Αίσθηση προκάλεσε στον κόσμο της τεχνολογίας η είδηση της αποχώρησης των συνιδρυτών του Instagram από την εταιρεία που δημιούργησαν. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος, Κέβιν Σίστρομ, ο ίδιος και ο Μάικ Κρίγκερ φεύγουν «για να εξερευνήσουν την περιέργεια και τη δημιουργικότητά τους ξανά».
Αίσθηση προκάλεσε στον κόσμο της τεχνολογίας η είδηση της αποχώρησης των συνιδρυτών του Instagram από την εταιρεία που δημιούργησαν. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος, Κέβιν Σίστρομ, ο ίδιος και ο Μάικ Κρίγκερ φεύγουν «για να εξερευνήσουν την περιέργεια και τη δημιουργικότητά τους ξανά».
Το Instagram έχει πάνω από ένα δισ. χρήστες και είχε αγοραστεί από το Facebook το 2012, αντί ενός δισ. δολαρίων σε ρευστό και μετοχές. Ο Σίστρομ, 34 ετών, και ο chief technical officer, Κρίγκερ, 32 ετών, έθεσαν σε λειτουργία το site το 2010 και συνέχισαν να βρίσκονται στο «τιμόνι» του και αφού πέρασε στο Facebook. Σύμφωνα με blogpost του Σίστρομ, «είμαστε έτοιμοι για το επόμενο κεφάλαιο... Η δημιουργία νέων πραγμάτων απαιτεί να κάνουμε ένα βήμα πίσω, να κατανοήσουμε τί μας εμπνέει και να το ταιριάξουμε με αυτό που χρειάζεται ο κόσμος - αυτό είναι που σχεδιάζουμε να κάνουμε».
Στο εν λόγω blogpost δεν υπάρχει κάποιου είδους υπόνοια εχθρότητας, με τον Σίστρομ να σημειώνει πως και οι δύο τους παραμένουν θετικοί ως προς το μέλλον του Instagram και του Facebook. Από πλευράς του, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ιδρυτής του Facebook, σε ανακοίνωσή του ανέφερε πως το Instagram αντικατόπτριζε τα δημιουργικά ταλέντα των ιδρυτών του. «Έχω μάθει πολλά δουλεύοντας μαζί τους τα τελευταία έξι χρόνια και στα αλήθεια το διασκέδασα. Ανυπομονώ να δω τί θα φτιάξουν μετά».
Όπως είναι αναμενόμενο, οι λόγοι της αποχώρησης αυτής αποτελούν μείζον θέμα στον ειδικό Τύπο: Το BBC κάνει λόγο για δημιουργία εντάσεων μεταξύ του Σίστρομ και του Ζάκερμπεργκ από το 2014, όταν το Facebook αγόρασε το WhatsApp. Το κοινωνικό δίκτυο πλήρωσε 19 δισ. δολάρια και ο συνιδρυτής του Instagram φέρεται να προβληματίστηκε ότι πούλησε την εταιρεία του πολύ νωρίς. Επίσης, είδε το Snapchat, το οποίο το Facebook προσπάθησε να εξαγοράσει χωρίς επιτυχία, να συνεχίζει να πηγαίνει καλά.
Υπάρχουν πληροφορίες πως ο Σίστρομ προσπάθησε να διατηρήσει το Instagram ανεξάρτητο, δημιουργώντας τριβές που προκάλεσαν προβλήματα συνεργασίας. Ωστόσο, μια πηγή είπε στο BBC ότι με το πέρασμα του χρόνου η επιρροή του μειωνόταν, καθώς όλο και περισσότερα στελέχη του Facebook περνούσαν στο Instagram.
Όπως αναφέρει το TechCrunch, το Facebook είχε υποσχεθεί αυτονομία στο Instagram, ωστόσο καθώς περνούσε ο καιρός αυτή μειωνόταν. Σημαντική εξέλιξη σε αυτό το «μέτωπο», σύμφωνα με το TechCrunch, που επικαλείται πηγές του, ήταν η μεταφορά του Κέβιν Βάιλ, σημαντικού στελέχους του Instagram, στην ομάδα blockchain του Facebook και η αντικατάστασή του από τον Άνταμ Μοζέρι, άτομο του στενού κύκλου του Ζάκερμπεργκ. Πηγή ανέφερε πως ο Μοζέρι είναι ιδιαίτερα «ισχυρογνώμων» ως άτομο, κι ο Βάιλ δεν τα πήγαινε ποτέ καλά με τον Κέβιν Κοξ, chief product officer του Facebook. Εν τέλει, οι δυο τους είχαν πλέον τη δυνατότητα να πιέζουν περισσότερο το Instagram για να κάνει πιο πολλά για το Facebook, που ήταν ιδιαίτερα σημαντικό δεδομένων των πιέσεων στο Facebook λόγω των σκανδάλων και της πτώσης της χρήσης του κοινωνικού δικτύου στις νεαρότερες ηλικίες (παρόλα αυτά, άλλη πηγή είπε πως υποδέχτηκαν καλά τον Μοζέρι, και ότι ο Κοξ συνεργαζόταν καλά με τον Σίστρομ).
Σε κάθε περίπτωση, ο Σίστρομ και ο Ζάκερμπεργκ σε γενικές γραμμές τα πήγαιναν καλά, αλλά κατά καιρούς είχαν διαφωνίες - πηγή του TechCrunch ανέφερε ότι κάποιες φορές τον χρόνο συγκρούονταν πριν καταλήξουν σε κάποια συμφωνία. Μεταξύ αυτών των συγκρούσεων ήταν και η διαφωνία για το sharing, σε σημείο που κάποια στιγμή ο Ζάκερμπεργκ αποφάσισε να βγάλει από το Facebook όλα τα links προς το Instagram. Επίσης, «ορατά» στο Facebook είναι και άλλα σημάδια τέτοιων συγκρούσεων - όπως η εμφάνιση και εξαφάνιση ενός shortcut προς το Instagram στο μενού των bookmarks -, ενώ οι αντιπαραθέσεις αυτές, σύμφωνα με πηγή του TechCrunch, αντικατοπτρίζονταν και σε κάποιες άλλες αποχωρήσεις, όπως της Νικόλ Τζάκσον Κολάκο (director of public policy) νωρίτερα μέσα στο έτος, καθώς και της μεταφοράς στο Facebook της Μάρνι Λεβίν, COO του Instagram, η οποία δεν αντικαταστάθηκε άμεσα, υποβαθμίζοντας, κατά κάποιον τρόπο, το Instagram.