Ο συνθέτης, μαέστρος, ενορχηστρωτής και «αυτοκράτορας» της κινηματογραφικής μουσικής Ένιο Μορικόνε, ο οποίος γιόρτασε τα 90ά του γενέθλια, μίλησε με κάθε άλλο παρά κολακευτικά σχόλια για τον Κουέντιν Ταραντίνο σε πρόσφατη συνέντευξή του στο τεύχος Δεκεμβρίου της γερμανικής έκδοσης του Playboy.
Ο συνθέτης, μαέστρος, ενορχηστρωτής και «αυτοκράτορας» της κινηματογραφικής μουσικής Ένιο Μορικόνε, ο οποίος γιόρτασε τα 90ά του γενέθλια, μίλησε με κάθε άλλο παρά κολακευτικά σχόλια για τον Κουέντιν Ταραντίνο σε πρόσφατη συνέντευξή του στο τεύχος Δεκεμβρίου της γερμανικής έκδοσης του Playboy.
«Είναι απόλυτα χαοτικός. Μιλάει χωρίς να σκέφτεται, κάνει τα πάντα την τελευταία στιγμή. Δεν έχει ιδέα. Παίρνει ξαφνικά και ζητάει ένα πλήρες σάουντρακ μέσα σε λίγες μόλις ημέρες. Αυτό δεν είναι εφικτό. Με κάνει τόσο έξαλλο. Δεν πρόκειται να το ανεχτώ. Και του το είπα την τελευταία φορά».
Ο θρυλικός Ιταλός συνθέτης αναφέρθηκε στην παραλίγο συνεργασία τους στην ταινία «Άδωξοι Μπάσταρδη», για την οποία ο Ταραντίνο είχε ζητήσει από τον Μορικόνε να συνθέσει ολόκληρο το σάουντρακ. Το έκανε, ωστόσο, αρκετά καθυστερημένα, με αποτέλεσμα ο Μορικόνε να αρνηθεί κι ο Ταραντίνο να χρησιμοποιήσει τελικά μερικά παλαιότερα κομμάτια του συνθέτη –κάτι που είχε κάνει και σε προηγούμενες ταινίες του, όπως το «Kill Bill»- για τη μουσική επένδυση του φιλμ.
Ο Μορικόνε παραχώρησε στον Ταραντίνο ένα τραγούδι για το σάουντρακ του «Django Unchained» και στη συνέχεια έγραψε ολόκληρο το σκορ για τους «Μισητούς Οκτώ», το πρώτο συνολικά πρωτότυπο σάουντρακ στη φιλμογραφία του Ταραντίνο, το οποίο απέφερε στον Μορικόνε και το πρώτο του Όσκαρ -πέραν του τιμητικού που είχε λάβει το 2007 για τη συνολική προσφορά του, μια καθυστερημένη βράβευση για έναν από τους σημαντικότερους και πιο παραγωγικούς μουσικοσυνθέτες στην ιστορία του κινηματογράφου.
Η συνεργασία τους δεν σημαίνει απαραίτητα αμοιβαία εκτίμηση, τουλάχιστον από την πλευρά του Μορικόνε, ο οποίος είπε τη γνώμη του τόσο σχετικά με τον τρόπο δουλειάς του Ταραντίνο όσο και για τα σκηνοθετικά του επιτεύγματα.
«Ο άνθρωπος είναι κρετίνος. Μονάχα κλέβει από άλλους και ενώνει πράγματα ξανά. Δεν υπάρχει τίποτα πρωτότυπο σ’ αυτό. Αυτό δεν τον κάνει σκηνοθέτη. Είναι ένα τίποτα σε σύγκριση με τους μεγάλους του Χόλυγουντ, όπως ο Τζον Χιούστον, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ ή ο Μπίλι Γουάιλντερ. Εκείνοι είχαν επίπεδο. Ο Ταραντίνο απλά μαγειρεύει ξαναζεσταμένο φαγητό», συμπλήρωσε ο Μορικόνε, αποκαλώντας τις ταινίες του Ταραντίνο «σκουπίδια».
Διάψευση
Όλα τα παραπάνω ο Μορικόνε τα διαψεύδει με δήλωση που έκανε το βράδυ της Κυριακής. «Είναι απολύτως ψέματα. Δεν έχω δώσει συνέντευξη στο γερμανικό Playboy και δεν έχω αποκαλέσει ποτέ κρετίνο τον Ταραντίνο, ούτε τις ταινίες του σκουπίδια. Σε συνέντευξη Τύπου στο Λονδίνο, μπροστά στον Ταραντίνο, έχω δηλώσει ότι τον θεωρώ έναν από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών. Έχω εξουσιοδοτήσει τον δικηγόρο μου στην Ιταλία να κινηθεί νομικά».
Με αυτή τη δήλωσή του, ο 90χρονος Μορικόνε ξεκαθάρισε πως όσα γράφτηκαν στο γερμανικό Playboy και έγιναν κέντρο συζήτησης τις τελευταίες ημέρες είναι ψέματα.
naftemporiki.gr