Στελέχη πρώτης γραμμής, σε ό,τι αφορά τη χάραξη στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις, αναδεικνύονται οι άνθρωποι που τα προηγούμενα χρόνια ηγήθηκαν των Τμημάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) ή είχαν υπό την ευθύνη τους -μαζί με άλλα καθήκοντα- και την ανάπτυξη δράσεων ΕΚΕ.
Στελέχη πρώτης γραμμής, σε ό,τι αφορά τη χάραξη στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις, αναδεικνύονται οι άνθρωποι που τα προηγούμενα χρόνια ηγήθηκαν των Τμημάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) ή είχαν υπό την ευθύνη τους -μαζί με άλλα καθήκοντα- και την ανάπτυξη δράσεων ΕΚΕ.
Εξάλλου, η συζήτηση για την υπεύθυνη συμπεριφορά του επιχειρηματικού κόσμου αναβαθμίζεται, με αποτέλεσμα τη μετάβαση από την ΕΚΕ στην Εταιρική Υπευθυνότητα και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Έτσι, τα στελέχη ΕΚΕ, έχοντας συσσωρεύσει τεχνογνωσία και εμπειρία τόσο στην τοπική αγορά όσο και διεθνώς, είναι οι άνθρωποι που γνωρίζουν καλύτερα τη σημασία της υιοθέτησης των Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της Ατζέντας 2030 του ΟΗΕ. Επομένως η συμβολή τους είναι κρίσιμη στην προτεραιοποίηση των Στόχων ώστε η σύνδεσή τους με τη στρατηγική των οργανισμών να ευνοήσει τη μακροπρόθεσμη οικονομική απόδοση.
Η «N» επικοινώνησε με κορυφαία στελέχη αυτής της αγοράς, όπως η Ντέπη Τζιμέα (ΟΤΕ), που εξηγεί πως η βιώσιμη ανάπτυξη μπαίνει στην εταιρική κουλτούρα, ξεκινά από το top management, το διοικητικό συμβούλιο, τον ίδιο τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο και διαχέεται σε όλη την εταιρεία. Από την πλευρά της, η Αγγελική Πατρούμπα (Coca-Cola Τρία Έψιλον) λέει πώς οι δεσμεύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη γίνονται κομμάτι της εταιρικής στρατηγικής. Η Δήμητρα Δασκαλάκη (ΜΕΤRO) τονίζει τη σημασία της επιστροφής αξίας στην κοινωνία μέσω της στρατηγικής, ενώ η Σέβη Σφακιανάκη (MSD) μιλά για την προσέγγιση της Εταιρικής Υπευθυνότητας μέσα από την πρόσβαση των ασθενών σε καινοτόμες θεραπείες και τη λειτουργία της φαρμακοβιομηχανίας με υψηλά πρότυπα ηθικής και διαφάνεια.
Επίσης, η Όλγα Μάνου (Μύλη Λούλη) αναδεικνύει τα οφέλη που έχει η εταιρεία από την υπεύθυνη συμπεριφορά και ο Σωτήρης Πάστρας (Apivita) επιβεβαιώνει ότι η εταιρική υπευθυνότητα είναι στρατηγική επιλογή. Παρακάτω παρατίθενται αναλυτικά ενδεικτικές απόψεις.
Ντέπη Τζιμέα, executive director Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου ΟΤΕ
Η βιώσιμη ανάπτυξη βρίσκεται στην καρδιά της επιχειρηματικής στρατηγικής του Ομίλου ΟΤΕ και είναι πυξίδα για κάθε μας δραστηριότητα. Ως Όμιλος με τεχνολογικό DNA, όραμά μας είναι να συμβάλλουμε σε έναν κόσμο καλύτερο για όλους, μέσα από την τεχνολογία και την καινοτομία. Για να το πετύχουμε, οφείλουμε να λειτουργούμε υπεύθυνα, ενισχύοντας συνεχώς τη θετική μας συνεισφορά στην οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον.
