«Τη νέα γενιά την εμπιστεύομαι. Θέλω όμως να ακούω την καθαρή φωνή της», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. «Φωνή απαλλαγμένη από κομματική καθοδήγηση, φωνή που να μην χειραγωγείται υπηρετώντας -άθελά της κάποιες φορές- έναν ρόλο “λαγού” κομματικών στοχεύσεων. Αυτή η φωνή λείπει», πρόσθεσε.
«Τη νέα γενιά την εμπιστεύομαι. Θέλω όμως να ακούω την καθαρή φωνή της», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.
«Φωνή απαλλαγμένη από κομματική καθοδήγηση, φωνή που να μην χειραγωγείται υπηρετώντας -άθελά της κάποιες φορές- έναν ρόλο “λαγού” κομματικών στοχεύσεων. Αυτή η φωνή λείπει», πρόσθεσε σε συνέντευξή του στο ΑΜΠΕ.
Ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι «από την εισβολή, όπως λέτε, των μαθητών, κάποιοι κράτησαν την ακαταστασία του γραφείου μου. Εγώ όμως, μεταξύ άλλων χρήσιμων συμπερασμάτων, κρατώ την “ακαταστασία” που επικρατεί στις αποσπασματικές και παραποιημένες πληροφορίες τις οποίες δυστυχώς κάποιοι διοχετεύουν στους μαθητές για τις αλλαγές που προωθούμε».
Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι «η “ακαταστασία” αυτή, σε συνδυασμό με την άρνηση για διάλογο και αντίλογο, είναι δύο συνθήκες που τους στερούν την ευκαιρία να καταλάβουν τις αλλαγές. Να δουν ότι με το νέο Λύκειο και με το νέο εξεταστικό αδρανοποιούνται παθογένειες που ταλαιπωρούσαν τους ίδιους και τις οικογένειές τους για χρόνια».
Όπως σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου, με τις αλλαγές στο Λύκειο για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μόνο με το απολυτήριο, το οποίο αναβαθμίζεται.
Παράλληλα, όπως πρόσθεσε, «τα μαθήματα που διδάσκονται είναι πολύ λιγότερα και αυξάνεται ο χρόνος διδασκαλίας τους ώστε να μην χρειάζονται τα ιδιαίτερα και το φροντιστήριο που προκαλεί οικονομική αιμορραγία στους γονείς τους».
Ο κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε ότι δεν υπάρχουν διπλές πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ ανέφερε πως, σε ό,τι αφορά τις γραπτές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου, είναι οι απολυτήριες που και τώρα δίνουν οι μαθητές.
«Η διαφορά είναι ότι τα θέματα θα τα αποφασίζει ομάδα καθηγητών σχολείων της περιοχής. Θα είναι κοινά για κάθε ομάδα σχολείων και η βαθμολόγηση των γραπτών θα είναι δουλειά καθηγητών ομάδας σχολείων και όχι των καθηγητών του κάθε σχολείου ξεχωριστά. Άρα, εξετάσεις αδιάβλητες», συμπλήρωσε και συνέχισε:
«Οι μαθητές στις απολυτήριες θα δίνουν εξετάσεις μόνο σε τέσσερα μαθήματα, δηλαδή στα τρία της Ομάδας Προσανατολισμού και στα Νέα Ελληνικά. Στα ίδια μαθήματα, δηλαδή, που θα δίνουν και τις πανελλαδικές εξετάσεις για να εισαχθούν στα πανεπιστήμια. Με τον τρόπο αυτό, και χωρίς να προστίθενται νέες εξετάσεις, οι μαθητές θα έχουν μια δυνατότητα να μετρήσουν τις δυνάμεις τους, τις γνώσεις και τις αδυναμίες τους πριν δώσουν τις πανελλαδικές».
Ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι μέχρι τώρα το απολυτήριο δεν συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Με το νέο σύστημα όμως, όπως είπε, «το απολυτήριο παίρνει αξία καθώς θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή με πανελλαδικές κατά 10% την πρώτη χρονιά και θα είναι σταδιακά αυξανόμενο τα επόμενα χρόνια, ενώ για την εισαγωγή χωρίς εξετάσεις στα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης το απολυτήριο θα είναι το μοναδικό προαπαιτούμενο».
Ο υπουργός Παιδείας ανέφερε εξάλλου ότι είναι θέμα ημερών να σταλεί στην ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ η τελική πρόταση του υπουργείου για το σύστημα με το οποίο θα γίνουν οι 15.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, δίνοντας προτεραιότητα στην Ειδική Εκπαίδευση με την πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών την επόμενη σχολική χρονιά.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