Αφιερώματα
Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2018 19:22

Αμερικανική hi-tech «απόβαση» στην 83η ΔΕΘ

Η ανάπτυξη ελληνοαμερικανικών επιχειρηματικών συνεργασιών, ιδιαίτερα στον τομέα της καινοτομίας-υψηλής τεχνολογίας-ψηφιακής οικονομίας,  αποτελεί το «στοίχημα» της φετινής επιστροφής των ΗΠΑ στη ΔΕΘ, με την ιδιότητα μάλιστα της τιμώμενης χώρας.  Η αμερικανική συμμετοχή αριθμεί 55 περίπτερα με πάνω από 60 εταιρείες και φορείς, στο Περίπτερο 13 της ΔΕΘ, που έχει «ντυθεί» στα χρώματα της αστερόεσσας, με ψηφιακή απεικόνιση του «USA» στο εξωτερικό του, προκειμένου να σημειωθεί η έντονη παρουσία των εταιρειών τεχνολογίας στη συμμετοχή των ΗΠΑ, ενώ με φωτιζόμενα μεγάλα αστέρια στα χρώματα της αστερόεσσας έχει γεμίσει το κέντρο της Θεσσαλονίκης και διάφορα άλλα κομβικά σημεία της πόλης.

Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]

Η ανάπτυξη ελληνοαμερικανικών επιχειρηματικών συνεργασιών, ιδιαίτερα στον τομέα της καινοτομίας-υψηλής τεχνολογίας-ψηφιακής οικονομίας,  αποτελεί το «στοίχημα» της φετινής επιστροφής των ΗΠΑ στη ΔΕΘ, με την ιδιότητα μάλιστα της τιμώμενης χώρας.  Η αμερικανική συμμετοχή αριθμεί 55 περίπτερα με πάνω από 60 εταιρείες και φορείς, στο Περίπτερο 13 της ΔΕΘ, που έχει «ντυθεί» στα χρώματα της αστερόεσσας, με ψηφιακή απεικόνιση του «USA» στο εξωτερικό του, προκειμένου να σημειωθεί η έντονη παρουσία των εταιρειών τεχνολογίας στη συμμετοχή των ΗΠΑ, ενώ με φωτιζόμενα μεγάλα αστέρια στα χρώματα της αστερόεσσας έχει γεμίσει το κέντρο της Θεσσαλονίκης και διάφορα άλλα κομβικά σημεία της πόλης.

Τα τελευταία τους επιτεύγματα θα παρουσιάσουν στην 83η ΔΕΘ -μεταξύ άλλων- οι Facebook, Google, Intel, HP, Oracle, Microsoft και iSquare (ο επίσημος διανομέας της Apple). Η Microsoft θα παρουσιάσει σε ειδικό θάλαμο τα άκρως εντυπωσιακά «Microsoft Hololens» (σ.σ: τα «Microsoft HoloLens» είναι ο πρώτος αυτοτελής, ολογραφικός υπολογιστής, που επιτρέπει στον χρήστη να ασχολείται με το ψηφιακό του περιεχόμενο και να αλληλεπιδρά  με ολογράμματα στον κόσμο γύρω του - mixed reality), ενώ επίσης διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Re-imagine Greece: Ξεκλειδώνοντας τις πραγματικές δυνατότητες της χώρας με τη δύναμη της τεχνολογίας», το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου και ώρα 14.00, στο κεντρικό Stage του US Pavilion (Περίπτερο 13). Στόχος της εκδήλωσης είναι να παρουσιάσει τα αποτελέσματα της πολύμηνης έρευνας που υλοποίησε η εταιρεία σε συνεργασία με το ΙΟΒΕ για τις ψηφιακές δεξιότητες στη Ελλάδα, στην εκπαίδευση και την αγορά εργασίας, ενώ επίσης θα ανακοινώσει μια σημαντική συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με στόχο την ενδυνάμωση της νέας γενιάς. 

Η Google θα παρουσιάσει εφαρμογή του Google Map που θα αφορά τη Θεσσαλονίκη και το Google Art & Culture, στο οποίο θα περιλαμβάνονται και ελληνικά μουσεία και εκθέματα, ενώ η Coca Cola θα παρουσιάσει μεταξύ άλλων δράση με την οποία πλαστικά απόβλητα μετατρέπονται σε παγκάκια, παιχνίδια κ.ο.κ. για παιδικές χαρές με 3-D printing. Το «παρών» δίνουν επίσης στην 83η ΔΕΘ η κορυφαία στον κόσμο εταιρεία IT και δικτύωσης CISCO και η Caesars Entertainment Corporation, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τυχερών παιχνιδιών των ΗΠΑ, που διαχειρίζεται πάνω από 50 καζίνο και ξενοδοχεία.

