Auto
Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2019 12:31

Leasing: Μύθοι και πραγματικότητα

Οι μύθοι υπάρχουν για να καταρρίπτονται. Δύσκολα θα μπορούσες να πείσεις πριν από χρόνια έναν οδηγό ότι υπάρχει τρόπος να οδηγήσει ένα ολοκαινούργιο αυτοκίνητο χωρίς να διαθέσει αρκετές χιλιάδες ευρώ για να το αγοράσει. Σήμερα, υπάρχει το κατάλληλο επιχείρημα: μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτου. Επίσης, κανείς δεν θα σε πίστευε αν υποστήριζες ότι υπάρχει τρόπος ώστε να έχεις στην αποκλειστική διάθεσή σου ΙΧ –και μάλιστα της απολύτου επιλογής σου- χωρίς όμως να είσαι ο ιδιοκτήτης του στα «χαρτιά». Πλέον έχει καταρριφθεί και αυτό με την υπηρεσία του leasing.

Οι μύθοι υπάρχουν για να καταρρίπτονται. Δύσκολα θα μπορούσες να πείσεις πριν από χρόνια έναν οδηγό ότι υπάρχει τρόπος να οδηγήσει ένα ολοκαινούργιο αυτοκίνητο χωρίς να διαθέσει αρκετές χιλιάδες ευρώ για να το αγοράσει. Σήμερα, υπάρχει το κατάλληλο επιχείρημα: μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτου. Επίσης, κανείς δεν θα σε πίστευε αν υποστήριζες ότι υπάρχει τρόπος ώστε να έχεις στην αποκλειστική διάθεσή σου ΙΧ –και μάλιστα της απολύτου επιλογής σου- χωρίς όμως να είσαι ο ιδιοκτήτης του στα «χαρτιά». Πλέον έχει καταρριφθεί και αυτό με την υπηρεσία του leasing. Πλέον υπάρχουν τα επιχειρήματα για να διαλυθούν και άλλα «σύννεφα»: οι υπηρεσίες leasing δεν απευθύνονται μόνο σε επαγγελματίες ή σε εταιρείες. Είναι και αυτός ένας μύθος. Ούτε επίσης μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι «ακριβή»: Και στο θέμα του κόστους, ο πελάτης-οδηγός είναι αυτός που έχει και το μαχαίρι και το πεπόνι: είναι τόσες οι εναλλακτικές λύσεις που θα του προταθούν ώστε είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει ένα όχημα που θα συνδυάζει την κάλυψη των πραγματικών αναγκών αλλά και ένα μηνιαίο μίσθωμα στο οποίο ο οδηγός θα μπορεί να ανταποκριθεί για όλο το διάστημα ισχύος της σύμβασης.

Η Avis επέλεξε τη φράση «οι μύθοι για το leasing πέφτουν» ακριβώς για να καταδείξει ότι μόλις ο οδηγός λύσει τις απορίες του σχετικά με τις υπηρεσίες μακροχρόνιας μίσθωσης θα αντιληφθεί και τα ουκ ολίγα πλεονεκτήματα. Και μόνο το γεγονός ότι δεν χρειάζεται πλέον κάποιος να είναι ιδιοκτήτης ενός οχήματος θα αρκούσε. Και αυτό διότι η ιδιοκτησία συνεπάγεται απώλεια κεφαλαίου αλλά και οικονομικό ρίσκο. Ουδείς αμφισβητεί το γεγονός ότι μόλις ένα καινούργιο αυτοκίνητο διανύσει τα πρώτα του χιλιόμετρα στους δρόμους, η αξία του αυτομάτως «συρρικνώνεται» κατά μερικές χιλιάδες ευρώ. Ουδείς επίσης αμφιβάλλει για το ότι ένα όχημα μπορεί να χάσει την αξία του σε περίπτωση ατυχήματος ακόμη και αν ο οδηγός του δεν φέρνει καμία απολύτως ευθύνη. Και τέλος όλοι οι οδηγοί γνωρίζουν ότι η διαδικασία αντικατάστασης ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από ένα καινούργιο, είναι επίπονη, χρονοβόρα και συχνά επιζήμια. Με το leasing, αυτά τα προβλήματα δεν υφίστανται. Ρίσκο απαξίωσης του οχήματος δεν υπάρχει καθώς ο οδηγός πληρώνει μόνο το μηνιαίο μίσθωμα και το καύσιμο. Το μηνιαίο μίσθωμα καλύπτει τα πάντα: μεικτή ασφάλεια, service, αντικατάσταση ελαστικών, αυτοκίνητο αντικατάστασης σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος, τέλη κυκλοφορίας, ζημιές και κάθε άλλη γραφειοκρατική υποχρέωση επιφέρει η ιδιοκτησία του οχήματος. Και όταν έρχεται η ώρα της αντικατάστασης του οχήματος –αυτό συμβαίνει με τη λήξη του συμβολαίου που μπορεί να διαρκέσει από δύο έως πέντε χρόνια- το μόνο που έχει να κάνει ο ενδιαφερόμενος είναι να ανανεώσει το συμβόλαιο και να παραλάβει τα κλειδιά του καινούργιου αυτοκινήτου.

Αυτά ακριβώς τα πλεονεκτήματα του leasing είναι που έλκουν και τους απλούς πολίτες που δεν έχουν επαγγελματική ιδιότητα. Προφανώς οι επαγγελματίες μπορεί να έχουν και ισχυρά φορολογικά κίνητρα να καταφύγουν στο leasing (σ.σ λόγω επαγγελματικής δαπάνης) αλλά και οι απλοί ιδιώτες κάθε άλλο παρά αποκλείονται. Όσο για το κόστος το μόνο που χρειάζεται να κάνει ένας οδηγός είναι να ρίξει μια ματιά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Avis (σ.σ μπορείτε να βρείτε τις προσφορές της Avis εδώ, οι οποίες ανανεώνονται συνεχώς για κάθε κατηγορία αυτοκινήτου). Θα πειστεί ότι υπάρχουν προσφορές κομμένες και ραμμένες στα μέτρα όλων.