Κόσμος
Τρίτη, 20 Ιουνίου 2006 20:42

Νέος ευρωπαϊκός Κανονισμός για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων

«Την ώρα που στην Ελλάδα γίνεται μεγάλη συζήτηση για την πετρελαιοκίνηση των επιβατηγών αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η Ευρωπαϊκή Ενωση προχωρά στην επεξεργασία του νέου Κανονισμού Euro 5 σχετικά με τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής, ζητώντας ουσιαστικά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθαρότερα αυτοκίνητα», δήλωσε ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Ν.Βακάλης, μετά το τέλος της σχετικής ψηφοφορίας στην επιτροπή Βιομηχανίας, Ερευνας και Ενέργειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ο κ. Βακάλης κατέθεσε σειρά τροπολογιών για το θέμα, οι οποίες υπερψηφίστηκαν στην πλειοψηφία τους. Με τη βασικότερη από αυτές ζήτησε και πέτυχε να προσδιορισθεί από σήμερα ο στόχος μείωσης των εκπομπών για την επόμενη φάση του Κανονισμού (Euro 6), έτσι ώστε όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προετοιμάζονται κατάλληλα και έγκαιρα για ακόμα πιο μεγάλες μειώσεις εκπομπών ρύπων των οχημάτων από αυτές που καθορίζονται στο νέο Κανονισμό Euro 5.

Σήμερα τα αυτοκίνητα οφείλουν να ικανοποιούν τις απαιτήσεις του Κανονισμού Euro 4, ενώ αρκετά κράτη μέλη προχώρησαν από μόνα τους σε φορολογικά κίνητρα για μείωση των εκπομπών των σωματιδίων σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα από αυτά του Euro 4.

Ο νέος κανονισμός Euro 5 έχει δύο βασικούς στόχους:

- Πρώτον, να χαμηλώσει τα επιτρεπτά όρια εκπομπών για αέρια που επιβαρύνουν το όζον αλλά και για τα σωματίδια. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς τα αιωρούμενα σωματίδια αποτελούν σήμερα ένα από τα πιο δύσκολα περιβαλλοντικά προβλήματα στις μεγάλες πόλεις, με τις ελληνικές να κατέχουν τη θλιβερή πρωτιά.

Με την πρόταση για το νέο Κανονισμό, τα όρια εκπομπών για τα σωματίδια πέφτουν στα 5 mg/km και γίνονται ενιαία για όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων (βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα). Σημειωτέον δε ότι τα SUV οχήματα (τύπου τζιπ) παύουν να θεωρούνται ως ελαφρά εμπορικά και προτείνεται να ισχύουν και γι' αυτά οι ίδιες προδιαγραφές εκπομπών που ισχύουν για τα επιβατηγά αυτοκίνητα.

- Δεύτερον, να κάνει διαθέσιμες όλες τις πληροφορίες κατασκευής και επισκευής των οχημάτων με τυποποιημένο τρόπο και μέσω Διαδικτύου σε όλους τους εμπόρους και στους σταθμούς επισκευής αυτοκινήτων. Και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό για την εξασφάλιση της σωστής συντήρησης και λειτουργίας των αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, θα δώσει μια μεγάλη ώθηση στις πολυπληθείς μικρομεσαίες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις επισκευής οχημάτων που θα μπορούν πλέον να έχουν πλήρεις πληροφορίες για τα οχήματα που καλούνται να επισκευάσουν.