Με στόχο ακριβώς την ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ στον τομέα των νέων τεχνολογιών και καινοτομίας, το ελληνικό υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (ΨΗΠΤΕ) οργανώνει στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ το θεματικό πάρκο «Ψηφιακή Ελλάδα», όπου θα φιλοξενήσει περισσότερες από 100 νεοφυείς επιχειρήσεις (startups) από όλη τη χώρα. Ιδιαίτερα δυναμική στο Πάρκο αυτό είναι η συμμετοχή νεοφυών και καινοτομικών εταιρειών από τη Θεσσαλονίκη υπό την ομπρέλα της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, της Τεχνόπολης Θεσσαλονίκης και του OK!Thess. Η «Ψηφιακή Ελλάδα» θα λειτουργήσει καθ’ όλη τη διάρκεια της ΔΕΘ (8-16 Σεπτεμβρίου), ακριβώς δίπλα στο περίπτερο 13, δηλαδή το Περίπτερο των ΗΠΑ.  

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην αμερικανική συμμετοχή στην 83η ΔΕΘ καταλαμβάνουν επίσης οι τομείς της ασφάλειας και της άμυνας, με οκτώ εκθέτες με προτάσεις κυβερνοασφάλειας, αμυντικών συστημάτων και εξοπλισμού, στον χώρο της AUSA (Association of th United States Army - HELLENIC CHAPTER Bell Helicopters, Erickson Incorporated, QRC Technologies, Kroll, Alpha Systems, Summit Aviation, Aspida, Defense & Foreign Affairs), ενώ επίσης συμμετέχει η Lockheed Martin.

Κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ θα σταθμεύει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης η ναυαρχίδα του 6ου Στόλου «USS Mount Whitney», ενώ ένα ελικόπτερο Sea Hawk του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού (και αμερικανικής κατασκευής) θα προσγειωθεί στη ΔΕΘ, όπου και θα παραμείνει καθ’ όλη τη διάρκεια της Έκθεσης.  

Ισχυρή είναι επίσης η παρουσία των αμερικανικών φαρμακοβιομηχανιών,  με κολοσσούς όπως η Pfizer, η Janssen-Cilag Pharmaceutical SACI, Johnson & Johnson, ενώ δυναμικό «παρών» δίνει και ο κλάδος της αμερικανικής εκπαίδευσης, με κορυφαία αμερικανικά εκπαιδευτήρια, όπως το Rutgers University του Νιου Τζέρσεϊ και το Webster University, αλλά και ακαδημαϊκά ιδρύματα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα όπως το New York College, το διεθνές εκπαιδευτήριο Pinewood, το Κολλέγιο Anatolia και η Αμερικανική Γεωργική Σχολή, όπως επίσης και το ίδρυμα Fulbright.

Στο πλαίσιο της αμερικανικής «απόβασης» στη Θεσσαλονίκη θα παρευρεθεί στη ΔΕΘ και υψηλόβαθμη κυβερνητική αποστολή των ΗΠΑ, με επικεφαλής τον υπουργό Εμπορίου Wilbur Ross. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μία ημέρα πριν από τα εγκαίνια της ΔΕΘ και λόγω της συμμετοχής των ΗΠΑ ως τιμώμενη χώρα, θα πραγματοποιηθεί το «Southeast Europe Energy Forum» στο ξενοδοχείο «The Met». Το συνέδριο διοργανώνουν το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο και οι «Hellenic Association for Energy Economics» και «Atlantic Council». 

Μεγάλο ενδιαφέρον για όσους ενδιαφέρονται να μπουν με προϊόντα τους (προϊόντα διατροφής) στην αγορά των ΗΠΑ παρουσιάζει εξάλλου και το 3rd Export USA Forum «Food USA: Innovation & Disruption is ON», που θα πραγματοποιηθεί στις 10 Σεπτεμβρίου στο Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» της ΔΕΘ. Οι συμμετέχοντες του forum θα ενημερωθούν αναλυτικά για το πώς η καταναλωτική συμπεριφορά διαμορφώνει τις νέες τάσεις της αγοράς, ποιες είναι οι απαιτήσεις των buyers ανά κατηγορία προϊόντος, ποια είναι τα βήματα για τη δημιουργία νέων προϊόντων για την αγορά, τι ψάχνουν οι Αμερικανοί αγοραστές στα προϊόντα και πώς αγοράζουν και πώς μπορούν να αποκτήσουν διαπραγματευτική δύναμη για την ανάπτυξη της αγοράς.