Το νέο φωτογραφικό έργο της Ελληνογερμανίδας εικαστικού Χριστίνας Δημητριάδη θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει το φιλότεχνο κοινό στην έκθεση «island Hoping / Άτοποι Τόποι», που παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας δήμου Αθηναίων στο Κέντρο Τεχνών, έως τις 3 Φεβρουαρίου 2019.
Το νέο φωτογραφικό έργο της Ελληνογερμανίδας εικαστικού Χριστίνας Δημητριάδη θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει το φιλότεχνο κοινό στην έκθεση «island Hoping / Άτοποι Τόποι», που παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας δήμου Αθηναίων στο Κέντρο Τεχνών, έως τις 3 Φεβρουαρίου 2019.
Η έκθεση αποτελεί την πρώτη ατομική παρουσίαση της καλλιτέχνιδας σε δημόσιο θεσμό στην Ελλάδα και ο τίτλος της αποτελεί ένα λογοπαίγνιο με τον όρο island hopping, όπου η Χριστίνα Δημητριάδη ερευνά την εικόνα και τον μύθο της Μεσογείου. Η Μεσόγειος είναι μια γεωγραφική οντότητα, αλλά πάνω απ’ όλα μία φαντασιακή πραγματικότητα, στην οποία η εκτίμηση της ομορφιάς και του συλλογικού πνεύματος είναι βαθιά ριζωμένη. H Μεσόγειος περιγράφεται ως πολιτιστικός χώρος, στην ουσία όμως η ιστορική και πολιτική της πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Στις αισθητικά δομημένες φωτογραφίες, νησιά και βραχονησίδες αναδύονται από τη θάλασσα, ως ένα απροσδιόριστο τοπίο. Οι βραχώδεις ακτές του Αιγαίου, λόγω της μορφολογίας και της τραχύτητάς τους, ξυπνούν διφορούμενα συναισθήματα μεταξύ αισιοδοξίας, ελπίδας και αβεβαιότητας. Η Χριστίνα Δημητριάδη μετατρέπει το τοπίο από φιλόξενο σε άγονο.
Αφετηρία αυτής της σειράς υπήρξε μια ασπρόμαυρη φωτογραφία της Ελιγολάνδης (Helgoland), νησί της Βόρειας Θάλασσας με ιδιαίτερη πολιτική και γεωγραφική ιστορία, γενέτειρα της οικογένειας της Δημητριάδη και η αρχή της μεταναστευτικής ιστορίας της. Το παρελθόν και το μέλλον, το προσωπικό και το συλλογικό συμπλέουν, καθιστώντας το island Hoping ένα υβρίδιο του Βορρά και του Νότου. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου στις 8 το βράδυ.
Η εικαστικός Χριστίνα Δημητριάδη αναφέρει για την έκθεση:
«Με τις βραχονησίδες ήθελα να στρέψω το βλέμμα σ’ ένα άλλο τοπίο, το οποίο ως επί το πλείστον παραμένει απαρατήρητο. Με τις φωτογραφίες αυτές φτιάχνω έναν άλλο “χάρτη” της Ελλάδας, μία άλλη ανάγνωση της χώρας, έτσι ώστε να επιδοκιμάσω την τετριμμένη και στερεότυπη απεικόνισή της.
Ένα πρώτο μέρος του έργου island Hoping παρουσιάζεται στο Badisches Landesmuseum Schloss Karlsruhe, στα πλαίσια του Global Culture 2018. Στο Κέντρο Τεχνών, παρουσιάζεται το συνολικό έργο αυτή της σειράς με την υποστήριξη του ΝΕΟΝ και τη συνδρομή του δήμου Φούρνων Κορσέων, του EuroMare και της γκαλερί Ελένη Κορωναίου».
Την επιμέλεια της έκθεσης έχει ο Ντένης Ζαχαρόπουλος, ο οποίος αναφέρει σχετικά:
«Το έργο αφουγκράζεται με μεγάλη οξυδέρκεια τα όρια ως κινητά ή μεταβλητά κέντρα ενδιαφέροντος και παράλληλα, ως σύνορα ή τείχη που εκφράζουν απειλή και προστασία μαζί. Έτσι, στη σειρά από βραχονησίδες όπου καμία ανθρώπινη παρουσία δεν παρίσταται στην εικόνα, ο άνθρωπος υπονοείται μέσα από το όριο που βλέπει ή όχι ο θεατής, να αναδύεται ανάμεσά μας ως έρημος ή κατοικημένος κόσμος. Οι βραχονησίδες γίνονται κάθε φορά Άτοποι Τόποι, ένα μόρφωμα που μπορεί να είναι στάση σε μια διαδρομή ή τελικός προορισμός.
H φωτογράφηση πραγματοποιήθηκε στο αρχιπέλαγος των Φούρνων Κορσέων, μεταξύ Ικαρίας, Πάτμου και Σάμου, ένα μέρος με μεγάλη γεωλογική γεωπολιτική και ιστορική σημασία που μετρά τον μεγαλύτερο αριθμό ναυαγίων από την αρχαιότητα, ενώ συγκλονίζει σήμερα διεθνώς με την τραγωδία όσων ακολουθούν το κύμα ζωής και θανάτου της μετανάστευσης».