Επενδύουμε εντατικά στα δίκτυα νέας γενιάς, όπως το Fiber to the Home και το 5G, ώστε να φέρουμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας σε όλους, χωρίς περιορισμούς. Αναπτύσσοντας προηγμένες υπηρεσίες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας για τους πελάτες μας, κάνουμε την καθημερινότητά τους καλύτερη και πιο εύκολη. Βοηθούμε τις επιχειρήσεις να μεγαλώσουν, παρέχοντάς τους υπηρεσίες και ψηφιακά εργαλεία που ενισχύουν την αποδοτικότητα. Παράλληλα, υλοποιούμε δράσεις για τη στήριξη της ελληνικής κοινωνίας και τη μείωση του ψηφιακού χάσματος στη χώρα μας, ενώ θέτουμε διαρκώς νέους στόχους για τη βελτίωση της ενεργειακής μας αποδοτικότητας και την ανακύκλωση των ρύπων που παράγουμε. Η προστασία του περιβάλλοντος και η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής είναι από τα σημαντικότερα θέματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας και οφείλουμε όλοι να αναλάβουμε δράση.
Πεποίθησή μας στον Όμιλο ΟΤΕ είναι ότι η βιώσιμη ανάπτυξη δεν είναι δουλειά μόνο μιας επιχειρησιακής μονάδας ή ενός τμήματος. Μας αφορά όλους. Διέπει την εταιρική κουλτούρα και τη στάση ζωής των ανθρώπων μας. Ξεκινά από το top management, το διοικητικό συμβούλιο, τον ίδιο τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, που αποφασίζει και επιβλέπει τα θέματα εταιρικής υπευθυνότητας, και διαχέεται σε όλη την εταιρεία μέσα από τις ομάδες, τις πολιτικές και διαδικασίες.
Ταυτόχρονα, όμως, είναι απαραίτητη η ύπαρξη μιας συγκεκριμένης οργανωτικής δομής για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση, τον απολογισμό και την επανεκτίμηση των δράσεων βιώσιμης ανάπτυξης. Με αυτόν τον τρόπο γίνονται έγκαιρα αντιληπτές οι περιοχές εκείνες που χρειάζονται βελτίωση, ανάλογα και με την agenda της βιωσιμότητας διεθνώς.
Η διάδοση της κουλτούρας βιώσιμης ανάπτυξης μέσα στον Όμιλο ΟΤΕ, προωθείται και από δια-τμηματικές ομάδες, όπως αυτή της Βιώσιμης Ανάπτυξης, που δραστηριοποιείται στον Όμιλο εδώ και μία δεκαετία και στην οποία συμμετέχουν πάνω από 60 στελέχη από διαφορετικές οργανωτικές μονάδες. Η ομάδα αυτή επικοινωνεί συστηματικά και ενημερώνεται για τα θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, ενώ παίρνει μέρος και στην υλοποίηση των projects. Είναι οι πρεσβευτές μας σε θέματα sustainability. Η βιώσιμη ανάπτυξη, για να λειτουργήσει και να φέρει αποτελέσματα, χρειάζεται να γίνει καθημερινός τρόπος ζωής. Όπως προσπαθούμε στο σπίτι μας να προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες στους δικούς μας ανθρώπους, χωρίς να σπαταλάμε αλόγιστα πόρους, προλαμβάνοντας και τις μελλοντικές ανάγκες της οικογένειάς μας, έτσι πρέπει να λειτουργούμε και ως επιχείρηση. Προσπαθούμε να δουλεύουμε υπεύθυνα με σύνεση, και κυρίως χωρίς με τις πράξεις μας να διακυβεύεται η βιωσιμότητα και το μέλλον των επόμενων γενεών.
Αγγελική Πατρούμπα, Public Affairs & Communication director, Coca-Cola Τρία Έψιλον
Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον οι δεσμεύσεις μας για τη βιώσιμη ανάπτυξη είναι κομμάτι της εταιρικής μας στρατηγικής, συναρτάται με τον επαγγελματισμό των εργαζομένων και των συνεργατών μας και από την αφοσίωση καθενός από εμάς σε βιώσιμες πρακτικές και επιδόσεις καθημερινά, με τις επιλογές και τις αποφάσεις μας καθώς και με τις ιδέες και την πρακτική μας.
