Περίπου 2.800 παιδιά προσφύγων και μεταναστών, τα οποία διαμένουν σε ανοιχτά κέντρα φιλοξενίας, συμμετείχαν στο φετινό πρόγραμμα εκπαίδευσης που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εφαρμόζεται στην Ελλάδα για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Περίπου 2.800 παιδιά προσφύγων και μεταναστών, τα οποία διαμένουν σε ανοιχτά κέντρα φιλοξενίας, συμμετείχαν στο φετινό πρόγραμμα εκπαίδευσης που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εφαρμόζεται στην Ελλάδα για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης, Γουίλιαμ Λέισι Σουίνγκ , αναγνωρίζοντας την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, υπογράμμισε αφενός την ευκαιρία των παιδιών να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους στα ελληνικά σχολεία και αφετέρου το επιπλέον βήμα που κάνουν προς την ένταξή τους στην ελληνική κοινωνία.
«Είμαι ιδιαιτέρως χαρούμενος που βλέπω αυτά τα παιδιά να επιστρέφουν στο σχολείο, ειδικά μετά τις δυσκολίες και τις στερήσεις που έχουν υποστεί. Το κενό στην εκπαίδευση είναι ζημιογόνο, όχι μόνο για την εξέλιξη του παιδιού, αλλά και για την κοινωνία γενικότερα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Και πρόσθεσε: «Ο ΔΟΜ είναι προσηλωμένος στη δέσμευσή του για υποστήριξη της εκπαίδευσης και της ένταξης των παιδιών μεταναστών και προσφύγων στην ελληνική κοινωνία. Η εκπαίδευση έχει αξία από μόνη της, αλλά πρέπει να αναφέρουμε και τη δύναμη που έχει να βοηθήσει τα παιδιά και τις οικογένειές τους να συμμετέχουν και να κτίσουν δεσμούς με τις τοπικές κοινωνίες».
Από την πλευρά του, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Διαχείρισης Κρίσεων, Χρήστος Στυλιανίδης σημείωσε πως «έχουμε την ευθύνη να προλάβουμε την απώλεια γενεών και να αποφύγουμε τον κίνδυνο τα παιδιά να μεγαλώνουν χωρίς εκπαίδευση».
Σύμφωνα με τον ΔΟΜ, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, 88 λεωφορεία με 117 συνοδούς, μετέφεραν 2.800 παιδιά από 26 ανοιχτά κέντρα φιλοξενίας σε 123 σχολεία. Η πλειονότητα των συγκεκριμένων παιδιών κατάγεται από τη Συρία (35%), το Ιράκ (31%) και το Αφγανιστάν (25%),
Το 89% εξ αυτών, δηλώνει ότι εκτιμά το σχολείο, τη μάθηση και την επικοινωνία με άλλα παιδιά -στοιχεία που αποτελούν δείκτες για την ένταξη στο ελληνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
«Το μάθημα ελληνικών είναι το αγαπημένο μου και δε με δυσκολεύει και καθόλου. Έχω φίλους στο ελληνικό σχολείο. Μόλις χτυπάει το κουδούνι για διάλειμμα πηγαίνουμε στην αυλή και παίζουμε όλοι μαζί μπάλα. Μου αρέσει να πηγαίνω στο σχολείο και όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω γιατρός» αναφέρει ο 10χρονος Γιούνες από το Ιράκ.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου «Humanitarian and Recovery Support to the Affected population in Greece».
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