Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον τελευταίο χρόνο γύρισε σελίδα στην ιστορία της, όντας πλέον μέλος του FSI Group, μιας από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές εταιρείες στην Ευρώπη. O όμιλος FSI έχει έρθει στην Ελλάδα με αναπτυξιακό όραμα και εκσυγχρονιστικούς στόχους. Συνεχίζει σταθερά τις επενδύσεις του συμβάλλοντας (με τον τρόπο αυτό) στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, τόσο σε ό,τι αφορά τις σιδηροδρομικές μεταφορές -επιβατικές και εμπορευματικές- όσο και στην περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση logistics. Το επενδυτικό πρόγραμμα 500 εκατ. ευρώ αφορά νέο τροχαίο υλικό, καθώς και προσλήψεις νέου προσωπικού, ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, εφαρμογή νέων τεχνολογιών, κ.λπ.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον τελευταίο χρόνο γύρισε σελίδα στην ιστορία της, όντας πλέον μέλος του FSI Group, μιας από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές εταιρείες στην Ευρώπη. O όμιλος FSI έχει έρθει στην Ελλάδα με αναπτυξιακό όραμα και εκσυγχρονιστικούς στόχους. Συνεχίζει σταθερά τις επενδύσεις του συμβάλλοντας (με τον τρόπο αυτό) στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, τόσο σε ό,τι αφορά τις σιδηροδρομικές μεταφορές -επιβατικές και εμπορευματικές- όσο και στην περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση logistics. Το επενδυτικό πρόγραμμα 500 εκατ. ευρώ αφορά νέο τροχαίο υλικό, καθώς και προσλήψεις νέου προσωπικού, ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, εφαρμογή νέων τεχνολογιών, κ.λπ.
Το ποσό αυτό θα επενδυθεί κυρίως για τη βελτίωση των υπηρεσιών στις μεταφορές επιβατών, αλλά και στις εμπορευματικές μεταφορές. Η εταιρεία εστιάζει κατά κύριο λόγο στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Στον τομέα των επιβατικών, είναι προφανές ότι θα εκσυγχρονίσει το δυναμικό της με νέα σιδηροδρομικά οχήματα. Στοχεύει στην αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, στην αξιοποίηση της νέας σιδηροδρομικής υποδομής, καθώς και στη βελτίωση της ασφάλειας γενικότερα. Τέλος, προγραμματίζει επενδύσεις εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης και στον Προαστιακό.
Η συμβολή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όμως, στην ανάπτυξη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο δεν σταματά εδώ. Με την απόκτηση της ΕΕΣΤΥ, συνεχίζει να επενδύει στο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, με επιπλέον προσλήψεις και εκπαίδευση των εργαζόμενων στο νέο τροχαίο υλικό. Δείγμα γραφής, εξάλλου, έχει ήδη δώσει, καθώς έχουν προσληφθεί 60 μηχανοδηγοί και πολύ σύντομα θα προσληφθούν 20 άτομα επιστημονικό προσωπικό. Επιπλέον, 40 μηχανοδηγοί θα προσληφθούν σε επόμενη φάση. Πέρα από την αύξηση των θέσεων εργασίας και της εκπαίδευσης, που φυσικά αποτελούν παράμετρο ανάπτυξης, μια αποδοτική και υψηλής ποιότητας υπηρεσία συντήρησης αποτελεί ουσιαστικό μέρος της επέκτασης του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα. Στόχος παραμένει πάντα η βελτίωση των υπηρεσιών και η πλήρης αξιοποίηση της δυναμικότητας.
Το πρώτο νέου τύπου τρένο είναι ήδη στην Ελλάδα εκτελώντας ελέγχους για τη λήψη των απαιτούμενων πιστοποιήσεων.
Τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια έγιναν στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Κατερίνη. Με την παράδοση του τελευταίου τμήματος Λιανοκλάδι-Δομοκός και μετά τις απαραίτητες δοκιμές, το νέο τρένο θα «μπει στις ράγες» ανοίγοντας τη νέα εποχή του ελληνικού σιδηροδρόμου. Μόλις ολοκληρωθούν το 2019 τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας ETCS, η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση κ.λπ., το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα γίνεται στον πολυαναμενόμενο χρόνο των 3 ωρών και 20 λεπτών.