Έχουμε το προνόμιο να ανήκουμε στον Όμιλο Coca-Cola HBC, κορυφαίο εμφιαλωτή των προϊόντων της The Coca- Cola Company και μία από τις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου ποτών στους Δείκτες Βιώσιμης Ανάπτυξης Dow Jones (DJSI). Σε συνέπεια με τις αρχές του ομίλου μας, που πρόσφατα ανακοίνωσε τις νέες Δεσμεύσεις βιώσιμης ανάπτυξης για το 2025, οι δεσμεύσεις μας αφορούν έξι ουσιαστικές περιοχές: Μείωση των εκπομπών ρύπων, Ορθολογική διαχείριση του νερού, Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα, Υπεύθυνες προμήθειες, Μείωση Θερμίδων στο Χαρτοφυλάκιο των Αναψυκτικών, Φροντίδα των ανθρώπων αλλά και των κοινωνιών όπου αναπτύσσουμε δραστηριότητα.
Είμαστε περήφανοι που έχουμε παραδείγματα δράσης στην Ελλάδα που μας τοποθετούν στους προπομπούς πρακτικών που αφορούν τον κλάδο μας.
Μεταξύ αυτών είναι και η μείωση του όγκου του πλαστικού στις συσκευασίες μας (ήδη από το 2016) και η υποκατάσταση με ανακυκλωμένο πλαστικό. Το Σχηματάρι Mega-Plant, πρώτο στην Ελλάδα, έχει ξεκινήσει τη χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού (rPΕΤ) στις συσκευασίες αναψυκτικών, υποκαθιστώντας σταδιακά το πλαστικό.
Ο Όμιλος Coca-Cola HBC έχει δεσμευτεί να χρησιμοποιεί 35% rPET στις συσκευασίες που διαθέτει στην αγορά μέχρι το 2025 και μας ικανοποιεί που συμβάλλουμε σε αυτό τον στόχο με αυτή την πρωτιά για την Ελλάδα.
Παράλληλα, ενισχύουμε τον στόχο του Ομίλου μας για εκπαίδευση μέχρι το 2025 1.000.000 νέων ανθρώπων εκτός εργασίας μέσω του προγράμματος Youth Empowered - στο οποίο καταγράφονται πάνω από 5.500 συμμετοχές νέων μέχρι σήμερα.
Χάρη στα στελέχη μας, που συμμετέχουν ως μέντορες στο πρόγραμμα αλλά και στους συνεργάτες μας που μοιράζονται το ίδιο όραμα, όπως η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, Microsoft, kariera.gr, έχουμε στόχο να βοηθήσουμε 20.000 νέους εκτός αγοράς εργασίας να δικτυωθούν, να διεκδικήσουν απασχόληση και να έχουν το μέλλον που ονειρεύονται στη χώρα μας…
Δήμητρα Δασκαλάκη, διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων - Γενική Διεύθυνση Marketing & Επικοινωνίας METRO
Στη METRO AEBE από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας μας 42 χρόνια πριν, θεωρούμε την Υπεύθυνη Συμπεριφορά αναπόσπαστο κομμάτι του DNA μας και τη λειτουργία μας σύμφωνα με τις αρχές της Βιώσιμης Ανάπτυξης, απόλυτη υποχρέωσή μας.
Η κλιματική αλλαγή βρίσκεται σε πλήρη ισχύ και η βιώσιμη ανάπτυξη είναι πλέον μονόδρομος, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι τεράστιες περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κοινωνία.
Η ΜΕΤΡΟ, πλήρως ευθυγραμμισμένη με τα νέα δεδομένα, στοχεύει στο καλύτερο αποτέλεσμα τόσο για τον άνθρωπο όσο και για το φυσικό περιβάλλον. Σε αυτή τη γραμμή η Εταιρεία έχει δημιουργήσει ειδική Διεύθυνση Ενεργειακής & Περιβαλλοντικής Διαχείρισης και έχει επενδύσει τα τελευταία χρόνια περισσότερα από 20 εκατομμύρια ευρώ σε καινοτόμες λύσεις που θα φέρουν την αλλαγή και θα οδηγήσουν στην ισορροπία μεταξύ της παραγωγής και των φυσικών πόρων, επιτυγχάνοντας έως και 30% εξοικονόμηση επί της συνολικής ηλεκτρικής κατανάλωσης ανά κατάστημα.
