Αφιερώματα
Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2018 11:55

Εμμανουήλ Βιτσαράς: Oι επικαλύψεις αρμοδιοτήτων οδηγούν σε αδιέξοδο

Το γνωστό και χρόνιο ζήτημα της επικαλύψεως αρμοδιοτήτων μεταξύ διαφόρων φορέων δημιουργεί πρόβλημα στις επιχειρήσεις logistics, παρά τον σκοπό του νόμου 4302/2014 περί απλοποιήσεως της διαδικασίας αδειοδοτήσεως. Αυτό επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics (ΣΥΝΔΔΕ&L) Μανώλης Βιτσαράς, χαρακτηρίζοντας επιβεβλημένη ανάγκη τη διευθέτηση αδειοδότησης λειτουργίας εγκαταστάσεων εφοδιαστικής για εμπορεύματα τρίτων, η οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων κωλύεται στο θέμα της «χρήσης γης».

Στον Φάνη Ζώη
[email protected]

Το γνωστό και χρόνιο ζήτημα της επικαλύψεως αρμοδιοτήτων μεταξύ διαφόρων φορέων δημιουργεί πρόβλημα στις επιχειρήσεις logistics, παρά τον σκοπό του νόμου 4302/2014 περί απλοποιήσεως της διαδικασίας αδειοδοτήσεως. Αυτό επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics (ΣΥΝΔΔΕ&L) Μανώλης Βιτσαράς, χαρακτηρίζοντας επιβεβλημένη ανάγκη τη διευθέτηση αδειοδότησης λειτουργίας εγκαταστάσεων εφοδιαστικής για εμπορεύματα τρίτων, η οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων κωλύεται στο θέμα της «χρήσης γης».

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον παράγοντα αυτό, ο ίδιος θεωρεί σημαίνουσας αξίας τις ενέργειες τις οποίες πρέπει να αναλάβει η πολιτεία, η οποία θα πρέπει να κατανοήσει ότι υπάρχουν επιχειρήσεις οι υποδομές των οποίων είναι άριστες και ιδιαίτερα δαπανηρές, αλλά προσκρούουν σε θεσμικά κωλύματα. 

Κάνοντας μια αναδρομή στα στάδια αδειοδότησης επιχειρήσεων διαχείρισης εμπορευμάτων τρίτων, ο κ. Βιτσαράς υπενθύμισε ότι πριν από το 1978 δινόταν άδεια από την αστυνομία για φορτοεκφόρτωση. Από το έτος 1993, όταν επετράπη η ελευθέρα αποθήκευση εμπορευμάτων, μέχρι το έτος 2004, όταν άρχισε η ισχύς του ΠΔ 79/2004, ουδεμία νομοθετική ρύθμιση υπήρχε σχετικά με τη δραστηριότητα των logistics και τις περιοχές στις οποίες ήταν επιτρεπτή η ανάπτυξή της, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ζήτημα αδειοδοτήσεως ιδιόκτητων ή μισθωμένων εγκαταστάσεων των επιχειρήσεων logistics. 

Πριν από τέσσερα χρόνια, όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΣΥΝΔΔΕ&L, ψηφίστηκε ο νόμος 4302/2014 για τα Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ), όμως έως και το 2016, ενώ προβλεπόταν η έκδοση δευτερεύουσας νομοθεσίας, αυτό δεν συνέβη. Στη συνέχεια και περί τα μέσα του 2017 εκδόθηκαν κάποιες διατάξεις (ΚΥΑ για το άρθρο 8 του ως άνω νόμου), οι οποίες και πάλι δεν έλυσαν το πρόβλημα για τις υπάρχουσες επιχειρήσεις. 

Έτσι σήμερα, κυρίως στην Αττική, η πλειονότητα των επιχειρήσεων μπορεί να διαθέτει άριστες υποδομές, αλλά δεν διαθέτει άδειες λειτουργίας ΚΑΔ. 

Αυτό που προέχει σήμερα είναι η πολιτεία να φροντίσει άμεσα για το θέμα, ώστε να βρεθεί λύση μεταξύ των συναρμόδιων φορέων, προκειμένου οι επιχειρήσεις logistics να μπορέσουν να αδειοδοτηθούν, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η ανάπτυξη του κλάδου, ο οποίος συνεισφέρει στο 11% του ΑΕΠ της χώρας και βρίσκεται μπροστά σε μία αδιέξοδη κατάσταση, καταλήγει ο πρόεδρος του Συνδέσμου της Διεθνούς Διαμεταφοράς και των Επιχειρήσεων Logistics Μανώλης Βιτσαράς.