Να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 30% έως το 2030 δεσμεύτηκαν σημαντικές εταιρείες από τον χώρο της μόδας, στο πλαίσιο της 24ης Συνδιάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα (COP24) στην Πολωνία.
Να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 30% έως το 2030 δεσμεύτηκαν σημαντικές εταιρείες από τον χώρο της μόδας, στο πλαίσιο της 24ης Συνδιάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα (COP24) στην Πολωνία.
Υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών, οι εταιρείες Adidas, Puma, H&M, Burberry, Guess, Gap, Hugo Boss, Levi Strauss, Salomon, Esprit, ο όμιλος Kering (Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga), καθώς και ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk, υπέγραψαν -μεταξύ άλλων- «χάρτα της βιομηχανίας της μόδας υπέρ της ανάληψης δράσης για το κλίμα».
Για να επιτύχουν στόχο της συλλογικής μείωσης κατά 30% των εκπομπών έως το 2030, οι 43 υπογράφοντες δεσμεύονται να προωθήσουν τη χρήση υλικών με ισχνή επίπτωση στο κλίμα, να εφαρμόσουν μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας, να μην εγκαταστήσουν από το 2025 πηγές ενέργειας παραγόμενης από τον άνθρακα στις μονάδες παρασκευής και να δώσουν ώθηση στις μεταφορές των εμπορευμάτων τους με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Οι υπογράφοντες στοχεύουν επίσης να στηρίξουν την κυκλική οικονομία και να βοηθήσουν να επεκταθεί η διάρκεια ζωής των προϊόντων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η βιομηχανία της μόδας αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Τα τελευταία χρόνια, δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις οι οποίες, υπό την πίεση των καταναλωτών που απαιτούν πιο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, προχωρούν σε αλλαγές των μοντέλων τους, αναθεωρώντας τις μεθόδους τους και εγκαταλείποντας πρακτικές δεκαετιών, με στόχο να περιορίσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Στο «άρμα» των εταιρειών που προσπαθούν να έχουν μια πιο ουσιαστική συμμετοχή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής προστέθηκε και η Burberry, η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να χρησιμοποιεί πραγματική γούνα στα προϊόντα της στο εξής, ενώ θα βάλει τέλος και στην πρακτική της καύσης των προϊόντων που δεν έχουν πωληθεί.
Την πρόθεσή του να σταματήσει να χρησιμοποιεί δέρμα κροκόδειλου, φιδιού και σαύρας, ανακοίνωσε και ο οίκος Chanel. Εξάλλου, τα τελευταία χρόνια, και άλλοι οίκοι μόδας εγκαταλείπουν τη γούνα, επιλέγοντας άλλα υλικά. Σύμφωνα με τη Vogue, μεταξύ άλλων, έχουν ανακοινώσει πως αφήνουν στην άκρη τη γούνα οι οίκοι Burberry, John Galliano, DKNY, Versace, Michael Kors, Gucci, Armani, Tommy Hilfiger, Stella McCartney, Vivienne Westwood, Ralph Lauren, Calvin Klein.
Ακολουθώντας αυτήν την τάση, η εβδομάδα μόδας του Λονδίνου είπε φέτος «αντίο» στη γούνα για πρώτη φόρα στα 35 χρόνια του θεσμού, ενώ και η εβδομάδα μόδας του Μιλάνου «βάφτηκε» πράσινη και ήταν αφιερωμένη στην αειφορία.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από AFP