Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου 2018 15:22

Αρχίζει το πρόγραμμα ανάπτυξης του γαλλικού αεροπλανοφόρου του μέλλοντος

Την επίσημη έναρξη του προγράμματος αντικατάστασης/διαδοχής του πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου «Charles de Gaulle» ανακοίνωσε στις 23 Οκτωβρίου η Γαλλίδα υπουργός Άμυνας, Φλοράνς Παρλί, στο πλαίσιο της Euronaval Exhibition στο Λε Μπουρζέ.

Την επίσημη έναρξη του προγράμματος αντικατάστασης/διαδοχής του πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου «Charles de Gaulle» ανακοίνωσε στις 23 Οκτωβρίου η Γαλλίδα υπουργός Άμυνας, Φλοράνς Παρλί, στο πλαίσιο της Euronaval Exhibition στο Λε Μπουρζέ.

Η Παρλί επανέλαβε τη δέσμευση της γαλλικής κυβέρνησης για την εξασφάλιση των πόρων και των μέσων που απαιτούνται από την εθνική άμυνα. «Εξασφαλίζοντας επενδύσεις 295 δισεκατομμυρίων ευρώ για την άμυνά μας ως το 2025, ο Νόμος Στρατιωτικού Προγραμματισμού 2019-2025 (LPM) μας φέρνει πιο κοντά στον στόχο της αφιέρωσης του 20% του εθνικού μας πλούτου στην άμυνα» είπε.

Ο συγκεκριμένος νόμος, σύμφωνα με ανακοίνωση της γαλλικής κυβέρνησης, παρέχει στη Γαλλία τα μέσα που απαιτούνται για τη ναυτική της άμυνα, συνεχίζοντας και εντείνοντας τους ρυθμούς σε προγράμματα που ήταν ήδη σε εξέλιξη και εξαφανίζοντας εμπόδια. Σε αυτό το πλαίσιο περιλαμβάνει τη ναυπήγηση τεσσάρων στρατιωτικών τάνκερ νέας γενιάς, σε συνεργασία με την Ιταλία, αλλά και το πρόγραμμα μελλοντικών αεροπλανοφόρων για τη Γαλλία.

Μετά τον εκσυγχρονισμό του, το πυρηνοκίνητο «Charles de Gaulle», το μοναδικό αεροπλανοφόρο της Γαλλίας, θα είναι έτοιμο ξανά για επιχειρήσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2019. Ωστόσο, το τέλος της επιχειρησιακής «ζωής» του αναμένεται να έρθει τη δεκαετία του 2030, οπότε και απαιτείται διάδοχος. Για τη ναυπήγηση ενός, το γαλλικό υπουργείο Άμυνας άρχισε το σχετικό πρόγραμμα «ανανέωσης», που ξεκινά με τη μελέτη σχετικά με το πώς πρέπει να είναι και τι ακριβώς ζητείται από τα μελλοντικά αεροπλανοφόρα του γαλλικού στόλου.

Το αρχικό αυτό στάδιο μελέτης θα διαρκέσει 18 μήνες και θα καθορίσει την αρχιτεκτονική των μελλοντικών αεροπλανοφόρων, «θέτοντας τις βάσεις για τη βιομηχανική οργάνωση που απαιτείται για τη ναυπήγησή τους σύμφωνα με τις προθεσμίες και τα προβλεπόμενα κόστη». Επίσης, στο πλαίσιο της μελέτης θα «καθοριστεί και ο αριθμός των μονάδων που θα χρειαστούν η Γαλλία και η Ευρώπη». Ωστόσο, όπως τόνισε η υπουργός, «ας μην προτρέχουμε, αυτή είναι η ώρα σχεδιασμού των αεροπλανοφόρων, όχι καθορισμού του πόσα θα χρειαστούμε».