Κοινωνία
Δευτέρα, 01 Οκτωβρίου 2018 18:58

Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας: Προσφυγή στο ΣτΕ για τα διόδια

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) προσέφυγε η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με απόφαση του περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα, κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τα διόδια, ζητώντας από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας να ακυρώσει αφενός τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων, αφετέρου την προβλεπόμενη αύξηση των τελών διέλευσης.

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) προσέφυγε η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με απόφαση του περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα, κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τα διόδια, ζητώντας από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας να ακυρώσει αφενός τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων, αφετέρου την προβλεπόμενη αύξηση των τελών διέλευσης.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση της περιφέρειας, αυτή αντιδρά «στη χωροθέτηση επιπλέον σταθμών διοδίων από τους ήδη υπάρχοντες, τόσο στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού, όσο και στο παράπλευρο οδικό δίκτυο και στους κάθετους άξονες», καθώς και στην αύξηση του ύψους των τελών διοδίων, που, όπως επισημαίνει, φτάνει ως το 100% σε σχέση με τα σημερινά τέλη.

Ο κ. Τζιτζικώστας, ανέφερε ότι η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση πρόκειται να δημιουργήσει πολύ μεγάλα προβλήματα, τόσο στην καθημερινότητα των πολιτών, όσο και στην οικονομία της περιοχής καθώς πλήττει τον τουρισμό, τη μεταφορική και την εξαγωγική δραστηριότητα και τη διακίνηση προϊόντων.

Τόνισε, παράλληλα, ότι η ΚΥΑ δεν θεσπίζει καν εξαιρέσεις - απαλλαγές στην καταβολή των τελών διοδίων υπέρ των μόνιμων κατοίκων και των δραστηριοποιούμενων επαγγελματικά στην Κεντρική Μακεδονία.

«Στην περιοχή μας εκτελείται το 70% του οδικού μεταφορικού έργου της χώρας, είμαστε η πρώτη Περιφέρεια σε αφίξεις τουριστών, με τον οδικό τουρισμό να είναι ο υψηλότερος στη χώρα, ενώ είμαστε πρώτοι και σε εξαγωγές αγροτικών προϊόντων και τροφίμων» σχολίασε.

Επισημαίνεται, ότι στην προσφυγή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρονται αναλυτικά οι υφιστάμενοι και οι υπό κατασκευή μετωπικοί σταθμοί διοδίων (Μαλγάρων, Θεσσαλονίκης, Ανάληψης, Ασπροβάλτας, Προμαχώνα και Στρυμονικού) και οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων (Κλειδίου, Μαλγάρων, Αξιού - ημικόμβος Χαλάστρας -, Λαγκαδά/Σερρών, Προφήτη, Βαγιοχωρίου, Βρασνών/Ασπροβάλτας και Πολυκάστρου).

Επίσης, δίνονται αναλυτικά στοιχεία της οικονομικής επιβάρυνσης που προκύπτει από την αύξηση στο αντίτιμο των διοδίων, όπως αυτή προβλέπεται από την ΚΥΑ.

Πηγή: ΑΜΠΕ