Auto
Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2019 11:29

Η αυτοκίνηση γυρίζει σελίδα

Μπορεί να φαντάζει εξόχως φουτουριστικό, αλλά το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: οι εποχές αλλάζουν ραγδαία και η αυτοκίνηση περνά γρήγορα στην εποχή του ηλεκτρισμού, άρα είναι λογικό τα πρωτότυπα των κατασκευαστών να μας προετοιμάζουν για μια «ολική επαναφορά» σε νέες φόρμες, τεχνολογίες αιχμής και προωθημένη συνδεσιμότητα. Το Nissan IMs, που αποκαλύφθηκε στο φετινό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Βορείου Αμερικής, είναι ένα εντελώς νέο είδος αυτοκινήτου. Στην πραγματικότητα, όπως μας λένε οι ιθύνοντες της εταιρείας, πρόκειται για ένα «ψηλό» σπορ σεντάν, βασισμένο στην τεχνολογία πλαισίου, πλατφόρμας και μετάδοσης κίνησης, που αναπτύχθηκε μέσω του Nissan Intelligent Mobility.

Από την έντυπη έκδοση 

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Μπορεί να φαντάζει εξόχως φουτουριστικό, αλλά το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: οι εποχές αλλάζουν ραγδαία και η αυτοκίνηση περνά γρήγορα στην εποχή του ηλεκτρισμού, άρα είναι λογικό τα πρωτότυπα των κατασκευαστών να μας προετοιμάζουν για μια «ολική επαναφορά» σε νέες φόρμες, τεχνολογίες αιχμής και προωθημένη συνδεσιμότητα. Το Nissan IMs, που αποκαλύφθηκε στο φετινό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Βορείου Αμερικής, είναι ένα εντελώς νέο είδος αυτοκινήτου. Στην πραγματικότητα, όπως μας λένε οι ιθύνοντες της εταιρείας, πρόκειται για ένα «ψηλό» σπορ σεντάν, βασισμένο στην τεχνολογία πλαισίου, πλατφόρμας και μετάδοσης κίνησης, που αναπτύχθηκε μέσω του Nissan Intelligent Mobility.

Ενώ είναι πιο κοντά σε ένα sedan απ’ ό,τι σε ένα crossover, οι επαναστατικές αναλογίες του πρωτότυπου IMs δημιουργούν μια νέα κατηγορία αυτοκινήτου. Την ταυτότητα του οχήματος «ορίζει» ξεκάθαρα η ηλεκτροκίνηση, με την μπαταρία να βρίσκεται κάτω από το πάτωμα και έτσι να ανυψώνει την καμπίνα. Ο διευρυμένος εσωτερικός χώρος είναι αποτέλεσμα του μεγάλου μεταξονίου, ενώ διαθέτει μια μοναδική αρχιτεκτονική θέσεων επιβαινόντων, τύπου «2+1+2», με περιστρεφόμενα μπροστινά καθίσματα και ένα πίσω κάθισμα που προσφέρει είτε τρία καθίσματα ή, όταν διπλωθούν τα λεπτά πίσω εξωτερικά καθίσματα, ένα όντως επιβλητικό -κορυφαίας, όπως τονίζεται, ταξιδιωτικής άνεσης- «Premier Seat», στο κέντρο πίσω.

Μεγάλο ατού για το IMs αποτελεί η μοναδική ικανότητά του να συνδεθεί με τον εικονικό κόσμο, την οποία η Nissan αποκαλεί Invisible-to-Visible ή I2V. Το IMs είναι μια μελέτη που βασίζεται στη δυαδικότητα και την αντίθεση. Σε αυτόνομη λειτουργία οδήγησης διαθέτει πλήρη λειτουργία hands-free, ενώ σε λειτουργία χειροκίνητης οδήγησης ο οδηγός απολαμβάνει μια ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης. Αγκαλιάζοντας πλήρως τους τρεις πυλώνες του Nissan Intelligent Mobility, δηλαδή το Intelligent Driving, το Intelligent Power και το Intelligent Integration, το IMs κινείται προς τη δημιουργία μιας βιώσιμης κινητικότητας, με επίκεντρο τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, την αυτόνομη οδήγηση και τη συνδεσιμότητα.

Το κινητήριο σύνολο του IMs αποτελείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (μπροστά και πίσω) και από μια μπαταρία 115kWh ταχείας φόρτισης, αποδίδοντας 483 ίππους (360 kW) και ροπή στρέψης 800 Nm. Με δυνατότητα ταξιδιού για 611 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, το IMs κατατάσσεται στο ίδιο επίπεδο αυτονομίας με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα οχήματα. Βίντεο με το Nissan IMs μπορείτε να δείτε στο https://youtu.be /05UTOQbg5qE.