Επιτυχώς πραγματοποίησε στις 22 Ιανουαρίου στο Μανάσας της Βιρτζίνια (ΗΠΑ) την πρώτη πτήση του το αυτόνομο επιβατηγό όχημα (PAV-passenger air vehicle) της Boeing.
Επιτυχώς πραγματοποίησε στις 22 Ιανουαρίου στο Μανάσας της Βιρτζίνια (ΗΠΑ) την πρώτη πτήση του το αυτόνομο επιβατηγό όχημα (PAV-passenger air vehicle) της Boeing.
Το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο PAV της Boeing NeXt έκανε ελεγχόμενη απογείωση, αιώρηση και προσγείωση κατά την πτήση του, δοκιμάζοντας τις αυτόνομες λειτουργίες του και τα συστήματα ελέγχου εδάφους. Σε μελλοντικές πτήσεις θα δοκιμαστούν η κίνηση προς τα εμπρός με φτερά, καθώς και η φάση μετάβασης μεταξύ κάθετης και οριζόντιας πτήσης, η οποία αποτελεί κατά κανόνα τη μεγαλύτερη μηχανολογική πρόκληση για αεροσκάφη VTOL (κάθετη απο/προσγείωση).
«Μέσα σε έναν χρόνο προχωρήσαμε από ένα conceptual σχέδιο σε ένα ιπτάμενο πρωτότυπο» είπε ο Γκρεγκ Χάισλοπ, chief technology officer της Boeing. «Η εξειδίκευση και καινοτομία της Boeing ήταν κρίσιμης σημασίας στην εξέλιξη της αεροπορίας ως του ασφαλέστερου και πιο αποδοτικού είδους μεταφορών και θα συνεχίσουμε να ηγούμαστε με μια ασφαλή, καινοτόμα και υπεύθυνη προσέγγιση σε νέες λύσεις κινητικότητας» ανέφερε.
Το πρωτότυπο PAV κινείται χάρη σε ηλεκτρικό σύστημα προώθησης και είναι σχεδιασμένο για πλήρως αυτόνομη πτήση, από την απογείωση μέχρι την προσγείωσή του, με εμβέλεια 80,47 χιλιομέτρων. Έχει μήκος 9,14 μέτρων και πλάτος 8,53 μέτρων. Πέρα από αυτό, τα σχέδια της Boeing NeXt περιλαμβάνουν ένα μη επανδρωμένο πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό ιπτάμενο όχημα (CAV-cargo air vehicle), που θα μπορεί να μεταφέρει φορτίο 226,80 κιλών, και άλλες πλατφόρμες για διάφορες χρήσεις. Το CAV πραγματοποίησε πέρυσι την πρώτη πτήση του σε κλειστό χώρο και θα κάνει τη μετάβαση σε δοκιμές πτήσεις σε ανοιχτούς χώρους το 2019.