Επιπλέον για εμάς στη METRO, η βιώσιμη ανάπτυξη αφορά σε πολλά περισσότερα από τα όρια της εταιρείας μας. Αισθανόμαστε υποχρέωσή μας να επιστρέφουμε αξία στις τοπικές κοινωνίες που δραστηριοποιούνται τα καταστήματά μας. Εδώ και αρκετά χρόνια, η εταιρεία έχει ενοποιήσει όλες τις καλές πρακτικές που ανέκαθεν εφάρμοζε σε μία ολοκληρωμένη ομπρέλα δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με την ονομασία «Πράξεις Ευθύνης» και 5 τομείς δραστηριότητας: Την κοινωνία, τους εργαζόμενους, τους πελάτες, το περιβάλλον και το Πρόγραμμα Ευαισθητοποίησης πελατών «+πράττω».
Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, στηρίζουμε σταθερά και σε ετήσια βάση ένα μεγάλο αριθμό φιλανθρωπικών ιδρυμάτων και βοηθάμε σημαντικά ομάδες συνανθρώπων μας που βρίσκονται σε ανάγκη, εστιάζοντας κυρίως στην οικογένεια, το παιδί αλλά και τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας. Παράλληλα, είμαστε πάντοτε έτοιμοι να συνδράμουμε με όποιο τρόπο μπορούμε στις ανάγκες που προκύπτουν ως απόρροια φυσικών ή και ανθρωπογενών καταστροφών.
Τέλος, τοποθετώντας στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων μας τους εργαζόμενούς μας, υλοποιούμε μαζί τους εθελοντικές δράσεις με σημείο αναφοράς την ομαδικότητα και επίκεντρο την τοπική κοινωνία: Τα «Χιλιόμετρα Προσφοράς» με Αγώνες Δρόμου φιλανθρωπικού χαρακτήρα σε όλη την Ελλάδα και τις δράσεις αστικής παρέμβασης «Πάμε Μπροστά - Δίνουμε Πίσω» μέσω των οποίων αναβαθμίζουμε πλατείες και πάρκα σε μεγάλες ελληνικές πόλεις κοντά σε καταστήματά μας.
Στόχος μας για τα επόμενα χρόνια είναι να αυξήσουμε την αξία της κοινωνικής μας προσφοράς, πολλαπλασιάζοντας τις δράσεις μας και παραμένοντας πιστοί στη δέσμευσή μας προς την ελληνική κοινωνία και τους καταναλωτές μας.
Σέβη Σφακιανάκη, Communications & CSR manager MSD Greece
Στην MSD πάντοτε ανακαλύπταμε και θα συνεχίσουμε να ανακαλύπτουμε θεραπείες έχοντας έναν και μόνο απώτερο σκοπό: να προσφέρουμε περισσότερη και καλύτερη ζωή σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους παγκοσμίως. Η αποστολή μας αποτυπώνεται και στη νέα μας εταιρική ταυτότητα, «Inventing for life».
H προσέγγισή μας στην εταιρική υπευθυνότητα υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας να διευκολύνουμε την πρόσβαση των ασθενών σε καινοτόμες θεραπείες, να αναπτύσσουμε και να επαινούμε τους ανθρώπους μας, να προστατεύουμε το περιβάλλον και να λειτουργούμε με τα υψηλότερα πρότυπα ηθικής και διαφάνειας. Στηρίζουμε σε παγκόσμιο επίπεδο και υλοποιούμε επιχειρηματικές πρακτικές για κάθε έναν από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών. Στην Ελλάδα εστιάζουμε στους στόχους 3 για καλή υγεία και ευημερία, 8 για αξιοπρεπή εργασία και οικονομική ανάπτυξη, 13 δράση για το κλίμα & 17 συνεργασία για τους στόχους.
Οι σημαντικότερες πρωτοβουλίες μας που στηρίζουν αυτούς τους στόχους είναι οι εκστρατείες εμβολιασμού, το πρόγραμμα MSD for Mothers, το πρόγραμμα LIVE IT οι δράσεις εθελοντισμού MSD Gives back και οι ενέργειες για τη μείωση αποτυπώματος CO2.
Στις εκστρατείες εμβολιασμού αναδεικνύουμε τη σημασία της πρόληψης στη θωράκιση της δημόσιας υγείας και των παθήσεων που οφείλονται στον HPV και τον έρπητα ζωστήρα. Μέσω του MSD for Mothers, το οποίο υλοποιήθηκε στην Ελλάδα από τους Γιατρούς του Κόσμου, 42.399 γυναίκες έλαβαν υπηρεσίες μητρικής φροντίδας, από τις οποίες οι 3.742 ήταν έγκυες και 7.693 νεογνά έλαβαν παιδιατρική φροντίδα, συσκευασίες με γάλατα, πάνες κ.ά.
Το πρόγραμμα LIVE IT συνολικά αφορά στη σωματική και συναισθηματική υγεία των εργαζομένων καθώς και στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας και πρόσφατα βραβεύτηκε με BRAVO AWARD. Το 2017 οι ώρες εθελοντισμού μας έφτασαν τις 4.000, στηρίζοντας Οργανισμούς όπως η ΕΛΕΠΑΠ, το ΠΕΚΑΜΕΑ, το Χαμόγελο του Παιδιού, τα Χωριά SOS, το Ορφανοτροφείο του Βόλου και πρόσφατα την Κιβωτό του Κόσμου. Η εταιρεία χρησιμοποιεί μόνο πετρελαιοκίνητα οχήματα με στόχο τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος.
Όλγα Μάνου, διευθύντρια Επικοινωνίας & Εταιρικής Υπευθυνότητας Μύλοι Λούλη
Στους δύο αιώνες ιστορίας της Μύλοι Λούλη, η εταιρική υπευθυνότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κουλτούρα και τη φιλοσοφία της και διαχρονικά καθοδηγεί κάθε μας ενέργεια.
Για τη συστηματικότερη διαχείριση και προσδιορισμό των προτεραιοτήτων των θεμάτων Βιώσιμης Ανάπτυξης, έχουμε δημιουργήσει κατάλληλες διοικητικές και οργανωτικές δομές και συγκεκριμένα αρμόδιο είναι το Τμήμα Εταιρικής Υπευθυνότητας. Τα οφέλη που αποκομίζει η Μύλοι Λούλη είναι σημαντικά, όπως η ενίσχυση του βαθμού ωριμότητας μέσω της ενσωμάτωσης της εταιρικής υπευθυνότητας στη στρατηγική και στην οριζόντια λειτουργία της εταιρείας, αλλά και ο προσδιορισμός των θεμάτων στα οποία πρέπει να επικεντρωθούν οι σχετικές πρωτοβουλίες και βελτιωτικές ενέργειες.
Στη Μύλοι Λούλη εφαρμόζουμε συγκεκριμένη στρατηγική Εταιρικής Υπευθυνότητας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, η οποία είναι σε άμεση σχέση και αλληλεπίδραση με την Επιχειρηματική Στρατηγική της εταιρείας μας. Αναγνωρίζουμε και διαχειριζόμαστε τις επιδράσεις που προκύπτουν από τη λειτουργία μας και επιδιώκουμε να μειώνουμε τις αρνητικές επιπτώσεις και να αυξάνουμε τις θετικές. Ακολουθούμε πρόγραμμα συνεχούς βελτίωσης με κύριους πυλώνες τους εργαζόμενους, το περιβάλλον, την αγορά και την κοινωνία. Τα αποτελέσματα αξιολογούνται συνεχώς και επανεξετάζονται σε ετήσια βάση, ενσωματώνοντας όλα τα νέα δεδομένα.
Στρατηγικός μας στόχος είναι η δημιουργία προστιθέμενης αξίας προς όλους τους συμμετόχους μας και η συνεχής ταύτιση του ονόματός μας με την ποιότητα, την υγεία και την ασφάλεια, τα καινοτόμα προϊόντα καθώς και την εξειδίκευση και την εξυπηρέτηση.
Εστιάζουμε στην εκπαίδευση και έχουμε επενδύσει σημαντικά κεφάλαια για την ίδρυση και λειτουργία δύο πρωτοβουλιών με σημαντική κοινωνική επίδραση: του Μουσείου Λούλη και της Ελληνικής Σχολής Αρτοποιίας.
Όραμα του Mουσείου είναι να προσεγγίσει την ιστορία και την παράδοση του πολιτισμού της διατροφής και παράλληλα να ενημερώσει για τα οφέλη της ισορροπημένης διατροφής αλλά και για το φαινόμενο της σπατάλης τροφίμων.
