Αισθητήρες και κάμερες χρησιμοποιεί ένα αυτόνομο φέρι-μποτ της Rolls-Royce στη Φινλανδία προκειμένου να κινείται μόνο του, σε σημείο που μπορεί να δένει μόνο του στο λιμάνι.
Αισθητήρες και κάμερες χρησιμοποιεί ένα αυτόνομο φέρι-μποτ της Rolls-Royce στη Φινλανδία προκειμένου να κινείται μόνο του, σε σημείο που μπορεί να δένει μόνο του στο λιμάνι.
Σε περίπτωση κατάστασης εκτάκτου ανάγκης, είναι δυνατός ο έλεγχός του εξ αποστάσεως, από χειριστές στην ξηρά, μέσω δορυφορικών και διαδικτυακών τηλεπικοινωνιών. Η Rolls Royce, που έχει αναπτύξει τη συγκεκριμένη τεχνολογία, εκτιμά πως κάποια στιγμή στις θάλασσες θα κυκλοφορούν πλοία άνευ πληρωμάτων, αλλάζοντας τα δεδομένα στη ναυτιλία, καθώς θα υπάρχει περισσότερος χώρος για φορτία και θα απαιτείται λιγότερη ενέργεια.
Το σκάφος είναι επίσης ικανό να εντοπίζει και να αποφεύγει εμπόδια. Όπως είπε στο BBC ο Όσκαρ Λέβαντερ, αντιπρόεδρος καινοτομίας στη Rolls-Royce, τα περισσότερα ατυχήματα στη θάλασσα προκαλούνται από ανθρώπινα λάθη, πολλά εκ των οποίων οφείλονται σε απλούς παράγοντες όπως η κούραση του πληρώματος ή απλά η έλλειψη παρουσίας μέλους του πληρώματος στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή. «Και εδώ είναι που μπορεί να βοηθήσει η αυτοματοποίηση» πρόσθεσε σχετικά.
Μέσω ειδικών κέντρων τηλεχειρισμού, είναι δυνατόν να αναλάβουν τον έλεγχο καπετάνιοι από απόσταση, όπου στον κόσμο και αν βρίσκεται το σκάφος. Ο έλεγχος αυτός είναι δυνατός μέσω ειδικού συστήματος, που επιτρέπει στον τηλεχειριστή να έχει εικόνα 360 μοιρών γύρω από το σκάφος, καθώς και όλες τις δυνατότητες που θα είχε εάν βρισκόταν στη γέφυρά του.
Η Rolls Royce δραστηριοποιείται έντονα στον τομέα των αυτόνομων πλοίων: Μεταξύ άλλων έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια σχέδια για μη επανδρωμένα φορτηγά πλοία, αλλά και πολεμικά, τα οποία θα είναι σε θέση να εκτελούν ένα εύρος αποστολών, όπως περιπολίες, εντοπισμό ναρκών ή προστασία στόλου.