Η λέξη είναι αναγνωρίσιμη διεθνώς, περίπου σαν την… Coca Cola. Και μπορεί από το 1966 που παρουσιάσθηκε η πρώτη γενιά να «έκτισε» σιγά-σιγά τη φήμη της σε μια οκταετία, αλλά από το 1974 μέχρι σήμερα η Corolla σάρωσε κυριολεκτικά τις πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, διατηρώντας την πρώτη θέση ως μοντέλο από όλα τα άλλα όλων των σημάτων. Έτσι, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι εδραίωσε σε μεγάλο βαθμό και την ίδια την Toyota ως συνώνυμο της αξιοπιστίας και της αντοχής στον χρόνο.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Η λέξη είναι αναγνωρίσιμη διεθνώς, περίπου σαν την… Coca Cola. Και μπορεί από το 1966 που παρουσιάσθηκε η πρώτη γενιά να «έκτισε» σιγά-σιγά τη φήμη της σε μια οκταετία, αλλά από το 1974 μέχρι σήμερα η Corolla σάρωσε κυριολεκτικά τις πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, διατηρώντας την πρώτη θέση ως μοντέλο από όλα τα άλλα όλων των σημάτων. Έτσι, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι εδραίωσε σε μεγάλο βαθμό και την ίδια την Toyota ως συνώνυμο της αξιοπιστίας και της αντοχής στον χρόνο.
Η δωδέκατη γενιά Corolla, σε τρεις εκδοχές -Sedan, Hatchback, Touring Sports- κάνει τεράστιο ποιοτικό άλμα σε όλους τους τομείς, προκαλώντας ευθέως τον ανταγωνισμό σε κάθε ήπειρο. Προ καιρού παρουσιάσαμε την TS (station wagon), την οποία θα επιλέγαμε ως την πιο ξεχωριστή και πλήρη υβριδική και αυτόματη (στα 22.500 ευρώ που κοστίζει στη χώρα μας). Η Hatchback, πάλι, αντικαθιστώντας το Auris, είναι σαφές πως στοχεύει στο πιο νεανικό κοινό (από 17.450 ευρώ). Ωστόσο, στεκόμαστε περισσότερο στην κλασική Sedan τριών όγκων, που είναι συνδεδεμένη με τη διαχρονική εικόνα Corolla, διαμορφώνοντας την πιο προσιτή επιλογή (από 17.100 ευρώ).
Όπως διαπιστώσαμε, οδηγώντας την για πρώτη φορά στη Μαγιόρκα, τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά που καταγράψαμε ήταν εξαιρετική ποιότητα κύλισης, μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία, βελτιωμένη ηχομόνωση, τιμόνι ακριβές, αναρτήσεις που εξασφαλίζουν κράτημα υψηλού επιπέδου δίχως να κουράζουν τους επιβάτες, αίσθηση «ευρωπαϊκού» αυτοκινήτου. Πολύ καλοί οι χώροι, μπροστά με μικρές παραχωρήσεις για τα πόδια των πίσω επιβατών. Τα 471 λίτρα στον χώρο αποσκευών είναι απολύτως ικανοποιητικά για την κατηγορία. Η καμπίνα διαθέτει ποιοτικά υλικά, με το ευμέγεθες ταμπλό να φιλοξενεί πάνω του μία έγχρωμη οθόνη αφής οκτώ ή προαιρετικά δέκα ιντσών που υποστηρίζει τις λειτουργίες του συστήματος Toyota Touch 2.
Η νέα Corolla είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που προσφέρεται με δύο υβριδικά συστήματα. Το ένα συνδυάζεται με έναν βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων με συνολική ισχύ 122 ίππους και το άλλο με έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 180 ίππων. Υπάρχουν και εκδόσεις με συμβατική τεχνολογία. Ένας βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων Turbo με ισχύ 116 ίππων συνοδεύει τις βασικές εκδόσεις της σειράς με τα αμαξώματα hatchback και wagon, ενώ ένας επίσης βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων με απόδοση 132 ίππων ορίζει την entry level έκδοση στα μοντέλα sedan.