Στο τελικό στάδιο βρίσκεται πλέον η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού του ΕΟΠΥΥ, ένα προσωπικό στοίχημα του προέδρου του οργανισμού Σωτήρη Μπερσίμη. Με βασικούς πυλώνες τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, τη χρήση νέων τεχνολογιών, την αναβάθμιση των υποδομών και εφαρμογών, την ταχύτητα εξυπηρέτησης παρόχων με περαιτέρω επιτάχυνση πληρωμών και το έλεγχο των δαπανών και της παραβατικότητας, ο ΕΟΠΥΥ προχώρησε σε:
Στο τελικό στάδιο βρίσκεται πλέον η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού του ΕΟΠΥΥ, ένα προσωπικό στοίχημα του προέδρου του οργανισμού Σωτήρη Μπερσίμη. Με βασικούς πυλώνες τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, τη χρήση νέων τεχνολογιών, την αναβάθμιση των υποδομών και εφαρμογών, την ταχύτητα εξυπηρέτησης παρόχων με περαιτέρω επιτάχυνση πληρωμών και το έλεγχο των δαπανών και της παραβατικότητας, ο ΕΟΠΥΥ προχώρησε σε:
Σύμφωνα με τον κ. Μπερσίμη, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΕΟΠΥΥ περιλαμβάνει μια σειρά αλλαγών και νέων υπηρεσιών. Μεταξύ αυτών ο Οδηγός Εκκαθάρισης που αποτελεί την κωδικοποίηση και ενιαιοποίηση των υφιστάμενων οδηγιών εκκαθάρισης και κάλυψης των κενών με τους συμβεβλημένους παρόχους.
Μία δεύτερη επίσης σημαντική εξέλιξη είναι έγκριση νοσηλειών σε πραγματικό χρόνο (real time). Με το σύστημα έγκρισης και διαχείρισης νοσηλειών, το οποίο εξυπηρετεί τη σε πραγματικό χρόνο έγκριση εισαγωγής και εξόδου ασθενούς από κλειστή νοσηλεία σε δευτεροβάθμιες δομές υγείας, επιτυγχάνεται:
Μια τρίτη επίσης σημαντική παράμετρος είναι οι άυλες υποβολές με την υιοθέτηση και εφαρμογή μεθόδων και τεχνικών οργάνωσης των υπηρεσιών κατά τρόπο που να αυξάνεται η αποτελεσματικότητα και η απόδοσή τους. Μέσω της νέας διαδικασίας επιτυγχάνεται:
Από τις πλέον πρόσφατες διαδικασίες οι οποίες αυτοματοποιήθηκαν είναι και η διαδικασία της ηλεκτρονικής προέγκρισης φαρμάκων η οποία καταργεί την ταλαιπωρία των ασφαλισμένων που αναγκάζονταν να αναμένουν αποφάσεις επιτροπής παράλληλα με τη γραφειοκρατική απαίτηση. Πλέον έχει προχωρήσει η ανάπτυξη συστήματος ηλεκτρονικής προέγκρισης φαρμάκων (ΣΗΠ), η οποία αφορά τις κατηγορίες: Φάρμακα Υψηλού Κόστους και Εξωτερικού (62 ΦΥΚ & Ραδιοφάρμακα), Φάρμακα εκτός Ενδείξεων, Πρώιμης Πρόσβασης και Σκευασμάτων που δεν περιέχονται στη Θετική Λίστα. Στην πράξη οι συνταγές για τα φάρμακα αυτά θα ελέγχονται ηλεκτρονικά και οι ασθενείς δεν θα χρειάζεται πλέον να προσέρχονται στα ΠΕΔΙ και να περνούν από ειδικές επιτροπές. Εκτιμάται ότι με τις νέες διαδικασίες ο απαιτούμενος χρόνος δεν θα ξεπερνά τις 5 ημέρες, όταν τώρα η αναμονή είναι γύρω στις 15. Από τα περίπου 420 φάρμακα υψηλού κόστους περίπου 70 απαιτούν προέγκριση. Για το αποτέλεσμα της ηλεκτρονικής προέγκρισης, που θα διεξάγεται από 3 γιατρούς σχετικών με την πάθηση ειδικοτήτων, θα ενημερώνονται τόσο ο γιατρός όσο και ο ασθενής.
