Απόψεις
Πέμπτη, 19 Ιουλίου 2018 07:00

Εν δυνάμει ...δυνάστες του λαού τα ΜΜΜ

Σε απόγνωση βρίσκονται τους τελευταίους μήνες, μετά και τις εξαγγελθείσες για την επόμενη εβδομάδα απεργίες, οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, αφού δεν μπορούν να πληρώσουν ταξί και χάνονται εκατομμύρια εργατοώρες εξαιτίας της καταιγίδας απεργιών και στάσεων εργασίας, γράφει ο Φάνης Ζώης.

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Σε απόγνωση βρίσκονται τους τελευταίους μήνες, μετά και τις εξαγγελθείσες για την επόμενη εβδομάδα απεργίες, οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, αφού δεν μπορούν να πληρώσουν ταξί και χάνονται εκατομμύρια εργατοώρες εξαιτίας της καταιγίδας απεργιών και στάσεων εργασίας.

Επί 15 χρόνια, όπως καταγγέλλουν στην εφημερίδα άνθρωποι που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες, χάθηκαν τεράστια ποσά, αφού οι λαθρεπιβάτες στο μετρό είναι η σταθερή πλειοψηφία επιβατών.

Οι ίδιοι οι ελεγκτές δηλώνουν πως μόνο ένας στους δέκα πληρώνει εισιτήριο... Με άλλα λόγια, το ηλεκτρονικό εισιτήριο έπρεπε να είχε καθιερωθεί εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά οι εκάστοτε υπουργοί είχαν άλλες προτεραιότητες. Κανένας υπουργός Μεταφορών δεν φρόντισε εδώ και χρόνια να παρακολουθήσουν φροντιστήριο όλοι οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ΗΣΑΠ και προαστιακό, ώστε να αποκτήσουν υπευθυνότητα και να παρακολουθήσουν βίντεο που δείχνει τη χρονική ακρίβεια και συνέπεια σε μετρό άλλων πολιτισμένων πρωτευουσών.

Κυρίως όφειλαν να γνωρίζουν πως οι χώρες που ζουν από τον τουρισμό αγκαλιάζουν τους τουρίστες και δεν τους κάνουν... γυμνάσια. Ο προαστιακός επιβάλλεται να έχει πυκνά δρομολόγια προς όλες τις κατευθύνσεις ανά 15 λεπτά.
Ειδικότερα για τους εργαζόμενους π.χ. από Κόρινθο ή Χαλκίδα, που μετακινούνται καθημερινά, τα δρομολόγια θα έπρεπε να είναι ανά 20 λεπτά και όχι ανά μία ώρα.

Ειδικά για το μετρό και τον προαστιακό θα πρέπει τα δρομολόγιά τους προς το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Πειραιά να είναι ανά 5 λεπτά, όπως συμβαίνει στο Λονδίνο. Κυρίως προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» που αναμένεται φέτος να σπάσει το φράγμα των 24 εκατ. επισκεπτών.

Ενδεικτικό της κουλτούρας που επικρατεί σε άλλες χώρες και δυστυχώς είναι πολύ μακριά από τη δικιά μας είναι το παράδειγμα των ιαπωνικών σιδηροδρόμων που ζήτησαν δημόσια συγγνώμη γιατί ένα τρένο αναχώρησε... 20 δευτερόλεπτα νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα. Συγκεκριμένα, «το τρένο επρόκειτο να αναχωρήσει στις 9:44:40 αλλά έφυγε στις 9:44:20. Το λάθος έγινε επειδή το προσωπικό δεν ήλεγξε με ακρίβεια το πρόγραμμα αναχωρήσεων».

 Θα πρέπει κάποια στιγμή οι εργαζόμενοι, πριν η κοινή γνώμη στραφεί εξ ολοκλήρου εναντίον τους, να αντιληφθούν επιτέλους την αποστολή τους και να αποφύγουν να γίνουν οι δυνάστες του εργαζόμενου και φτωχοποιημένου λαού.