Διαστάσεις -που λόγω καλοκαιρινής περιόδου ενδέχεται να έχουν σημαντικές επιπτώσεις και στη χώρα μας- προσλαμβάνουν οι απεργίες πιλότων και Ευρωπαίων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα μεγάλοι τουριστικοί φορείς της Ε.Ε. να ενώνουν τις δυνάμεις τους με την Α4Ε σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις των απεργιών. Φέτος αναμένεται να καταρριφθεί το περσινό ρεκόρ στις πτήσεις στον ελληνικό εναέριο χώρο, ωστόσο οι ελλείψεις προσωπικού παραμένουν, και με την αύξηση των επιχειρησιακών απαιτήσεων έπειτα από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, οποιαδήποτε αστοχία ενδέχεται να οδηγήσει σε μεγάλες καθυστερήσεις, γράφει ο Φάνης Ζώης.
Από την έντυπη έκδοση
του Φάνη Ζώη
[email protected]
Διαστάσεις -που λόγω καλοκαιρινής περιόδου ενδέχεται να έχουν σημαντικές επιπτώσεις και στη χώρα μας- προσλαμβάνουν οι απεργίες πιλότων και Ευρωπαίων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα μεγάλοι τουριστικοί φορείς της Ε.Ε. να ενώνουν τις δυνάμεις τους με την Α4Ε σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις των απεργιών. Φέτος αναμένεται να καταρριφθεί το περσινό ρεκόρ στις πτήσεις στον ελληνικό εναέριο χώρο, ωστόσο οι ελλείψεις προσωπικού παραμένουν, και με την αύξηση των επιχειρησιακών απαιτήσεων έπειτα από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, οποιαδήποτε αστοχία ενδέχεται να οδηγήσει σε μεγάλες καθυστερήσεις.
Ενδεικτικό μπορεί να είναι και το black out στα ηλεκτρονικά συστήματα την περασμένη Κυριακή στο αεροδρόμιο της Ρόδου, που οδήγησε σε πολύωρες καθυστερήσεις και πρωτόγνωρες καταστάσεις. Το πρόβλημα εντοπίστηκε στον πάροχο υπηρεσιών επικοινωνίας και διασύνδεσης, με τον οποίο συνεργάζεται η Fraport, ωστόσο περιμένοντας το... σύστημα να επανέλθει, αρκετά αεροσκάφη, αναγκάστηκαν να μεταβούν στα αεροδρόμια των Κω, Κρήτης και του Ντάλαμαν στην Τουρκία.
Μάλιστα, Φινλανδοί τουρίστες μεταφέρθηκαν στη Ρόδο από την Κω με πλοίο της γραμμής, με μέριμνα των ταξιδιωτικών γραφείων τους. Σε κάθε περίπτωση η ταλαιπωρία άγγιξε κόκκινο στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» Ρόδου και το ζητούμενο είναι αν έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να θωρακιστεί σωστά το σύστημα. Πέρυσι τον Αύγουστο καταρρίφθηκε το ημερήσιο ρεκόρ με 3.570 πτήσεις, φέτος τον Αύγουστο αναμένεται να επιτευχθεί νέο ρεκόρ, ίσως με 4.000 πτήσεις. Η αύξηση της κυκλοφορίας θα έχει ως συνέπεια την αύξηση του παραγόμενου οικονομικού προϊόντος κατά περίπου 10% (15 εκατ. ευρώ περίπου), υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα μπορέσει το «σύστημα» να ανταποκριθεί. Εν τω μεταξύ, όπως έχει αναφέρει και o πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) Σεραφείμ Πέτρου, είναι γνωστό και αποδεκτό ότι υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό.
Έπειτα από αρκετά χρόνια και συγκεκριμένα από το 2009, πραγματοποιήθηκαν 32 προσλήψεις, οι οποίες ασφαλώς και αποτελούν μια θετική εξέλιξη, ωστόσο οι ενεργοί ελεγκτές ανέρχονται στους 519, έναντι 604 που ορίζει το οργανόγραμμα. Οι 32 νέοι ελεγκτές τελείωσαν τη θεωρητική τους εκπαίδευση, έχουν πάει στις μονάδες και αναμένεται, σε έναν χρόνο, η τοποθέτησή τους στους Πύργους Ελέγχου. Επίσης, από τον ίδιο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα αντληθούν ακόμα 47 άτομα. Όταν απορροφηθούν και αυτά πλήρως και στελεχώσουν τους Πύργους Ελέγχου τότε θα μπορούμε να ισχυριστούμε ότι έχουν καλυφθεί τα κενά σε σημαντικό βαθμό, υποστηρίζει ο κ. Πέτρου. Όμως μέχρι τότε μάλλον θα ερίζουν Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και Fraport για το ποιος θα διεκδικήσει τους περισσότερους!