Τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με την Alpha Bank να διατηρήσει τα υποκαταστήματά της στην Τήλο, την Κάσο και τους Λειψούς επιβεβαίωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του προς τη διοίκηση της τράπεζας.
Τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με την Alpha Bank να διατηρήσει τα υποκαταστήματά της στην Τήλο, την Κάσο και τους Λειψούς επιβεβαίωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του προς τη διοίκηση της τράπεζας, ενώ επισήμανε το ρόλο της υδατικής αυτονομίας στην ανάπτυξη των νησιών.
«Μετά από συζητήσεις που είχαμε σε συνεργασία με τον κ. Δραγασάκη, η Alpha Bank αποδέχθηκε να μην κλείσει τα καταστήματα στα τρία νησιά με αποτέλεσμα να συνεχίζεται να εξυπηρετούνται οι νησιώτες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σαντορινιός.
Ο υφυπουργός, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FM» αναφέρθηκε και στο ζήτημα της υδατικής αυτονομίας των νησιών, επισημαίνοντας ότι «δεν μπορείς να μιλάς για τουριστική ανάπτυξη, αν δεν έχεις λύσει τα θέματα νερού, αποχέτευσης και σκουπιδιών».
Όπως είπε, «ήδη έχουμε εγκαταστήσει πολλές μονάδες αφαλάτωσης. Για παράδειγμα, φέτος, η Πάτμος χρειάστηκε πολύ λίγο νερό να μεταφερθεί με υδροφόρα, στο Καστελόριζο δεν χρειάζεται καθόλου να μεταφερθεί, ολοκληρώνουμε στην Κίμωλο, στους Λειψούς, προσπαθούμε να αποκτήσουν όλα τα νησιά υδατική αυτονομία γιατί είναι και καλύτερο το νερό και βοηθά στην ανάπτυξη του τουρισμού».
Όσον αφορά το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για τα νησιά, που δίνει σε έργα 101 εκατ., υπογράμμισε πως «για πρώτη φορά υπάρχει ένα τέτοιο αναπτυξιακό πρόγραμμα, που δίνει τόσα πολλά χρήματα όχι μόνο για έργα υποδομών αλλά και για έργα αναπτυξιακά, όπως για παράδειγμα η ενίσχυση των Επιμελητηρίων για την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων των νησιών».
Υπενθύμισε, δε, ότι «ήδη έχουν εγγραφεί 570 εκατ. στο Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την επόμενη τριετία, για τη χρηματοδότηση του μεταφορικού ισοδύναμου που επίσης είναι ένα σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο ιδιαίτερα στον τομέα που έχει να κάνει με την επιδότηση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων από και προς τα νησιά».
Παράλληλα επανέλαβε την αλλαγή του δρομολογιακού νόμου με ταυτόχρονη ανάπτυξη εργαλείων ηλεκτρονικών βελτιστοποίησης των διαδρομών προκειμένου, όπως είπε, «να σχεδιάσουμε τα δρομολόγια με επιστημονικό τρόπο - και όχι όπως βόλευε κάθε φορά κάποιον υπουργό ή κάποιον δήμαρχο που πίεζε τον υπουργό».
Αναφερόμενος εξάλλου στη χθεσινή ημέρα εξόδου από το μνημόνιο, τη χαρακτήρισε ιστορική, σημειώνοντας ότι το πρώτο μέτρο που θα πρέπει να λάβει η κυβέρνηση είναι «να απευθυνθούμε στον κόσμο της εργασίας, αυτούς τους ανθρώπους που τόσα χρόνια έχασαν και εργασιακά δικαιώματα αλλά και την ίδια τη δουλειά τους, να επαναφέρουμε τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και ταυτόχρονα να προχωρήσουμε σιγά σιγά στην αύξηση του κατώτατου μισθού».
Σύμφωνα με τον κ. Σαντορινιό, «όσο υπάρχει μεγάλη ανεργία και χαμηλοί μισθοί, η αγοραστική δύναμη της χώρας και των πολιτών είναι ανασταλτικός παράγοντας για ανάπτυξη επιχειρήσεων, επομένως αυτό πρέπει να είναι το πρώτο και ταυτόχρονα να αρθούν αδικίες που έχουν έρθει με τη φορολογική πολιτική και οι οποίες σιγά σιγά πρέπει να αποκαθίστανται».