συστήματος θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του μήνα. Αυτό έκανε γνωστό σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στον «Real fm».
Σύμφωνα με τον κ. Γαβρόγλου, «δεν θα υπάρχουν μεγάλες διαφορές από την ανακοίνωση της πρότασής μας που έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το βασικό πνεύμα των αλλαγών είναι η ολοκλήρωση των εγκύκλιων σπουδών στη Β΄ Λυκείου, ώστε η Γ΄ Λυκείου να είναι έτος προπαρασκευής για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επίσης, θέλουμε τα παιδιά να μπορούν να εισάγονται σε κάποια πανεπιστημιακά τμήματα μόνο με το απολυτήριο του Λυκείου. Την ύλη ήδη την ανακοινώσαμε, θα ανακοινώσουμε και το σύστημα εισαγωγής. Θα υπάρχουν ευνοϊκότερες διατάξεις για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς στο σύστημα που θα ανακοινωθεί την επόμενη εβδομάδα» είπε ο υπουργός Παιδείας.
Ως προς το αίτημα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να «παγώσει» η μεταρρύθμιση ενόψει εκλογών, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε πως «το νέο εξεταστικό σύστημα το συζητάμε εδώ και ενάμισι χρόνο. Από την αρχή καλώ τη Ν.Δ. και τα άλλα κόμματα να συμφωνήσουμε ποιο είναι πρόβλημα και να μας πουν τις προτάσεις τους. Υπάρχουν προτάσεις ή για όλα τα θέματα η άποψή τους είναι "το παγώνω" και "το σταματώ";» διερωτήθηκε.
Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο έναρξης των μαθημάτων στις 9 το πρωί, ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε ότι το υπουργείο έχει συστήσει μια επιτροπή ειδικών - γιατρών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κλπ - που θα καταθέσει αυτή ή την επόμενη εβδομάδα το πόρισμά της, το οποίο και θα δημοσιοποιηθεί. «Θα ακολουθήσει συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς και κατόπιν θα ληφθούν οι αποφάσεις. Το θέμα, λοιπόν, αυτή τη στιγμή είναι ανοιχτό» σημείωσε, επισημαίνοντας ότι μπορεί να εφαρμοστεί αρχικά σε μόνο μία βαθμίδα, ώστε να αποτιμηθεί.
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις γονέων μαθητών της Σάμου, που δεν επέτρεψαν στα παιδιά τους να πάνε στο σχολείο, επειδή στις τάξεις έχουν ενταχθεί και προσφυγόπουλα, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε ότι «πρόκειται για απαράδεκτες αντιλήψεις. Δεν υπάρχουν ούτε αστερίσκοι, ούτε υποσημειώσεις για τη λέξη "απαράδεκτες". Οι γονείς αυτοί κάνουν μεγάλο κακό στα ίδια τα παιδιά τους, γιατί τους δίνουν το μάθημα - οι ίδιοι οι γονείς, αν είναι δυνατόν - ότι, αν είσαι διαφορετικός, δεν είσαι ίσος. Εμείς λέμε ότι είμαστε όλοι ίσοι και διαφορετικοί κι αυτή η αρχή είναι θεμέλιο της Δημοκρατίας μας. Αυτό είναι δύσκολο για τα παιδιά, γιατί τα παιδιά είναι σκληρά, κοροϊδεύουν το ένα το άλλο. Κεντρικό σημείο της εκπαιδευτικής λογικής και της λογικής της Δημοκρατίας είναι να πείσουμε τα παιδιά και την κοινωνία ότι το διαφορετικό είναι ίσο. Εδώ έχουμε έναν σύλλογο γονέων ο οποίος είναι πέραν των κόκκινων γραμμών. Τους καλούμε να ξανασκεφτούν αυτά τα πράγματα. Κι αν πιστεύουν οι ίδιοι σε τέτοιες δηλητηριώδεις αρχές, τουλάχιστον να κάνουν μια προσπάθεια να μην τις μεταφέρουν στα παιδιά τους» ανέφερε ο υπουργός.
Για τα βιβλία του μαθήματος της Ιστορίας, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι αποτελεί μέρος τη Συμφωνίας των Πρεσπών η συγκρότηση διεπιστημονικής επιτροπής με την ευθύνη του υπουργείου Εξωτερικών, στην οποία επιστήμονες της Ελλάδας και της Βόρειας Μακεδονίας συζητούν τα σχετικά ζητήματα και, όταν ολοκληρώσουν το έργο τους, θα ανακοινώσουν το πόρισμά τους.
Ως προς το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων, που συνεχίζεται σε συνεργασία με την αναπληρώτρια υπουργό Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, το χαρακτήρισε ως «μια κοινωνική προσφορά που αξιοποιείται από τους μαθητές κι αποτελεί μία από τις πολύ μεγάλες επιτυχίες της κυβέρνησης». Σημείωσε ότι τα τελευταία δυόμισι χρόνια που εφαρμόζεται, τα σχολεία που εντάχθηκαν σε αυτό αυξήθηκαν και τα δύο υπουργεία προσβλέπουν στη λελογισμένη επέκτασή του.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στην επέκταση του θεσμού των ολοήμερων δημοτικών σχολείων ακόμη και στα ολιγοθέσια, λέγοντας πως «είμαστε περήφανοι για την ολοκλήρωση αυτού του προγράμματος».
Για τα βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, ο υπουργός είπε ότι «με την επιτροπή της Εκκλησίας συζητούμε επί δύο χρόνια κι έχουμε καταλήξει σε ένα καλό επίπεδο συνεννοήσεων. Αυτή η συζήτηση συνεχίζεται. Η προκήρυξη βιβλίων θα πάρει πολύ χρόνο. Θα πρέπει, όμως, να είναι σαφές ότι την τελική ευθύνη για τα σχολικά βιβλία σε μια σύγχρονη χώρα την έχει η Πολιτεία και το υπουργείο».
Ο κ. Γαβρόγλου μίλησε και για τη Συμφωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος. Ειδικά στο θέμα της μισθοδοσίας των κληρικών, είπε ότι «η Διαρκής Ιερά Σύνοδος έχει ορίσει μια Επιτροπή για τη συζήτηση όλων των θεμάτων, εκτός του μισθολογικού. Εμείς καταθέσαμε το σχέδιό μας για την εφαρμογή της Συμφωνίας με την Εκκλησία της Ελλάδος σχετικά και με τη μισθοδοσία, αλλά δυστυχώς η Επιτροπή της Εκκλησίας δεν είχε τη δικαιοδοσία ώστε να συνεχιστεί αυτή η συζήτηση. Η πρότασή μας διασφαλίζει ακόμη περισσότερο τους κληρικούς και τις οργανικές θέσεις τους. Περιμένουμε από την Ιεραρχία να ανακοινώσει τις αποφάσεις της. Το σχέδιο ή θα απορριφθεί από την Ιεραρχία ή η Ιεραρχία θα πει στην Επιτροπή - ή σε άλλη επιτροπή που θα συστήσει - "συνεχίστε τη συζήτηση"» εξήγησε.
Αναφερόμενος, τέλος, στο σύνολο των θεμάτων της εκπαίδευσης, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου επισήμανε ότι «για την επόμενη τετραετία η γραμμή είναι ότι έχουμε ολοκληρώσει τα θεσμικά ζητήματα και περνάμε στα θέματα ποιότητας της εκπαίδευσης, όπως είναι, για παράδειγμα, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών».