Κεντρικό όχημα για την ανάπτυξη της χώρας, αλλά και «μηχανή» που θα κινήσει την οικονομία χαρακτήρισε την εκπαίδευση ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προαναγγέλλοντας πως εφόσον αναλάβει τη διακυβέρνηση η Ν.Δ. θα επιτρέψει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και θα καταργήσει το πανεπιστημιακό άσυλο. Παρουσιάζοντας το πρόγραμμα του κόμματος για την Παιδεία, ανέφερε πως «τα δημόσια πανεπιστήμια θα αποκτήσουν στην πράξη την αυτονομία τους και θα αξιολογούνται βάσει μετρήσιμων αποτελεσμάτων».
Κεντρικό όχημα για την ανάπτυξη της χώρας, αλλά και «μηχανή» που θα κινήσει την οικονομία χαρακτήρισε την εκπαίδευση ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προαναγγέλλοντας πως εφόσον αναλάβει τη διακυβέρνηση η Ν.Δ. θα επιτρέψει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και θα καταργήσει το πανεπιστημιακό άσυλο.
Παρουσιάζοντας το πρόγραμμα της Ν.Δ. για την Παιδεία, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τόνισε ότι η εκπαίδευση είναι ο «κοινωνικός ανελκυστήρας» που θα επιτρέψει στα παιδιά, ιδίως των φτωχότερων οικογενειών, να αποκτούν ίσες ευκαιρίες και εφόδια στη ζωή τους. Όπως είπε, η Παιδεία βάζει τα θεμέλια για την καλή κοινωνία της επόμενης μέρας. «Είναι τελικά η Παιδεία το καλειδοσκόπιο μέσα από το οποίο βλέπουμε το ίδιο μας το αύριο ως χώρα και ως έθνος. Γιατί τι μέλλον μπορούμε να έχουμε σε αυτό τον σκληρό, σε αυτόν τον ανταγωνιστικό κόσμο, αν δεν βάλουμε την παιδεία σε απόλυτη πρώτη εθνική προτεραιότητα;» διερωτήθηκε.
«Εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση» επί ΣΥΡΙΖΑ
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην εκπαίδευση, ασκώντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση.
«Στις πρώτες βαθμίδες, βλέπουμε τον αποκλεισμό χιλιάδων παιδιών από παιδικούς σταθμούς. Αυτόν τον αποκλεισμό ακολουθεί η υποβάθμιση του Ολοήμερου και του Ψηφιακού Σχολείου, με την ώρα της Πληροφορικής να μετατρέπεται συχνά σε ώρα χαλάρωσης. Ύστερα, έρχονται οι αλλαγές στα προγράμματα με την απαξίωση της ελληνικής γραμματείας και τα πειράματα στο μάθημα της Ιστορίας» ανέφερε, για να παρατηρήσει πως «λαός που δεν γνωρίζει τη ιστορία του δεν έχει μέλλον».
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται, σήμερα, στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης - μαζί με τη Ρουμανία, την Μάλτα και την Βουλγαρία - στην ανάγνωση και στην κατανόηση Μαθηματικών, ενώ σε ό,τι αφορά το σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση είπε καθοδηγείται από την αρχή του «ράβε-ξήλωνε». «Έχω χάσει το μέτρημα από το πόσες φορές έχει εξαγγείλει η ηγεσία του υπουργείου, αλλά και προσωπικά ο κ. Τσίπρας αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια» είπε, συμπληρώνοντας πως «η εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση ολοκληρώνεται με την ουσιαστική κατάργηση των πρότυπων σχολείων».
Κατηγόρησε παράλληλα την κυβέρνηση ότι πλημμύρισε τη στελεχιακή πυραμίδα με «πλήθος κομματικών φίλων» και ότι επέφερε πλήγμα στον τεχνολογικό χαρακτήρα της ανώτατης Παιδείας -με την συλλήβδην κατάργηση των ΤΕΙ για να απορροφηθούν από τα ΑΕΙ χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς εκθέσεις βιωσιμότητας και με μοναδικό γνώμονα τοπικίστικα μικροκομματικά συμφέροντα.
Ανέφερε ακόμη ότι στα Πανεπιστήμια εκδιώχθηκαν τα Συμβούλια των Ιδρυμάτων και οτι κάθε αξιολόγηση ουσιαστικά ακυρώθηκε. Και όλα αυτά, πρόσθεσε, σε σχολές πολλές από τις οποίες έχουν μετατραπεί σε γιάφκες της βίας και στέκια του εγκλήματος, με κουκουλοφόρους, μολότοφ, εμπόρους ναρκωτικών, να απειλούν καθημερινά καθηγητές και φοιτητές.
«Επανάσταση» στην Παιδεία σε τρεις κατευθύνσεις
Ο πρόεδρος της Ν.Δ. πρότεινε μια επανάσταση, όπως είπε, για την Παιδεία που θα βασίζεται σε τρεις κατευθύνσεις: την ελεύθερη πρόσβαση στη μόρφωση σε ακαδημαϊκά ελεύθερες μονάδες έτσι ώστε όλα τα ελληνόπουλα να ξεκινούν από την ίδια αφετηρία, τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τον οικονομικό βηματισμό της χώρας, καθιστώντας εθνική προτεραιότητα την αναβάθμιση της επαγγελματικής κατάρτισης, και τέλος την αξιολόγηση παντού.