Ασφαλιστικός Φάκελος
Μια επίσης πρωτοποριακή για την Ελλάδα διαδικασία είναι και ο Ασφαλιστικός Φάκελος Ασθενούς, ο οποίος θα περιλαμβάνει όλες τις υπηρεσίες και παροχές που έχει αποζημιώσει ο Φορέας και κατ’ επέκταση με την εγγραφή σε αυτόν ο πολίτης μπορεί να έχει ίδια γνώση και ενημέρωση για ό,τι εκτελείται για τον ίδιο, με το ΑΜΚΑ του. Με αυτό τον τρόπο ενδυναμώνεται ουσιαστικά ο ρόλος του ασφαλισμένου, ο οποίος γνωρίζει το ασφαλιστικό ιστορικό του, με όλες τις νοσηλείες, διαγνωστικές εξετάσεις, φάρμακα και ιατρικές επισκέψεις της τελευταίας 4ετίας και να αποφεύγονται λανθασμένες ή παράτυπες καταχωρήσεις.
Μάλιστα, στο πλαίσιο του Φακέλου παρέχεται δυνατότητα απόρριψης μιας υπηρεσίας ή παροχής από τον ίδιο των ασφαλισμένο, αν διαπιστώσει ότι έχει γίνει κάποια παρατυπία, συμπληρώνοντας μια δήλωση εναντίωσης.
Από 1η Σεπτεμβρίου «με το πάτημα ενός κουμπιού» ο ασφαλισμένος θα μπορεί να μπλοκάρει την εκτέλεση μιας λανθασμένης δαπάνης. Ειδικότερα, θα μπορεί να ακυρώνει συγκεκριμένη πράξη με την καταχώρησή της, αλλά και μετά την υποβολή της, πριν εκκαθαριστεί. Για να αρθεί η αναστολή της εκκαθάρισης θα πρέπει ο ασφαλισμένος να υποβάλλει σχετική υπεύθυνη δήλωση. Σε περίπτωση που η δαπάνη έχει ήδη εκκαθαριστεί, τότε αναλαμβάνει η ΥΠΕΔΥΦΚΑ.
Αυτόματη ενημερότητα
Για την καλύτερη επίσης συνεργασία ΕΟΠΥΥ με τους παρόχους, σημαντική θεωρείται και η αυτόματη παραλαβή ασφαλιστικής / φορολογικής ενημερότητας. Ειδικότερα τα βήματα είναι πλέον τα εξής:
Κατά την οριστικοποίηση των εκκαθαρίσεων πραγματοποιείται:
Σε Περίπτωση Τελικής Εκκαθάρισης με περικοπή:
Ενημερώνεται με email ότι απαιτείται μόνο η προσκόμιση σχετικού με την περικοπή πιστωτικού τιμολογίου.
Ενημερώνεται με email ότι απαιτείται η προσκόμιση σχετικού με την περικοπή πιστωτικού τιμολογίου, καθώς και η προσκόμιση της σχετικής ενημερότητας.
Σε Περίπτωση Τελικής Εκκαθάρισης χωρίς περικοπή:
Ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις
Σύμφωνα επίσης με τον κ. Μπερσίμη, τα τελευταία δύο χρόνια καταγράφεται σημαντική μείωση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τρίτους (προς ιδιώτες), φτάνοντας τέλος Ιουνίου σε επίπεδα κάτω των 270 εκατ. ευρώ, έναντι περίπου 22 δισ. ευρώ στο τέλος του 2015. Η υποχώρηση αυτή η οποία οφείλεται σε συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται: