Δυναμικό άνοιγμα στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι έτοιμος να κάνει ο Βαγγέλης Μαρινάκης, επικεφαλής του ναυτιλιακού ομίλου Capital.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Δυναμικό άνοιγμα στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι έτοιμος να κάνει ο Βαγγέλης Μαρινάκης, επικεφαλής του ναυτιλιακού ομίλου Capital.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο κ. Μαρινάκης απέστειλε επιστολή προθέσεων στον μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο στον κόσμο, τη νοτιοκορεατική Hyundai Heavy Industries, για τη ναυπήγηση μέχρι 10 LNG carriers. Η συνολική αξία των πλοίων αναμένεται να προσεγγίσει τα 2 δισ. δολάρια.
Ο ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος ήταν σε διαπραγματεύσεις για περίπου ένα χρόνο και με έναν ακόμα νοτιοκορεατικό ναυπηγικό όμιλο, αλλά φαίνεται ότι επιλέγει την HHI προκειμένου να επενδύσει στα LNG carriers. Η συμφωνία προβλέπει τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 170.000 με 180.000 cbm τα οποία θα παραδοθούν το 2020 και το 2021. Περιλαμβάνει επίσης δύο option για τη ναυπήγηση τριών πλοίων κάθε φορά, ενώ η τιμή τους προσδιορίζεται από τους ναυλομεσίτες στα 184 εκατ. δολάρια ανά πλοίο περίπου.
Τα στοιχεία
Το LNG αποτελεί έναν τομέα που ολοένα και περισσότεροι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παρουσία, ενώ ως χώρα ανταγωνιζόμαστε με την Ιαπωνία για τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο. Πριν από έναν μήνα περίπου ακόμα ένας μεγάλος ναυτιλιακός όμιλος ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να επενδύσει σε LNG carriers. Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στη «Ν» ο κ. Πάρις Κασιδόκωστας Λάτσης, το επόμενο μεγάλο επενδυτικό βήμα της Latsco Shipping, της ναυτιλιακής εταιρείας του ομίλου Λάτση, θα είναι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers).
Τα κορυφαία ελληνικά ονόματα στον κλάδο είναι οι κ.κ. Γιάννης Αγγελικούσης (Maran Gas), Πήτερ Λιβανός (Gas Log) και Γιώργος Προκοπίου (Dynagas). Στον τομέα, μεταξύ άλλων, έχουν επενδύσει ή σχεδιάζουν να εισέλθουν επίσης η Thenamaris του κ. Ντίνου Μαρτίνου, η Cardif Μarine του κ. Γιώργου Οικονόμου, η Alpha tankers της Άννας Αγγελικούση, ο όμιλος Τσάκου, η Almi Tankers του κ. Φωστηρόπουλου, αλλά και ο Ανδρέας Μαρτίνος της Minerva Marine.
Η αγορά
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει 26 νέα πλοία μεταφοράς LNG μεταφορικής ικανότητας 4.510.050 GT και συνολικής αξίας 5,805 δισ. δολ. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Vesselsvalue ο ελληνόκτητος στόλος πλοίων μεταφοράς LNG είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στον κόσμο, αριθμώντας συνολικά 71 πλοία αξίας 13,03 δισ. δολαρίων.
Το LNG αυξάνεται κατά 3% ετησίως το λιγότερο και θα φτάσει το 2030 από τα 290 εκατ. τόνους σήμερα στα 425 εκατ. τόνους. Το 2000 υπήρχαν μόλις 10 εισαγωγικές χώρες και 12 εξαγωγικές. Σήμερα είναι 33 εισαγωγικές και 30 εξαγωγικές. Ο στόλος του LNG αριθμεί σήμερα 600 πλοία, εκ των οποίων 500 στο νερό και 100 υπό ναυπήγηση. Το 2000 ήταν μόλις 100. Το 2030 θα χρειαστούν 120 πλοία επιπλέον.