Το Facebook λογόκρινε διαφήμιση της έκθεσης του Μουσείου Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ επειδή σε αυτήν υπήρχαν πίνακες του Πάμπλο Πικάσο με γυμνό «που προσβάλλει τα χρηστά ήθη», γεγονός που μόνο οι υπεύθυνοι για τον αλγόριθμο-επιτηρητή της συμπεριφοράς μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γνωρίζουν.
Το Facebook λογόκρινε διαφήμιση της έκθεσης του Μουσείου Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ επειδή σε αυτήν υπήρχαν πίνακες του Πάμπλο Πικάσο με γυμνό «που προσβάλλει τα χρηστά ήθη», γεγονός που μόνο οι υπεύθυνοι για τον αλγόριθμο-επιτηρητή της συμπεριφοράς μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γνωρίζουν.
Το Montreal Museum of Fine Arts φιλοξενεί την έκθεση «D’Afrique aux Amériques - Picasso en face-à-face, d’hier à aujourd’hui», ενώ στη διαφήμιση που ετοίμασε για τα social media, περιέλαβε τον πίνακα «Femmes à la toilette» (Γυναίκες που κάνουν την τουαλέτα τους) που ο Πάμπλο Πικάσο ολοκλήρωσε στις Κάννες, στις 4 Ιανουαρίου του 1956.
Το κείμενο που συνόδευε τη διαφήμιση είχε ως εξής: «... ανακαλύψτε μια σπουδαία έκθεση που δίνει μια καινούργια προοπτική για τον Πικάσο, τις εμπνεύσεις του και την επιρροή του. Μέσα από περισσότερα από 300 έργα, εξερευνήστε τη στενή σχέση που ενώνει τον Ισπανό μαιτρ με τις τέχνες της Αφρικής και της Ωκεανίας, από το παρελθόν έως σήμερα».
Επιπλέον, αναγνωρίζοντας τον πίνακα του Πικάσο από τις διαφημίσεις του Montreal Museum of Fine Arts, ο αλγόριθμος του Facebook δεν επέτρεψε να περάσει ούτε μια άλλη προσπάθεια του Μουσείου να διαφημίσει την έκθεση του, στην οποία χρησιμοποίησαν φωτογραφία όχι του πίνακα, αλλά φωτογραφία του πίνακα τοποθετημένου στο βάθος μιας από τις αίθουσες του Μουσείου.
«Είναι γελοίο. Είναι Πικάσο. Ξέρετε, για μας, ήταν αστείο, σχεδόν απίστευτο» είπε στο CBC Montreal, ο εκπρόσωπος του Montreal Museum of Fine Arts, Πασκάλ Σασέ.