Τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την «ομπρέλα» του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών, η οποία κατατέθηκε στη Βουλή, στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια κι αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα.
Τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την «ομπρέλα» του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών, η οποία κατατέθηκε στη Βουλή, στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια κι αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα.
Με την τροπολογία αυτή επιχειρείται να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα του σχεδιασμού και κυρίως της συγκοινωνιακής κάλυψης περιοχών που δεν παρουσιάζουν μεγάλο συγκοινωνιακό φόρτο και ως εκ τούτου δεν καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται ο σχεδιασμός, οι τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή ώστε να καλύπτεται όλες οι περιοχές σε Αττική και Θεσσαλονίκη, από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ, αντίστοιχα.
Η μελέτη αυτή υποβάλλεται και εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ. Ο έλεγχος της συχνότητας και της επάρκειας των δρομολογίων που θα έχουν καθοριστεί θα γίνεται με την εναρμόνιση ή τη δημιουργία των συστημάτων των ΚΤΕΛ με την Τηλεματική και τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επίσης, προβλέπονται πρόστιμα 2.000 ευρώ και 4.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής για τη μη εκτέλεση των καθορισμένων δρομολογίων.
Εξάλλου, προβλέπεται ότι σε περίπτωση μη εκτέλεσης της σύμβασης με το κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ, η σύμβαση μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών.
Από το Κέντρο της Αθήνας «φεύγουν» οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ (Πεδίον του Άρεως και Μεταξουργείο) και μεταφέρονται (όχι ως αφετηρίες, αλλά με κυκλική διαδρομή) στο Νομισματοκοπείο και στον Ελαιώνα.
Με κινητοποιήσεις έναντι της τροπολογίας απαντούν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, ενώ την απόσυρσή της ζήτησε η ΓΣΕΕ.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από το ΑΜΠΕ