Τις πρώτες της ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες σχεδιάζει να θέσει σε κυκλοφορία η εμβληματική αμερικανική εταιρεία Harley-Davidson, σε μία προσπάθεια να εξελίξει τα μοντέλα της, αλλά και να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση των πωλήσεων στις ΗΠΑ, καθώς και το αυξημένο κόστος που προκαλούν οι πρόσφατοι δασμοί της Ε.Ε., οι οποίες ήρθαν ως αντίποινα στον αμερικανικό προστατευτισμό.
Τις πρώτες της ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες σχεδιάζει να θέσει σε κυκλοφορία η εμβληματική αμερικανική εταιρεία Harley-Davidson, σε μία προσπάθεια να εξελίξει τα μοντέλα της, αλλά και να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση των πωλήσεων στις ΗΠΑ, καθώς και το αυξημένο κόστος που προκαλούν οι πρόσφατοι δασμοί της Ε.Ε., οι οποίες ήρθαν ως αντίποινα στον αμερικανικό προστατευτισμό.
Η εταιρεία, η οποία έχει ως έδρα το Μιλγουόκι, αναμένεται σύμφωνα με αμερικανικά μέσα ενημέρωσης να κυκλοφορήσει τον Αύγουστο του 2019 την πρώτη της ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που θα φέρει το όνομα LiveWire. Παράλληλα, η Harley σχεδιάζει να παρουσιάσει έως το 2022 ακόμη πέντε ηλεκτρικά μοντέλα.
Μία μικρού μεγέθους μοτοσυκλέτα θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Ινδίας εντός της επόμενης διετίας, ενώ μία σειρά μηχανών μεσαίου βάρους θα τεθεί στη διάθεση των Ευρωπαίων καταναλωτών το 2020, τη στιγμή που η εταιρεία έχει βάλει στο στόχαστρό της και την αγορά της Κίνας.
Οι επενδύσεις της Harley στα νέα της προϊόντα θα ξεπεράσουν τα 900 εκατ. δολάρια έως το 2022, με την εταιρεία να προσδοκά σε αύξηση εσόδων κατά 1,5 δισ. δολάρια.
Τον Ιούλιο, η εταιρεία ανακοίνωσε πως τα κέρδη της ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις της Wall Street για έκτο συνεχές τρίμηνο, καθώς την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου 2018 αυξήθηκαν οι πωλήσεις των μοτοσυκλετών στο εξωτερικό υπερκαλύπτοντας τη μείωση στην αγορά των ΗΠΑ, αν και η εταιρεία προειδοποίησε ότι οι δασμοί της Ε.Ε. θα μειώσουν τα λειτουργικά της περιθώρια.
Προ μηνός, η Harley-Davidson μπήκε στο στόχαστρο του Ντόναλντ Τραμπ, καθώς ανακοίνωσε ότι μεταφέρει μέρος της παραγωγής της εκτός ΗΠΑ για να παρακάμψει τους δασμούς της Ε.Ε. που έρχονται ως αντίποινα στους αμερικανικούς δασμούς σε χάλυβα και αλουμίνιο.
Όπως εξήγησε τότε η εταιρεία, τα αντίποινα της Ε.Ε. αυξάνουν κατά μέσο όρο το κόστος της κάθε μοτοσυκλέτας κατά 2.200 δολάρια, καθώς από τις 22 Ιουνίου οι ευρωπαϊκοί δασμοί αυξήθηκαν στο 31% από μόλις 6%. Πρόκειται για ένα πρόσθετο βάρος ύψους 90 εκατ. έως 100 εκατ. δολαρίων ετησίως για την εταιρεία, που προσπαθεί να απορροφήσει το έξτρα κόστος αντί να το περάσει στους καταναλωτές.
Σε μία προσπάθεια να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, σχεδιάζει δε να αυξήσει την παραγωγή στα εργοστάσια εκτός ΗΠΑ μέσα στους επόμενους 18 μήνες, κάτι που οδηγεί σε μείωση της παραγωγής στα αμερικανικά εργοστάσια. Σε καμία περίπτωση βεβαίως δεν μπορεί να εγκαταλείψει την αγορά των ΗΠΑ.
Εκτός αμερικανικής αγοράς, η εταιρεία διαθέτει εργοστάσια παραγωγής στην Αυστραλία, τη Βραζιλία, την Ινδία και την Ταϋλάνδη. Όσον αφορά στις πωλήσεις της στην Ευρώπη, το μερίδιό τους στο σύνολο των παγκόσμιων πωλήσεων ανέρχεται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2011.
naftemporiki.gr