Στον ρόλο του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου Πεδίου στην εφοδιαστική αλυσίδα, με αφορμή την πρόσφατη κύρωση της σύμβασης στη Βουλή, το οποίο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα και το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, αναφέρθηκε ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας.
Στον ρόλο του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου Πεδίου στην εφοδιαστική αλυσίδα, με αφορμή την πρόσφατη κύρωση της σύμβασης στη Βουλή, το οποίο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα και το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, αναφέρθηκε ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας.
Στο χαιρετισμό του στην διημερίδα που διοργάνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με θέμα «4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο: Νέα εποχή, Προκλήσεις – Προοπτικές» υπό την αιγίδα του υπουργείου και τη συμμετοχή του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA) ο κ. Βούρδας ανέφερε πως η συνολική επένδυση θα δημιουργήσει, σε βάθος δεκαετίας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα δώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία τον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών κάνοντας την Ελλάδα έναν από τους σημαντικότερους κόμβους συνδυασμένων μεταφορών.
Όπως είπε «το συνολικό έργο θα δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα σύγχρονου διαμετακομιστικού και εμπορευματικού σιδηροδρομικού κέντρου, το οποίο θα συμβάλλει και στην ανάπτυξη περιφερειακών υποστηρικτικών συμπληρωματικών δραστηριοτήτων από βιομηχανίες στην περιοχή. Δηλαδή θα ενισχύσει και την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα».
Ανέφερε επίσης ότι η Κυβέρνηση από το Μάιο του 2017 εκπονεί το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, στόχος η προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών, ο εκσυγχρονισμός των συνδέσεων των λιμανιών με τα σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα και τα κέντρα μεταφοράς εμπορευμάτων, η ολοκλήρωση των οδικών, σιδηροδρομικών και ευρωπαϊκών δικτύων, ιδίως προς τα Βαλκάνια και η ανάπτυξη του τομέα των Logistics, επισημαίνοντας πως η γεωγραφική θέση της χώρας μας την καθιστά ως εμπορευματική πύλη τόσο προς την κεντρική Ευρώπη όσο και στις ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές της νοτιανατολικής Ευρώπης.
Ο γ.γ. αναφερόμενος στο 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο επεσήμανε ότι το υπουργείο βρίσκεται ήδη σε φάση ολοκλήρωσης της διαδικασίας εναρμόνισης της σχετικής ελληνικής νομοθεσίας με τις νέες οδηγίες του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου σημειώνοντας πως το υπουργείο πρόκειται να καταθέσει ενιαίο σχέδιο νόμου για τον σιδηρόδρομο το επόμενο διάστημα και ήδη οι εμπλεκόμενοι σιδηροδρομικοί φορείς (ΡΑΣ, ΕΔΙΣΑΣ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΣΤΑΣΥ και ΑΜΕΤΡΟ) συμμετέχουν σε διαβούλευση με το υπουργείο για την κατάρτιση του νομοσχεδίου από το 2017.
Η πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, αναφέρθηκε στην φιλόδοξη, όπως την χαρακτήρισε, νομοθετική πρωτοβουλία της ΕΕ για την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς των σιδηροδρομικών υπηρεσιών και επεσήμανε το σημαντικό ρόλο της ΡΑΣ στο πλαίσιο του 4ου Σιδηροδρομικού πακέτου καθώς επικαλείται να διασφαλίσει την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των εμπλεκόμενων φορέων στην πληροφορία και την ενημέρωση, προκειμένου να επιτύχουν την έγκαιρη και επαρκή προετοιμασία τους εν όψει της εφαρμογής του νέου κανονιστικού πλαισίου.
Σημειώνεται πως το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιανουάριο του 2013 και πρόκειται για μία δέσμη μέτρων που έχει ως στόχο να κάνει τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους περισσότερο ελκυστικούς, καινοτόμους, αποδοτικούς και ανταγωνιστικούς έναντι άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς.