Πολιτιστικά
Πέμπτη, 07 Φεβρουαρίου 2019 09:40

Θρίλερ, τρόμος και εκδίκηση δια χειρός Λίαμ Νίσον

Σε μια καθαρά κινηματογραφική εβδομάδα -με το 69o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου να ανοίγει την αυλαία του και την τελετή απονομής των Όσκαρ σε αντίστροφη μέτρηση- οι σινεφίλ θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν ιρανικό ψυχολογικό θρίλερ, αμερικανική ταινία τρόμου αλλά και τον Λίαμ Νίσον σε ρόλο εκδικητή.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]

Σε μια καθαρά κινηματογραφική εβδομάδα -με το 69o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου να ανοίγει την αυλαία του και την τελετή απονομής των Όσκαρ σε αντίστροφη μέτρηση- οι σινεφίλ θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν ιρανικό ψυχολογικό θρίλερ, αμερικανική ταινία τρόμου αλλά και τον Λίαμ Νίσον σε ρόλο εκδικητή.

«Απαγορευμένες Συναντήσεις»

Στο καθηλωτικό κοινωνικό θρίλερ του Μουάγιαντ Aλαγιάν, που απέσπασε το βραβείο Σεναρίου και Κοινού HBF στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, μία απαγορευμένη ερωτική σχέση στην καρδιά της διχασμένης Ιερουσαλήμ, πυροδοτεί μπαράζ απρόβλεπτων εξελίξεων και δραματικών ανατροπών. Εγκλωβισμένοι ανάμεσα στον αμείλικτο κατοχικό μηχανισμό και τις κοινωνικοπολιτικές πιέσεις, ο Σαλίμ και η Σάρα βρίσκονται παγιδευμένοι σε ένα πλέγμα εξαπάτησης και παρανοήσεων, που ούτε η αλήθεια δεν μπορεί να σταματήσει την εξάπλωσή του.
 

«Ψυχρή Καταδίωξη»

Στην πόλη Κεχόε, σε αυτό το λουξ χειμερινό θέρετρο στα Βραχώδη Όρη, η θερμοκρασία είναι 10 βαθμοί υπό το μηδέν και συνεχώς κατεβαίνει. Η τοπική Αστυνομία, συνήθως, δεν έχει δουλειά, μέχρι την ημέρα που ο γιος του Νελς -ενός ταπεινού οδηγού εκχιονιστικού μηχανήματος του δήμου, δολοφονείται ύστερα από εντολή του «Βίκινγκ», του τοπικού Βαρόνου ναρκωτικών. Οργισμένος και εξοπλισμένος με βαριά μηχανήματα, ο Νελς αποφασίζει να εξολοθρεύσει το καρτέλ ξεπαστρεύοντας ένα-ένα τα μέλη του, αλλά το μόνο που γνωρίζει από φόνους είναι ό,τι έχει διαβάσει από αστυνομικά μυθιστορήματα. Καθώς τα πτώματα στοιβάζονται, ένας πόλεμος ξεσπά μεταξύ του  «Βίκινγκ» και του Αρχιμαφιόζου «Λευκού Ταύρου» και οι πλαγιές της μικρής πόλης από ολόλευκες βάφονται κόκκινες. Ο Λίαμ Νίσον πρωταγωνιστεί –ως Νελς- στο αμερικανικό ριμέικ της νορβηγικής επιτυχίας «Με Σειρά Εξαφάνισης» του Χανς Πέτερ Μόλαντ.

«Scopophilia»

Το πρώτο ευρωπαϊκό computer screen movie -των Ναταλία Λαμπροπούλου και Ηλέκτρα Αγγελετοπούλου- που κέρδισε το βραβείο νεότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, προβάλλεται από σήμερα σε επιλεγμένες αίθουσες σε όλη την Ελλάδα.

