Πολιτική
Παρασκευή, 06 Ιουλίου 2018 18:53

Χρ. Σπίρτζης: Έχουμε εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τις υποδομές

«Επιτέλους η χώρα έχει εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τις υποδομές της και αυτό το στρατηγικό σχέδιο εντάσσεται στα διευρωπαϊκά δίκτυα, στον ευρωπαϊκό σχεδιασμό, καθώς και στον σχεδιασμό της διεθνούς αγοράς και των μεγάλων παραγόντων των συνδυασμένων μεταφορών», τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την διάρκεια της ομιλίας του στο αναπτυξιακό συνέδριο που οργανώνει στην Πάτρα η εφημερίδα «Πελοπόννησος», κάνοντας ταυτόχρονα εκτενή αναφορά στα οδικά και σιδηροδρομικά έργα στην Δυτική Ελλάδα.

«Επιτέλους η χώρα έχει εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τις υποδομές της και αυτό το στρατηγικό σχέδιο εντάσσεται στα διευρωπαϊκά δίκτυα, στον ευρωπαϊκό σχεδιασμό, καθώς και στον σχεδιασμό της διεθνούς αγοράς και των μεγάλων παραγόντων των συνδυασμένων μεταφορών», τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την διάρκεια της ομιλίας του στο αναπτυξιακό συνέδριο που οργανώνει στην Πάτρα η εφημερίδα «Πελοπόννησος», κάνοντας ταυτόχρονα εκτενή αναφορά στα οδικά και σιδηροδρομικά έργα στην Δυτική Ελλάδα.

Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στην συμφωνία με τη Βουλγαρία για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της βορείου Ελλάδας με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και του Δούναβη, η οποία διευρύνθηκε με τη σύνδεση της Ρουμανίας, τη σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και τις συνδέσεις με τις χώρες κεντρικής Ευρώπης. Επίσης ο Χρήστος Σπίρτζης έκανε αναφορά και στους κάθετους οδικούς άξονες στην βόρεια Ελλάδα, που διευκολύνουν πλέον την σύνδεση με την κεντρική Ευρώπη.

Στην συνέχεια, ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στα οδικά έργα της Δυτικής Ελλάδας, με πρώτο την εθνική οδό Πατρών-Πύργου, λέγοντας: «Πριν από ενάμιση μήνα πήραμε επίσημα την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αυτοκινητόδρομο και όχι για μονοπάτι. Επομένως οι υπηρεσίες ζήτησαν τις αιτιολόγησεις των εκπτώσεων που έκαναν τα τέσσερα σχήματα που συμμετείχαν και έχουν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις, έχει αξιολογήσει τις πέντε από αυτές, ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα αξιολογηθούν και οι υπόλοιπες τρεις, θα βγουν τα πρακτικά που θα ορίζουν τους προσωρινούς αναδόχους και μετά θα πάνε στο ελεγκτικό συνέδριο».

Επίσης είπε ότι θα χρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, έργα σύνδεσης με έργα παραχώρησης, όπως το Αγρίνιο με την Ιόνια Οδό, το Αντίρριο με την Ναύπακτο και η ολοκλήρωση του κόμβου Μενιδίου-Αιτωλοακαρνανίας, προσθέτοντας ότι η σημερινή κυβέρνηση έδωσε λύση για την κατασκευή του δρόμου Άκτιο-Αμβρακία.

Μένοντας στο θέμα των οδικών έργων, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «συμφωνήσαμε με τους παραχωρησιούχους να κάνουν τις μελέτες για να τρέξουν γρήγορα τα αντιπλημμυρικά έργα, εκεί που διέρχονται και οι πέντε αυτοκινητόδρομοι παραχώρησης που έχουμε στη χώρα».

Κατόπιν ο υπουργός Υποδομών, μίλησε για το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κιάτου-Πάτρας. Όπως είπε, ολοκληρώνεται το φθινόπωρο του 2018 η εργολαβία του τμήματος Κιάτο-Αίγιο και προγραμματίζονται οι δοκιμές για να τεθεί σε ντιζελοκίνηση η γραμμή.

Παράλληλα, ο Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι «ολοκληρώνεται το φθινόπωρο η διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης, που θα φέρει μία τεράστια αλλαγή και στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές της χώρας όπως και η ηλεκτροκίνητη σύνδεση Θεσσαλονίκης-Ειδομένης».

«Βγάλαμε τη χώρα από τα μνημόνια, ολοκληρώσαμε τα έργα, η Δυτική Ελλάδα δεν είναι πλέον απομονωμένη, τα ατυχήματα στις εθνικές οδούς είναι μηδέν από την ημέρα που δόθηκαν στην κυκλοφορία οι αυτοκινητόδρομοι, υλοποιούμε το στρατηγικό σχέδιο για τις υποδομές, για την παραγωγική ανασυγκρότηση και για τη δίκαιη ανάπτυξη της χώρας», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