Ήδη, στο πλαίσιο των προετοιμασιών για την έναρξη των δρομολογίων του νέου τρένου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έστειλε στην Ιταλία τρεις Έλληνες μηχανοδηγούς, οι οποίοι μετέφεραν τις καλύτερες εντυπώσεις, τόσο για την άψογη εκπαιδευτική διαδικασία, τις συνθήκες στα μηχανοεργοστάσια και την άρτια οργάνωσή τους, όσο και για την άριστη ποιότητα του τροχαίου υλικού.
Η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου θα επιτρέψει στα νέα τραίνα να ταξιδέψουν με την υψηλότερη επιτρεπόμενη (από την υποδομή) ταχύτητα. Παράλληλα, εξετάζεται η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και η εκπαίδευση του προσωπικού για τη συντήρηση των νέων αμαξοστοιχιών.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι στα 500 χιλιόμετρα της απόστασης Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όλα τα δρομολόγια θα εκτελούνται με νέα τραίνα, υψηλών ταχυτήτων. Κατά συνέπεια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ανταγωνίζεται ευθέως σε χρόνο, αλλά και ποιότητα υπηρεσιών, το αεροπλάνο. Το επιβατικό κοινό θα έχει κάθε λόγο να επιλέγει το τρένο για τη μεταφορά του στη Θεσσαλονίκη.
Πέρα από την άνεση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και την ευκολία της επιβίβασης, ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι ο χρόνος. Εάν συνυπολογιστεί ο μειωμένος χρόνος ταξιδιού με τα νέα δεδομένα, καθώς και η μετακίνηση από το κέντρο της μιας πόλης στο κέντρο της άλλης πόλης, αυτό επιτρέπει στους επιβάτες να βελτιστοποιήσουν το χρόνο του ταξιδιού τους και κάνει τη μεταφορά με τρένο την επικρατέστερη επιλογή.
Επιπλέον, μόλις ολοκληρωθεί η υλοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα, οι εμπορευματικές μεταφορές θα είναι περισσότερο αποτελεσματικές, βιώσιμες και ανταγωνιστικές όσον αφορά τις τιμές. Τελικά, το βελτιωμένο επίπεδο παροχής υπηρεσιών θα συμβάλει σε σημαντική αύξηση του όγκου του εμπορικού φορτίου που μεταφέρεται με το τρένο.
Σε συνδυασμό με τη μείωση της χρονοαπόστασης, την ακρίβεια των δρομολογίων, τις νέες υπηρεσίες της και την προσιτή τιμολογιακή πολιτική, στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι το τρένο να γίνει ευθέως ανταγωνιστικό τόσο του αεροπλάνου, όσο και του ΚΤΕΛ, με βασικό όπλο το γεγονός ότι σε λιγότερο από 3,5 ώρες ο επιβάτης, με απόλυτη άνεση και ασφάλεια, θα μπορεί να ταξιδέψει από το κέντρο της μιας πόλης στην άλλη.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως μέλος του ομίλου FSI επιδιώκει με συνέπεια την αποτελεσματική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών, προκειμένου να υπάρξουν εμφανή οφέλη για την Ελλάδα όσον αφορά τη σιδηροδρομική ασφάλεια, περισσότερες θέσεις εργασίας, νέες αμαξοστοιχίες, καλύτερες και αποτελεσματικότερες σιδηροδρομικές υπηρεσίες για επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές. Έτσι η Ελλάδα να μπορέσει να καταστεί πραγματικά ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο. Στους άμεσους στόχους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ακρίβεια των δρομολογίων αποτελεί τον βασικότερο στόχο. Επίσης, σκοπός είναι η βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών κατά τη διαδρομή και η παροχή συνδυασμένων λύσεων μετακίνησης, ενσωματώνοντας διαφορετικούς τρόπους μεταφοράς σε ολόκληρη τη χώρα.
www.trainose.gr