Κοινωνία
Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2018 17:37

Ξεκινά η υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στα Σεπόλια

Το έργο της υπογειοποίησης του σιδηροδρόμου στα Σεπόλια παρουσιάστηκε σήμερα από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, δίνοντας λεπτομέρειες ενός από τα πλέον πολυσυζητημένα σιδηροδρομικά έργα το οποίο θα ολοκληρωθεί σε 4,5 χρόνια ενώ αναμένεται, εκτός από το κυκλοφοριακό, να συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Το έργο της υπογειοποίησης του σιδηροδρόμου στα Σεπόλια παρουσιάστηκε σήμερα από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, δίνοντας λεπτομέρειες ενός από τα πλέον πολυσυζητημένα σιδηροδρομικά έργα το οποίο θα ολοκληρωθεί σε 4,5 χρόνια ενώ αναμένεται, εκτός από το κυκλοφοριακό, να συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Η παρουσίαση του έργου «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) - Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» έγινε παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών Θάνου Βούρδα.

Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα «την περασμένη εβδομάδα υπογράφηκε η σύμβαση και τα έργα ξεκινούν. Τώρα μπορούμε να πούμε ότι τα Σεπόλια αλλάζουν όψη, γίνονται μία πόλη ανοιχτή, προσβάσιμη και ότι οι τοίχοι θα σταματήσουν να υπάρχουν. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα βρισκόμαστε σε συνεχή διαβούλευση με τους κατοίκους γιατί θα έχουμε οχλήσεις».

Σημείωσε ωστόσο πως «πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικά έργο καθώς βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό, με τη γραμμή να παραμένει σε λειτουργία, ενώ περνά από τη σήραγγα του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια-Αττική και τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ αλλά παρόλα αυτά θα γίνει πραγματικότητα».

Επιπλέον, ο κ. Βούρδας προανήγγειλε τη δημοπράτηση της Β` φάσης του Σταθμού της Αθήνας που θα ολοκληρώσει τα έργα στην περιοχή ενώ υπογράμμισε και τη σημασία που έχει ο σιδηρόδρομος λέγοντας πως είναι στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης, σημείωσε πως «το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα αλλάξει ριζικά την περιοχή που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη και πρόσθεσε πως θα αναβαθμίσει και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αφού ο τετραπλός πια διάδρομος θα δώσει την αναγκαία χωρητικότητα, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια, εάν και για τουλάχιστον δύο χρόνια εξαιτίας των εργασιών το υφιστάμενο δίκτυο θα μονοδρομηθε»ί.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου/υπογειοποιημένου, ο οποίος θα ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (χθ 10+821) και θα καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (χθ 13+181) στη περιοχή των Σεπολίων του δήμου Αθηναίων, όπου θα συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.

Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά, πρώτα ο δυτικός διάδρομος και κατόπιν ο ανατολικός.

Στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνονται:

  • Το τεχνικό υπογειοποίησης-τεχνικό Cover & Cut (top-down), αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο φάσεις (δυτικός-ανατολικός διάδρομος).
  • Tα προσωρινά υδραυλικά έργα.
  • Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης-αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου και δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων).
  • Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση-αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.
  • Τα κτήρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).
  • Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.
  • Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.
  • Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
  • Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου.

Η υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών αποτελούσε για πολλά χρόνια αίτημα των κατοίκων της περιοχής, το οποίο γίνεται πράξη από την ΕΡΓΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, το έργο θα συμβάλλει στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, κυρίως λόγω:

  • «Της ουσιαστικής ενοποίησης του συνόλου της έκτασης της οδού, που μέχρι σήμερα είναι διαχωρισμένη από το "φράγμα" του σιδηροδρόμου.
  • Της απόδοσης μιας κεντρικής πράσινης νησίδας στη γειτονιά.
  • Της ελαχιστοποίησης της όχλησης του θορύβου.
  • Της βελτίωσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας.

«Η απόδοση της αποδεσμευμένης έκτασης στους κατοίκους, με εμπλουτισμό της με "χρήσεις γειτονιάς", με σημαντική αύξηση του πρασίνου και με οργάνωση του αστικού εξοπλισμού, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ουσιαστική ποιοτική αναβάθμιση όλων των γύρω περιοχών της Αθήνας» επισημαίνει η ΕΡΓΟΣΕ.

Το έργο προκηρύχθηκε (καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών) στις 28/12/2017 με προϋπολογισμό μελέτης 122 εκατ. ευρώ.

Ανάδοχος ανακηρύχθηκε η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ INTRAKAT-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ, με Μέση Τεκμαρτή Έκπτωση 45,71% (προϋπολογισμός προσφοράς: 66.580.539,74 ευρώ).

Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου, που συγχρηματοδοτείται από τον χρηματοδοτικό Μηχανισμό Connecting Europe facility (CEF), είναι 52 μήνες.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