Η Maersk, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο ανακοίνωσε πρόσφατα ότι απομακρύνεται από τα ορυκτά καύσιμα σε μια προσπάθεια να επιτύχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, και προκαλεί άλλες ναυτιλιακές εταιρείες να πράξουν το ίδιο.
Η Maersk, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο ανακοίνωσε πρόσφατα ότι απομακρύνεται από τα ορυκτά καύσιμα σε μια προσπάθεια να επιτύχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, και προκαλεί άλλες ναυτιλιακές εταιρείες να πράξουν το ίδιο.
Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, η ναυσιπλοΐα είναι υπεύθυνη για το 3% περίπου των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον κόσμο, ενώ διαχειρίζεται το 90% των παγκόσμιων εμπορικών συναλλαγών. Αν και η σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων θα αποδειχθεί δύσκολη, η ναυτιλιακή εταιρεία Maersk με έδρα τη Δανία σχεδιάζει να στραφεί προς τη βιωσιμότητα, επενδύοντας σε πηγές ανανεώσιμων καυσίμων και καθαρότερα ναυτιλιακά μοντέλα.
«Ο μόνος τρόπος για να επιτύχουμε την απαιτούμενη μείωση του άνθρακα στη βιομηχανία μας είναι να μεταβούμε πλήρως σε νέα ουδέτερα ως προς τον άνθρακα καύσιμα και αλυσίδες εφοδιασμού», δήλωσε ο Σόρεν Τοφτ, Chief Operating Officer της Maersk.
«Τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια θα είναι κρίσιμα. Θα επενδύσουμε σημαντικούς πόρους για την καινοτομία και την τεχνολογία του στόλου μας, για τη βελτίωση της τεχνικής και οικονομικής βιωσιμότητας των λύσεων χωρίς άνθρακα. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια επενδύσαμε περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια και απασχολήσαμε πάνω από 50 μηχανικούς κάθε χρόνο στην ανάπτυξη ενεργειακά αποδοτικών λύσεων», πρόσθεσε.
Η ανάπτυξη ουδέτερων πλοίων με άνθρακα δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς οι ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις ακόμη δεν έχουν την αυτονομία να ανταγωνιστούν τις επιδόσεις των παραδοσιακών πλοίων ορυκτών καυσίμων. Με μικρή διάρκεια ζωής μπαταρίας και χωρίς σημεία φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής, οι καινοτόμες εξελίξεις είναι επιτακτικές.
Δεδομένου ότι τα πλοία που εκτελούν τα δρομολόγια συνήθως έχουν διάρκεια ζωής από 20 έως 25 χρόνια, η εταιρεία ελπίζει να επιτύχει τον στόχο της όσον αφορά την ουδετερότητα του άνθρακα το 2050, αντικαθιστώντας τον στόλο της σταδιακά με «καθαρά» σκάφη μέσα στις επόμενες δεκαετίες.
Η Maersk έχει ήδη μειώσει το αποτύπωμα άνθρακά της. Στα τέλη του 2016, είχε μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 42% ανά κοντέινερ, και τη συνολική ποσότητα εκπομπών άνθρακα κατά 25%.