Επιλέγετε να αγοράσετε το ΙΧ των ονείρων σας εκταμιεύοντας αρκετές χιλιάδες ευρώ από τον τραπεζικό σας λογαριασμό ή αναλαμβάνοντας την υποχρέωση αποπληρωμής ενός πολυετούς δανείου. Και ξαφνικά αλλάζουν οι ανάγκες σας. Είτε επειδή προστέθηκε ένα ακόμη μέλος στην οικογένεια, είτε γιατί άλλαξαν οι συνθήκες εργασίας, το ΙΧ πρέπει να αντικατασταθεί. Και αυτό συνεπάγεται χάσιμο χρόνου και χρήματος καθώς είναι δεδομένο ότι η μεταπώληση ενός καινούργιου οχήματος -ως μεταχειρισμένου αυτή τη φορά- θα γίνει σε σαφώς χαμηλότερη τιμή.
Επιλέγετε να αγοράσετε το ΙΧ των ονείρων σας εκταμιεύοντας αρκετές χιλιάδες ευρώ από τον τραπεζικό σας λογαριασμό ή αναλαμβάνοντας την υποχρέωση αποπληρωμής ενός πολυετούς δανείου. Και ξαφνικά αλλάζουν οι ανάγκες σας. Είτε επειδή προστέθηκε ένα ακόμη μέλος στην οικογένεια, είτε γιατί άλλαξαν οι συνθήκες εργασίας, το ΙΧ πρέπει να αντικατασταθεί. Και αυτό συνεπάγεται χάσιμο χρόνου και χρήματος καθώς είναι δεδομένο ότι η μεταπώληση ενός καινούργιου οχήματος -ως μεταχειρισμένου αυτή τη φορά- θα γίνει σε σαφώς χαμηλότερη τιμή. Την απάντηση σε αυτό ακριβώς το πρόβλημα, έρχεται να δώσει το leasing/μακροχρόνια μίσθωση οχημάτων. Με το leasing δεν έχετε ιδιοκτησία, δεν σας ανήκει κανένα όχημα και γι’ αυτό είστε ελεύθερος να επιλέξετε και να οδηγήσετε όποιο όχημα επιθυμείτε.
Δεν είναι καθόλου απίθανο να δεσμευτεί κάποιος με την αγορά ενός αυτοκινήτου και μερικά χρόνια αργότερα να έρθει αντιμέτωπος με πλήρη αλλαγή σκηνικού. Ένα και μόνο παράδειγμα αρκεί: οι συνθήκες στην αγορά εργασίας έχουν μεταβληθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια. Ο νέος επιστήμονας που αποφασίζει να δεσμεύσει κάποια χρήματα για την απόκτηση αυτοκινήτου, μπορεί κάλλιστα να δεχτεί πρόταση για δουλειά στο εξωτερικό οπότε αυτομάτως θα τεθεί το ερώτημα: «τι γίνεται με το αμάξι;»
Όταν η LeasePlan επέλεξε ως σύνθημα της νέας της καμπάνιας τη φράση «Όταν δεν σου ανήκει τίποτε, είσαι ελεύθερος να έχεις τα πάντα» σε αυτό ακριβώς αποσκοπούσε. Στο να προβάλλει ότι υπάρχει εναλλακτική λύση για όσους θέλουν να οδηγούν το όχημα της επιλογής τους χωρίς όμως να αισθάνονται (και να είναι) δεσμευμένοι. Το επιχείρημα ότι το leasing εξασφαλίζει την απόλυτη ελευθερία επιλογών και κινήσεων τεκμηριώνεται πολύ εύκολα.
Πρώτον δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στον τύπο του οχήματος που θα επιλέξει κάποιος. Μπορεί να είναι επιβατηγό, μπορεί να είναι επαγγελματικό, πολυμορφικό ή πόλης. Η επιλογή ανήκει στον οδηγό. Ακόμη και τα αυτοκίνητα που βγαίνουν σε προσφορά για την υπογραφή συμβάσεων leasing –όπως τα Special Deals της LeasePlan- καλύπτουν ευρύτατο πεδίο αναγκών. Περιορισμός δεν υπάρχει ούτε σε επίπεδο εξοπλισμού. Το αυτοκίνητο μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες και στα γούστα του ενδιαφερόμενου όπως ακριβώς συμβαίνει και με την αγορά οχήματος.
Δεύτερον δεν υπάρχει κανένας περιορισμός ως προς το καύσιμο. Με leasing μπορούν να αποκτηθούν πετρελαιοκίνητα, βενζινοκίνητα, υβριδικά ή ακόμη και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο παράγων «καύσιμο» επίσης υποκρύπτει ρίσκο. Ποιος μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να υπάρξουν και πάλι περιορισμοί στην κίνηση πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο άμεσο μέλλον; Και σε μια τέτοια περίπτωση, ποια θα είναι η τύχη ενός οδηγού που θα έχει δαπανήσει 15000-20000 ευρώ για ένα πετρελαιοκίνητο;
Τρίτον ακόμη και αν κάποιος αποφασίσει να διακόψει τη μακροχρόνια μίσθωση –συνήθως είναι τετραετούς διάρκειας- μπορεί να το κάνει αναλαμβάνοντας βέβαια το οικονομικό κόστος που συνεπάγεται αυτή η απόφαση (σ.σ οι πρόσθετες χρεώσεις σε περίπτωση πρόωρης διακοπής της σύμβασης γίνονται γνωστές από την εταιρεία leasing κατά την αρχική υπογραφή της σύμβασης). Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν ο οδηγός αποφασίσει να εξαντλήσει την 4ετία της σύμβασης, θα βρίσκεται σε σαφώς πλεονεκτικότερη θέση σε σχέση με το να έχει αγοράσει ένα όχημα το οποίο θα πρέπει να πουληθεί. Αν μάλιστα η πώληση γίνεται υπό καθεστώς πίεσης χρόνου, η οικονομική ζημιά γίνεται ακόμη μεγαλύτερη…