Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση στην Ελλάδα από το Θέατρο Πορεία, το πολυβραβευμένο θεατρικό έργο του Richard Kalinoski, «Το κτήνος στο φεγγάρι», επιστρέφει τον Νοέμβριο στην αθηναϊκή σκηνή και συγκεκριμένα στο θέατρο Σημείο [Χαριλάου Τρικούπη 4, Αθήνα].
Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση στην Ελλάδα από το Θέατρο Πορεία, το πολυβραβευμένο θεατρικό έργο του Richard Kalinoski, «Το κτήνος στο φεγγάρι», επιστρέφει τον Νοέμβριο στην αθηναϊκή σκηνή και συγκεκριμένα στο θέατρο Σημείο [Χαριλάου Τρικούπη 4, Αθήνα].
Τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο Βαγγέλης Παπαδάκης, που την περασμένη σεζόν άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις με τη θεατρική μεταφορά της κινηματογραφικής ταινίας «Μια πορνογραφική σχέση». Τους κεντρικούς ήρωες του έργου θα υποδυθούν ο Κώστας Αρζόγλου, η Σοφία Λιάκου και ο ίδιος ο σκηνοθέτης.
Το έργο που, μεταξύ άλλων σημαντικών βραβείων, έχει τιμηθεί με το βραβείο Molière, την κορυφαία θεατρική διάκριση στη Γαλλία, καταπιάνεται με τη γενοκτονία της Αρμενίας, παρακολουθώντας την ιστορία του Αράμ και της Σέτα στο Μιλγουόκι του Ουισκόνσιν των ΗΠΑ, ανάμεσα στο 1921 και το 1933.
Ο Αράμ είναι ο μόνος επιζών της οικογένειάς του. Διέφυγε στις ΗΠΑ και δουλεύει ως φωτογράφος. Παντρεύεται δια αλληλογραφίας τη Σέτα, η οποία στα 15 της φτάνει κι αυτή στις ΗΠΑ για μια νέα ζωή, αφήνοντας πίσω της το ορφανοτροφείο στην Κωνσταντινούπολη. Το πρόσωπό της προστίθεται δίπλα σε αυτό του Αράμ σε μια παλιά οικογενειακή φωτογραφία που εκείνος έχει φέρει μαζί του από την πατρίδα, έχοντας κόψει τα κεφάλια των νεκρών συγγενών του. Τη θέση των γονιών του στην φωτογραφία έχει πάρει τώρα το νιόπαντρο ζευγάρι. Και με τη νεαρή του σύζυγο ο Αράμ ανυπομονεί να δημιουργήσει τη νέα οικογένεια Τομασιάν.
Ωστόσο, τα πράγματα δεν θα εξελιχθούν όπως τα έχει σχεδιάσει ο Αράμ. Η Σέτα δεν είναι ικανή να τεκνοποιήσει. Οι ισορροπίες στην οικία Τομασιάν θα ανατραπούν με την είσοδο του Βίνσεντ, ενός άστεγου αγοριού. Μετά από χρόνια σιωπής, η Σέτα κατορθώνει να πείσει τον Αράμ να πάψει τα «μνημόσυνα» για τη χαμένη του οικογένεια, απομακρύνοντας τη φωτογραφία με τα κομμένα κεφάλια και αποδεχόμενος τον μικρό Βίνσεντ ως το νέο μέλος της οικογένειας Τομασιάν. Πολλά χρόνια αργότερα ένας ηλικιωμένος ευγενής Κύριος αφηγείται αυτή τη συγκλονιστική ιστορία αφήνοντάς τη να ζωντανέψει μπροστά στα μάτια μας…
Η σκηνοθεσία του Βαγγέλη Παπαδάκη ρίχνει γέφυρες στο σήμερα τοποθετώντας τη δράση του έργου σ’ ένα σκηνικό που μοιάζει με βομβαρδισμένο τοπίο. Πάνω σε έναν σωρό από μπάζα, σε μια «σχεδία», όπως αυτές που ξεβράζει η θάλασσα, ο Αράμ και η Σέτα προσπαθούν να στήσουν το σπιτικό τους, την οικογένειά τους, το μέλλον τους. Μια μικρή πλατφόρμα πάνω σε ένα σκηνικό θανάτου. Δύο άνθρωποι τραυματισμένοι από το παρελθόν τους παλεύουν να αρχίσουν τη ζωή τους από την αρχή. Ο Βίνσεντ, είναι ο απόγονος αυτής της προσπάθειας που στέφθηκε με επιτυχία. Είναι η συνείδηση όλων που υπενθυμίζει από τη μία πόσο τρομακτική είναι η φύση του ανθρώπου και από την άλλη πόσο ικανοί είμαστε να παλέψουμε ενάντια στην φύση μας αυτή, κόντρα σε όλα τα «κτήνη στο φεγγάρι», για να διασώσουμε κάθε εναπομένουσα ελπίδα.
Το έργο θα παρουσιαστεί σε νέα μετάφραση της Βίκυς Μαστρογιάννη. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Δήμητρα Λιάκουρα, την πρωτότυπη μουσική η Σίσσυ Βλαχογιάννη και τους φωτισμούς ο Βασίλης Κλωτσοτήρας.