Η σχολή επιδιώκει μέσα από την εκπαίδευση των επαγγελματιών του χώρου να συμβάλλει στην εξέλιξη και βελτίωση του κλάδου της αρτοποιίας.
Σωτήρης Πάστρας, CSR manager APIVITA
Για όλους εμάς στην APIVITA, η Κοινωνική Υπευθυνότητα σχετίζεται άμεσα με την έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης και το γεγονός ότι αποτελεί στρατηγική επιλογή αποτυπώνεται πλήρως στη δημιουργία τμήματος CSR στις αρχές του τρέχοντος έτους.
Για πρώτη φορά μάλιστα μετά το 2010, η εταιρεία προχώρησε -σε συνεργασία με την Ε&Υ- στην ολοκλήρωση Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης, μίας έκθεσης που αποτυπώνει τον τρόπο με τον οποίο αναπτυσσόμαστε και πώς αυτή μας η ανάπτυξη θα επιτρέπει στις επόμενες γενιές να αναπτύσσονται και αυτές, πώς με άλλα λόγια συμβάλλουμε στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Άλλωστε, οι υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές που εφαρμόζουμε εδώ και 40 χρόνια ταυτίζονται με τους 17 Στόχους και καθιστούν την εταιρεία πρωτοπόρο στον συγκεκριμένο τομέα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η APIVITA είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία που απέκτησε την πιστοποίηση B Corporation και ως μέλος του διεθνούς δικτύου Β Corp συμπεριλαμβάνεται στη λίστα εταιρειών με τις «Καλύτερες για τον Κόσμο», στον τομέα του Περιβάλλοντος.
Τα πεδία δράσης ΕΚΕ στην APIVITA καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που αφορούν ζητήματα εταιρικής ηθικής, ανθρώπινων δικαιωμάτων, σχέσεων της εταιρείας με την κοινωνία, αλλά και περιβαλλοντικά προβλήματα. Στόχος μας είναι οι άριστες επιδόσεις σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο.
1. Αναγνωρίζουμε ότι στο πλαίσιο της Βιώσιμης Ανάπτυξης, η οικονομική μας επίδοση αφορά στη δημιουργία αξίας για τα ενδιαφερόμενά μας μέρη και για αυτό τον λόγο φροντίζουμε για την καλύτερη δυνατή διανομή της οικονομικής αξίας που παράγουμε, προς εργαζομένους, προμηθευτές, κράτος (μέσω των φόρων που καταβάλλουμε), μετόχους και τοπικές κοινωνίες (Στόχος 8: Αξιοπρεπής Εργασία και Οικονομική Ανάπτυξη).
2. Η APIVITA πιστεύει στην αξία της εκπαίδευσης και της γνώσης και για τον λόγο αυτό πολλές από τις κοινωνικές δράσεις που υλοποιούμε έχουν ως κύριο γνώμονα την εκπαίδευση της νέας γενιάς με απώτερο στόχο τη διάδοση των αρχών της Βιώσιμης Ανάπτυξης και της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας (Στόχος 4: Ποιοτική Εκπαίδευση).
3. Στο περιβαλλοντικό σκέλος αξίζει να σημειώσουμε πως η APIVITA δεν επαναπαύτηκε το 2013 με την κατασκευή των βιοκλιματικών εγκαταστάσεων στο Βιομηχανικό Πάρκο Μαρκοπούλου. Προσπαθούμε συνεχώς να βελτιώνουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα σε όλες τις παραγωγικές και επιχειρηματικές μας δραστηριότητες (Στόχος 7: Προσιτή και Καθαρή Ενέργεια, Στόχος 8: Αξιοπρεπής Εργασία και Οικονομική Ανάπτυξη, Στόχος 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή και Στόχος 13: Δράση για το Κλίμα). Τέλος, δίνουμε έμφαση στην υπεύθυνη επιχειρηματική πρακτική σε θέματα βιοποικιλότητας διασφαλίζοντας τη συνεισφορά μας στον Στόχο 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή, μέσω των βιώσιμων μεθόδων παραγωγής που εφαρμόζουμε σεβόμενοι τη βιοποικιλότητα των οικοσυστημάτων, καθώς και στον Στόχο 15: Ζωή στη Στεριά, μέσω της προστασίας και συντήρησης των φυσικών οικοτόπων.