Μέσα από την ηδονοβλεπτική ματιά του διαδικτύου, ο Αλέξης γίνεται άθελά του μάρτυρας ενός φόνου και μπλέκει στον ιστό ενός κατά συρροή δολοφόνου. Θα μπορέσει να ξεσκεπάσει τον δολοφόνο ή θα πιαστεί και ο ίδιος στην παγίδα του;

«Το Γύρισμα της Τύχης»

Στο ιρανικό ψυχολογικό θρίλερ του Ραμτίν Λαβαφιπούρ, μια παρέα, επιστρέφοντας με αυτοκίνητο από ένα πάρτι, χτυπά κάτι στο δρόμο, το οποίο όμως κανείς δεν έχει δει. Φτάνοντας στο σπίτι προσπαθούν να αποφασίσουν τι θα κάνουν, η συζήτηση όμως βγάζει στην επιφάνεια κρυμμένα μυστικά που φτάνουν στα άκρα τις μεταξύ τους σχέσεις.  Τα μυστικά και ψέματα της μεσαίας τάξης στο Ιράν του σήμερα.

«Η Κλεμμένη Πριγκίπισσα»

Στο ουκρανικό κινούμενο σχέδιο του Όλε Μαλαμούτζ -με καταβολές από τον Αλεξάντερ Πούσκιν μέχρι τη... Disney- ένας περιπλανώμενος καλλιτέχνης ονειρεύεται να γίνει ιππότης, όταν ερωτεύεται κεραυνοβόλα την κόρη του βασιλιά. Τότε, όμως, ένας μοχθηρός μάγος απαγάγει την πριγκίπισσα και ο καλλιτέχνης, αδιαφορώντας για τους κινδύνους, ξεκινά μια επική περιπέτεια διάσωσης για να τη σώσει και να αποδείξει την αγάπη του.

«Ο Χαρισματικός»

Στην αμερικανική ταινία τρόμου του Νίκολας ΜακΚάρθι -που θολώνει τη γραμμή ανάμεσα στο μεταφυσικό και το πραγματικό- η Σάρα, που ερμηνεύει η Τέιλορ Σίλινγκ, αρχίζει να πιστεύει πως ο γιος της Μάιλς κυριεύεται από υπερφυσικές ή ακόμα και σατανικές δυνάμεις. Ανησυχώντας για την ασφάλεια της οικογένειάς της, η Σάρα καλείται να διαλέξει ανάμεσα στο μητρικό ένστικτο που την προτρέπει να προστατεύσει τον Μάιλς και την απεγνωσμένη ανάγκη της να ανακαλύψει τι έχει φέρει στην επιφάνεια αυτή τη σκοτεινή του πλευρά. Θα αναζητήσει τις απαντήσεις στο παρελθόν, σε μια άγρια διαδρομή όπου η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην αντίληψη και την πραγματικότητα θα γίνει τρομακτικά θολή.

«Μια Νύχτα στην Κόλαση»

Ένα τέρας εμφανίζεται και τρομοκρατεί τους κατοίκους ενός χωριού, σπέρνοντας τη διχόνοια μεταξύ τους. Ο αδίστακτος άρχοντας του χωριού, αφού κατάφερε και πήρε με ύπουλο τρόπο τα χωράφια των κατοίκων, τους έχει τώρα να δουλεύουν σαν σκλάβοι στην ίδια τους τη γη. Εμπόδιο στα σχέδιά του, ένας άντρας, που επικαλούμενος τον νόμο κράτησε την περιουσία του και αντιτίθεται στις παγίδες που του στήνει ο άρχοντας. Ο Νίκος Κουρού, με βάση το γνωστό κείμενο του Μάνου Χατζιδάκι του 1978, εμπνεύστηκε μια ιστορία τρόμου, που συμβολικά πραγματεύεται τις συνέπειες του φασισμού και το πώς ο φόβος μεταβάλλεται αρχικά σε ανοχή και τελικά σε ταύτιση με το «τέρας».