«Δάσκαλοι και καθηγητές θα έχουν πρόσβαση στις ψηφιακές εκπαιδευτικές πηγές, ενώ οι μαθητές θα ασκούνται στην κριτική σκέψη, στη συνεργασία και στις ψηφιακές δεξιότητες» είπε. Διευκρίνισε συγκεκριμένα ότι από το Δημοτικό θα παιδιά θα γνωρίζουν το διαδίκτυο και στο Γυμνάσιο θα μαθαίνουν για τον επαγγελματικό προσανατολισμό, αποκτώντας άποψη μέσα από τον θεσμό της «άσκησης» σε πραγματικές συνθήκες παραγωγής. Παράλληλα το Εθνικό Απολυτήριο Λυκείου θα προκύπτει από τον συνυπολογισμό των βαθμών και των τριών τάξεων.
Ο πρόεδρος της Ν.Δ. επισήμανε ότι «το άρθρο 16 θα αλλάξει και θα δημιουργηθούν και στη χώρα μας μη κρατικά και, γιατί όχι, και ιδιωτικά πανεπιστήμια». Σημείωσε επιπλέον πως «τα δημόσια πανεπιστήμια θα αποκτήσουν στην πράξη την αυτονομία τους και θα αξιολογούνται βάσει μετρήσιμων αποτελεσμάτων». Όπως ανέφερε ακόμη, τα πανεπιστήμια θα είναι αυτά τα οποία καθορίζουν και τον αριθμό εισακτέων και τη βάση εισαγωγής. «Σε πείσμα των πολιτικών δυνάμεων της καθυστέρησης, η χώρα θα αποκτήσει ακόμα καλύτερα δημόσια και εξωστρεφή πανεπιστήμια. Θα αποκτήσει ξενόγλωσσα προγράμματα και θα τονώσει την έρευνα και την καινοτομία. Θέλουν - δεν θέλουν οι οπαδοί του χθες, θα γίνει πράξη αυτό που είτε δεν μπορούν να φανταστούν είτε φοβούνται: Η Ελλάδα εκπαιδευτικό κέντρο των Βαλκανίων και της νοτιοανατολικής Ευρώπης» διαμήνυσε.
Για τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τον οικονομικό βηματισμό της χώρας εξήγησε ότι στόχος είναι οι μονάδες όλων των βαθμίδων να αποκτήσουν μεγαλύτερη οικονομική αυτονομία, ενώ η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση θα καταστεί εθνική προτεραιότητα. «Ένα σχολείο θα μπορεί να οργανώνει εκδηλώσεις, να ενοικιάζει τους χώρους του, να αξιοποιεί τα έσοδα του για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του. Αλλά, το σημαντικότερο, ένα πανεπιστήμιο μπορεί να συνεργάζεται με ιδιωτικούς φορείς στον τομέα της έρευνας» διευκρίνισε.
Εστιάζοντας στις προτάσεις της Ν.Δ. για την αξιολόγηση είπε ότι πρόκειται για ένα «στοίχημα» που «πρέπει να το κερδίσουμε έχοντας τους εκπαιδευτικούς συμμάχους». Όπως παρατήρησε, ο καλός εκπαιδευτικός δεν έχει τίποτε να φοβηθεί από την αξιολόγηση, αντίθετα, είναι ο μόνος τρόπος να αναγνωριστεί η προσπάθειά του εντός και εκτός τάξης.
«Συνδέουμε την αξιολόγηση με πιο γρήγορες μισθολογικές προαγωγές, γιατί πρέπει να υπάρχει και ένα οικονομικό όφελος για αυτούς οι οποίοι συστηματικά αξιολογούνται ως οι καλύτεροι. Σε διοικητικό επίπεδο, παύει επιτέλους ο εναγκαλισμός κράτους και Παιδείας. Το υπουργείο πρέπει να αποκτήσει επιτελικό χαρακτήρα και να σταματήσει να είναι καθημερινός δυνάστης των σχολείων και των πανεπιστημίων. Καθιερώνεται η αξιοκρατία στην εσωτερική του λειτουργία του συστήματος εκπαίδευσης και το ΑΣΕΠ αναλαμβάνει κεντρικό ρόλο στην επιλογή των διευθυντικών στελεχών της εκπαίδευσης» ανέφερε μεταξύ άλλων.
Για τα θέματα ασφάλειας επανέλαβε ότι «το άσυλο στη βία και στην παρανομία, δεν θα αλλάξει, θα καταργηθεί» ώστε «να κυκλοφορήσουν και πάλι ελεύθερα οι ιδέες και η γνώση». «Τα Πανεπιστήμια θα αποδοθούν και πάλι σε αυτούς στους οποίους ανήκουν: στους φοιτητές και στους καθηγητές τους» ανέφερε συγκεκριμένα.
naftemporiki.gr