Δεκτό κατά πλειοψηφία, επί της αρχής, επί των άρθρων και στο σύνολό του έγινε το σχεδίου νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας, τη σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό των δικτύων διανομής φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις.
Δεκτό κατά πλειοψηφία, επί της αρχής, επί των άρθρων και στο σύνολό του έγινε το σχεδίου νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας, τη σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό των δικτύων διανομής φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, παρουσίασε τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου. Για τη γεωθερμία ο κ. Σταθάκης τόνισε ότι η κυβέρνηση «προσπαθεί να δώσει μια ώθηση σε έναν κλάδο στον οποίο η χώρα έχει τεράστιο δυναμικό» και ότι πρόκειται για μια κίνηση που «αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ενίσχυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας».
Σημείωσε ότι από τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων φορέων προκύπτει ευρύτερη αποδοχή της συγκεκριμένης παρέμβασης, ενώ αναφορικά με ζητήματα των αγροτικών φωτοβολταϊκών, υπογράμμισε τη δυνατότητα που δίνεται πλέον στους αγρότες για σύσταση Ενεργειακών Κοινοτήτων, όπου προβλέπεται κάλυψη του 40% της επένδυσης από ΕΣΠΑ.
Αναφερόμενος στο ιδιοκτησιακό διαχωρισμό δικτύων διανομής φυσικού αερίου, ο υπουργός έθεσε εξάμηνο χρονικό ορίζοντα για την ολοκλήρωσή του και σημείωσε ότι «με αυτόν κλείνει ο κύκλος των αναδιαρθρώσεων στο ιδιοκτησιακό καθεστώς» και πλέον «εκκρεμεί μόνο το θέμα των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, για το οποίο θα έρθει μια τροπολογία αύριο». Υπερασπίστηκε τη συνέπεια της κυβερνητικής πολιτικής, καθώς και σε αυτή την περίπτωση τα δίκτυα παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο, σε μικτές εταιρείες, όπου το κράτος διατηρεί το 51%. «Αυτό θεωρούμε ότι είναι πιο πετυχημένο μοντέλο, κοινός τόπος στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες», ανέφερε χαρακτηριστικά και παρέπεμψε στο εξαιρετικά επιτυχημένο παράδειγμα του ΑΔΜΗΕ, ο οποίος σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα έχει κάνει εξαιρετικά σημαντικά επενδυτικά έργα. Για το θέμα των εργολαβικών εργαζομένων ο κ. Σταθάκης έκανε λόγο για «απαράδεκτο καθεστώς» που είναι «ξένο προς την ιδεολογία της κυβέρνησης» και γι’ αυτό πρόθεση είναι «να προσφέρουμε στους εργολαβικούς εργαζόμενους, που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες των εταιριών, συμβάσεις αορίστου χρόνου στο πλαίσιο αυτής της μετάβασης».
Σχετικά με τον εκσυγχρονισμό του ΙΓΜΕ, το οποίο ήταν στα όρια της διάλυσης, ο κ. Σταθάκης υποστήριξε ότι αυτός θα επιτευχθεί με τη διασαφήνιση του ρυθμιστικού και εποπτικού του ρόλου, την εκχώρηση νέων αρμοδιοτήτων και τη μετατροπή του σε ΝΠΔΔ, την πλέον δόκιμη μορφή στην Ευρώπη, καθώς και την επίλυση συνταξιοδοτικών και μισθολογικών προβλημάτων.
Τέλος, ως προς τις διατάξεις για την ενέργεια, τη χωροταξία και την πολεοδομία, ο υπουργός περιέγραψε τη λογική του ενεργειακού συμψηφισμού της παραγωγής Ενεργειακών Κοινοτήτων, όπου συμμετέχουν ΟΤΑ, με την κάλυψη αναγκών φτωχών νοικοκυριών και κοινωφελών επιχειρήσεων.
Αναφέρθηκε, επίσης, στην περαιτέρω ενίσχυση του νομοθετικού πλαισίου για τις Ενεργειακές Κοινότητες, στην αντιμετώπιση του προβλήματος της κατάτμησης των έργων ΑΠΕ, που χαρακτήρισε «αδιανόητη πατέντα», στη θεσμοθέτηση των Παρατηρητηρίων Υδρογονανθράκων και στην απαγόρευση του fracking, στην ενίσχυση της κυβερνητικής πολιτικής απέναντι στην αυθαίρετη δόμηση και σε μια σειρά ρυθμίσεων για το Κτηματολόγιο, με στόχο την απλοποίηση διαδικασιών.