Οδηγίες προς τους καταναλωτές για τη σωστή παραλαβή του πετρελαίου θέρμανσης, η διανομή του οποίου άρχισε από σήμερα, δίνει η Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝΒΕΘ) επισημαίνοντας ότι πρόκειται για μία απλή διαδικασία που έχει ελάχιστους κανόνες οι οποίοι πρέπει να τηρούνται για την ασφάλεια και την πιστοποίηση της συναλλαγής.
Οδηγίες προς τους καταναλωτές για τη σωστή παραλαβή του πετρελαίου θέρμανσης, η διανομή του οποίου άρχισε από σήμερα, δίνει η Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝΒΕΘ) επισημαίνοντας ότι πρόκειται για μία απλή διαδικασία που έχει ελάχιστους κανόνες οι οποίοι πρέπει να τηρούνται για την ασφάλεια και την πιστοποίηση της συναλλαγής.
Όπως σημειώνει η ΕΝΒΕΘ, πριν από την παράδοση του πετρελαίου θέρμανσης πρέπει να μετρηθεί η ποσότητα του καυσίμου που υπάρχει στη δεξαμενή όπως το ίδιο πρέπει να γίνει μετά την παράδοση. Και στις δύο περιπτώσεις οι μετρήσεις γίνονται παρουσία του παραλήπτη και του μεταφορέα, τα δε ύψη του καυσίμου αναγράφονται στο παραστατικό που εκδίδεται από τον τελευταίο. Σε περίπτωση άρνησης από τον καταναλωτή να μετρηθεί η δεξαμενή ή ακόμη η μη δυνατότητα πρόσβασης για μέτρηση της δεξαμενής δίνει τη δυνατότητα στον πρατηριούχο να αναφέρει το γεγονός πάνω στο παραστατικό.
Οι μετρητές που διαθέτουν τα βυτιοφόρα είναι πιστοποιημένοι, σφραγισμένοι και εγκεκριμένοι από το κράτος, και όπως τονίζει η ΕΝΒΕΘ, άλλου είδους διαφημιζόμενοι εξωτερικοί μετρητές από διάφορες εταιρίες δεν είναι νόμιμοι και προκαλούν απορία για το πώς οι κάτοχοι χρησιμοποιούν αυτούς και δεν εμπιστεύονται τους ήδη υπάρχοντες δικούς τους πιστοποιημένους από τη πολιτεία μετρητές. Ουσιαστικά αυτές οι ενέργειες αποτελούν παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού. Σχετική ερώτηση έχει υποβάλλει η ΕΝΒΕΘ στην πολιτεία χωρίς να λάβει απάντηση.
Ο καταναλωτής, συνεχίζει η ΕΝΒΕΘ, δίνει τα στοιχεία του στον εκδότη του παραστατικού και για την επιβεβαίωση μετά την αναγραφή σε αυτό ο καταναλωτής τα ελέγχει και υπογράφει το παραστατικό που εξέδωσε ο οδηγός. Ο καταναλωτής ο οποίος είναι δικαιούχος επιδόματος πρέπει να αντιπαραβάλει τα στοιχεία του παραστατικού με αυτά που υπάρχουν στη φόρμα επιδότησης που έχει εκτυπώσει από το taxis ώστε με σιγουριά να πάρει την επιδότηση. Μερικές φορές ο λογαριασμός της ΔΕΗ εκδίδεται ακόμη σε άτομο που απεβίωσε για αυτό ο παραλήπτης πρέπει να δίνει το δικό του ΑΦΜ.
Η μέτρηση των δεξαμενών για να είναι απόλυτα ακριβής πρέπει να γίνεται από το εσωτερικό της με μεταλλική βέργα και όχι με ξύλινη διότι το ξύλο ποτίζει και αλλοιώνει τη μέτρηση. Συνηθίζεται ο σοβαρός μεταφορέας να έχει ειδική πάστα ώστε η ένδειξη να εμφανίζεται ακριβώς υπογραμμίζει η ΕΝΒΕΘ και συνεχίζει:
Στις πλαστικές δεξαμενές η μέτρηση γίνεται αποκλειστικά από μέσα διότι πολλές φορές το χρώμα που έχει το καύσιμο δημιουργεί ένα φιλμ στο εσωτερικό της και παραπλανεί τον καταναλωτή όταν το βλέπει από έξω. Επίσης οι πλαστικές δεξαμενές με ακανόνιστο σχήμα π.χ. οβάλ στην πλειοψηφία τους δεν έχουν σωστές εξωτερικές ενδείξεις. Για αυτό το λόγο η Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης ζήτησε από το Υπουργείο Εμπορίου και τη Γενική Γραμματεία καταναλωτή να επιβάλει στους κατασκευαστές να παραδίδουν πρωτόκολλο μέτρησης, αλλά δυστυχώς εδώ και χρόνια δεν εισακούστηκε και αντί για αυτό το αυτονόητο εξέδωσε το Υπουργείο διευκρινιστική οδηγία ώστε να μη γίνονται αποδεκτές οι ενδείξεις αυτών των δεξαμενών αλλά η υποχρέωση μέτρησης σε εκατοστά παραμένει.
Για καλύτερη καύση και οικονομία πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο service στον καυστήρα από εξουσιοδοτημένο τεχνίτη.
Ζητήστε υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, από τον μεταφορέα να κάνει έλεγχο για πιθανή ύπαρξη νερού στη δεξαμενή σας με την ειδική πάστα. Δεν υπάρχει περίπτωση να σας παραδώσει νερό κανένας από τους βενζινοπώλες διότι το σύστημα εισροών-εκροών που διαθέτει το πρατήριο του ανιχνεύει την ύπαρξη νερού στις δεξαμενές του πρατηρίου, εκτός και εάν νομίζουν μερικοί ότι υπάρχει περίπτωση να πάρει το λάστιχο της βρύσης για να βάλει νερό στο βυτίο του.
Είναι καλό για την αποφυγή παρεξηγήσεων να επιβεβαιώνεται η τιμή πριν αρχίσει η παράδοση. Υπερβολικά χαμηλές τιμές θα πρέπει να δημιουργούν αίσθημα επί πλέον ελέγχου, διότι τα περιθώρια κέρδους των πρατηριούχων και γενικότερα των εμπόρων καυσίμων είναι πολύ μικρά και τα έξοδα ανελαστικά, έτσι διαφορές τιμών χαμηλότερες που είναι χαμηλότερες των 2-3 λεπτών από τη μέση τιμή λιανικής συνήθως δεν είναι κοστολογικά εμπορικά αποδεκτές.