Προθεσμία ως το τέλος του Δεκεμβρίου έλαβε από την Ευρωπαία Επίτροπο Δικαιοσύνης, Βέρα Τζούροβα, το Facebook, προκειμένου να παρέχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πώς μεταχειρίζεται τα δεδομένα των χρηστών- με απειλή επιβολής κυρώσεων εάν δεν το πράξει.
Προθεσμία ως το τέλος του Δεκεμβρίου έλαβε από την Ευρωπαία Επίτροπο Δικαιοσύνης, Βέρα Τζούροβα, το Facebook, προκειμένου να παρέχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πώς μεταχειρίζεται τα δεδομένα των χρηστών- με απειλή επιβολής κυρώσεων εάν δεν το πράξει.
Όπως αναφέρει το BBC, η Τζούροβα είπε πως η εταιρεία δεν έχει δράσει επαρκώς γρήγορα μετά το αίτημα για ανανέωση/ ενημέρωση των όρων χρήσης της τον Φεβρουάριο. Όπως τόνισε, η υπομονή της έχει εξαντληθεί, και απείλησε με την εφαρμογή κυρώσεων.
Το Facebook, που έχει περιθώριο συμμόρφωσης μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, απάντησε πως έχει κάνει κάποιες αλλαγές και θα συνεχίσει να συνεργάζεται.
«Αν δεν δούμε πρόοδο, θα έρθουν κυρώσεις» είπε η Τζούροβα σε συνέντευξη Τύπου. «Αυτό είναι ξεκάθαρο. Δεν μπορούμε να διαπραγματευόμαστε για πάντα, πρέπει να δούμε αποτελέσματα».
Το Facebook και η Airbnb είχαν κληθεί τον Φεβρούαριο να διασφαλίσουν πως οι όροι χρήσης τους συμμορφώνονται με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Η Επιτροπή επίσης ζήτησε από τις εταιρείες να βελτιώσουν την επικοινωνία τους με τους χρήστες, έτσι ώστε να γνωρίζουν πλήρως τι γίνεται με τις πληροφορίες που συλλέγονται για αυτούς. Επιπρόσθετα, ζητήθηκε από την Airbnb να επιτρέψει στους χρήστες να γνωρίζουν τις συνολικές τιμές των κρατήσεων και των επιπλέον επιβαρύνσεων και να διασφαλίσει πως οι χρήστες λαμβάνουν επαρκείς πληροφορίες για αυτούς που τους φιλοξενούν.
Το αίτημα αυτό επαναλήφθηκε τον Ιούλιο, και, σύμφωνα με τη Τζούροβα, η Airbnb έκανε αυτά που έπρεπε να κάνει για να «διασφαλιστεί πλήρης διαφάνεια». Αντίθετα, το Facebook σημείωσε «πολύ περιορισμένη πρόοδο». Ειδικότερα, όπως αναφέρει το BBC, την αντίδραση της Επιτρόπου προκάλεσε η τάση του Facebook να χαρακτηρίζει τις πρακτικές συλλογής δεδομένων και περιεχομένου που χρησιμοποιεί ως έναν τρόπο «βελτίωσης της εμπειρίας του χρήστη», χωρίς όμως να υπογραμμίζει το ότι οι πληροφορίες αυτές πωλούνται σε «τρίτους».
«Εάν οι αλλαγές δεν έχουν εφαρμοστεί ως το τέλος του έτους, καλώ τις αρχές προστασίας καταναλωτή να δράσουν έγκαιρα και να επιβάλουν κυρώσεις στην εταιρεία» είπε η Τζούροβα. Από πλευράς του, το Facebook υποστήριξε πως έχει ανανεώσει τους όρους χρήσης του τον Μάιο προκειμένου να περιλαμβάνουν την «πλειονότητα» των αλλαγών που είχε ζητήσει η Κομισιόν. «Οι όροι μας είναι πλέον πολύ πιο ξεκάθαροι σχετικά με το τι επιτρέπεται και τι όχι στο Facebook, και στις επιλογές που έχουν οι χρήστες» αναφέρεται σε ανακοίνωση.