Τα αποκαλυπτήρια του πρώτου τούνελ που ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο της κατασκευής ενός υπερταχέος μέσου μαζικής μεταφοράς για το Λος Άντζελες έκανε ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας Έλον Μασκ.
Τα αποκαλυπτήρια του πρώτου τούνελ που ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο της κατασκευής ενός υπερταχέος μέσου μαζικής μεταφοράς για το Λος Άντζελες έκανε ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας Έλον Μασκ.
Όπως αναφέρει το Reuters, σε παρουσίαση 30 λεπτών που μεταδόθηκε μέσω ζωντανού webcast, ο Μασκ παρουσίασε το 1,83 χλμ τούνελ ως επίτευγμα-σημαντικό ορόσημο και απόδειξη της αποτελεσματικότητας της τεχνολογίας που χρησιμοποιεί η εταιρεία του, Boring Company. O Μασκ προωθεί το τούνελ ως το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ενός υψηλών ταχυτήτων υπογείου δικτύου, ικανού για μεταφορά οχημάτων και πεζών κάτω από τους πολυσύχναστους δρόμους της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης των ΗΠΑ, σε ταχύτητες που πιάνουν τα 240 χλμ/ώρα. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει το Reuters, υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος μπροστά.
Το νέο τούνελ σκάφτηκε κατά μήκος μιας διαδρομής που δεν περνάει μέσα από το Λος Άντζελες, αλλά κάτω από το μικρό προάστιο του Χόθορν, όπου έχουν τις έδρες τους η Boring Company και η SpaceX (επίσης του Μασκ). Ο Μασκ, γνωστός, μεταξύ άλλων, και για την Tesla, σηματοδότησε την έναρξη του εγχειρήματος αφού εξέφρασε παράπονα τον Δεκέμβριο του 2016 πως η κίνηση στο Λος Άντζελες τον τρέλαινε.
Τον Μάιο η εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα ένα preview του τούνελ, κοινοποιώντας ένα βίντεο από κάμερα που ήταν σε κίνηση κατά μήκος της κυλινδρικής σήραγγας, διαμέτρου περίπου 3,7 μέτρων. Την Τρίτη ο Μασκ ανακοίνωσε πως το συνολικό κόστος για το τμήμα που έχει ολοκληρωθεί ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια δολάρια, τονίζοντας πως η διάνοιξη τούνελ ενός μιλίου με «συμβατικές» μεθόδους κοστίζει μέχρι και 1 δισ. δολάρια και χρειάζονται τρεις με έξι μήνες για την ολοκλήρωσή της.
Ο Μασκ έκανε λόγο για σειρά καινοτομιών που βοηθούν στη μείωση του κόστους, όπως υψηλής ισχύος μηχανήματα διάνοιξης, μικρότερα τούνελ, επιτάχυνση της απομάκρυνσης του χώματος, ταυτόχρονη διάνοιξη και ενίσχυση κ.α. Επίσης, έκανε παραλληλισμό με την ταχύτητα του σαλιγκαριού, για το οποίο είπε πως κινείται 14 φορές πιο γρήγορα από μια συμβατική μηχανή διάνοιξης. «Θα έπρεπε να είμαστε λίγο πιο γρήγοροι από ένα σαλιγκάρι» είπε χαρακτηριστικά, αν και δεν ανέφερε πόσος χρόνος χρειάστηκε για τη διάνοιξη αυτού του νέου τούνελ.
Παρόλα αυτά, προβλήθηκε βίντεο ενός νεοκατασκευασθέντος σταθμού ανελκυστήρων, σχεδιασμένων για τη μεταφορά επιβατών από τον δρόμο στην υπόγεια είσοδο. Όταν ολοκληρωθεί, το σύστημα, όπως το οραματίζεται ο Μασκ («loop», όπως το αποκαλεί), θα αποτελείται από πλατφόρμες μεταφοράς αυτοκινήτων και επιβατών («σκέιτ») που θα κινούνται στα τούνελ με ηλεκτρική ενέργεια, αφού κατεβαίνουν πρώτα στο υπόγειο δίκτυο. Εναλλακτικά, είπε, στα οχήματα θα μπορούσαν να τοποθετούνται επιπρόσθετοι τροχοί στα πλάγια για να κινούνται αυτόνομα στο δίκτυο. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Μασκ εμφανίστηκε στο event της Τρίτης με ένα Tesla στο οποίο είχε «φορεθεί» τέτοιος εξοπλισμός.