Η ατομική έκθεση ζωγραφικής της Λεονάρδας Λαμπριανίδου, με τίτλο «Λεονάρδα», παρουσιάζεται στην αίθουσα τέχνης «Εμμανουήλ Ροΐδης», στη Σύρο (πλατεία Μιαούλη - Ερμούπολη), από τις 31 Ιουλίου έως και τις 8 Αυγούστου. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 1 Αυγούστου, στις 9 το βράδυ.
Η ατομική έκθεση ζωγραφικής της Λεονάρδας Λαμπριανίδου, με τίτλο «Λεονάρδα», παρουσιάζεται στην αίθουσα τέχνης «Εμμανουήλ Ροΐδης», στη Σύρο (πλατεία Μιαούλη - Ερμούπολη), από τις 31 Ιουλίου έως και τις 8 Αυγούστου. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 1 Αυγούστου, στις 9 το βράδυ.
Ο κριτικός τέχνης - μέλος της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης (Association Internationale des Critiques d’Art – AICA) και επιμελητής της έκθεσης, Γιάννης Κ. Παπαφίγκος, σημειώνει: «Κατά τη διάρκεια της μακραίωνης και εξελικτικής πορείας του ανθρώπου, η τέχνη γνώρισε ποικίλες και καινοτόμες φάσεις, οι οποίες διαμόρφωσαν, κατά το μάλλον ή ήττον, τόσο το μορφολογικό, όσο και το εννοιολογικό της περιεχόμενο. Σήμερα, ωστόσο, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, παρατηρείται μια επίμονη σχεδόν τάση προς την κριτική ανάλυση του συναισθήματος, η οποία αποσκοπεί στην αποκωδικοποίηση του έργου τέχνης και οδηγεί στην αποκάλυψη της ουσιαστικής του αλήθειας. Πρόκειται για μια διαδικασία, η οποία εστιάζει στον πυρήνα του, καθώς, μέσα από μια αλληλεπίδραση διαρκών συσχετισμών που ενυπάρχουν σε αυτό, διαμορφώνουν από κοινού το πεδίο δράσης της σύγχρονης εικαστικής πραγματικότητας, της σύγχρονης αισθητικής και της πολιτικής θέσης της ίδιας της τέχνης.
Στην παρούσα έκθεση, η Λεονάρδα Λαμπριανίδου παρουσιάζει υλικό από τρεις ενότητες έργων. Στην πρώτη με τον γενικό τίτλο “BAIKA” (στα πολωνικά, σημαίνει παραμύθι), γίνεται εμφανής η προσπάθειά της να απεικονίσει πλάσματα του ζωικού βασιλείου, τα οποία, αντίθετα από το ένστικτό τους, καλούνται να συμβιώσουν αρμονικά και ειρηνικά, όντας ενταγμένα όχι μέσα στο φυσικό τους περιβάλλον, αλλά σε έναν δομημένο από τον άνθρωπο φυσικό χώρο. Αβίαστα, προκύπτει το ερώτημα για το αν ένας τέτοιος κόσμος “αγγελικά πλασμένος” μπορεί και πρέπει τελικά να αποβεί αποδεκτός.
Στη δεύτερη σειρά έργων που έπεται χρονολογικά και με τον τίτλο “Η αναζήτηση”, πρωταγωνιστούν τα καράβια. Βασική πηγή έμπνευσης αποτελεί το σχήμα των πανιών των ιστιοφόρων, τα οποία εναποθέτει στη ζωγραφική επιφάνεια με τη λογική της συντεταγμένης διάταξης επαναλαμβανομένων μοτίβων. Επιπρόσθετα, είναι εμφανής ο προσανατολισμός της να ενσωματώνει ετερόκλητα στοιχεία εν είδει κολλάζ (κυρίως, αποκόμματα από περιοδικά), με θέματα παρμένα από διάφορα τοπία, κτήρια, ζώα, ακόμη και έργα τέχνης, τα οποία μας μεταφέρουν σε ένα μακρινό γοητευτικό ταξίδι, εμφορούμενο και έμπλεο από μνήμες, εικόνες και συναισθήματα.
Στην τρίτη και πιο πρόσφατη ενότητα έργων με τίτλο “Forza”, ανακαλύπτουμε την ανθρωποκεντρική διάσταση των έργων της. Αυθύπαρκτες ανθρώπινες φιγούρες, ενταγμένες σε αστικά τοπία, απεικονίζονται με αφαιρετική προσέγγιση.
Από καθαρά τεχνοτροπική άποψη, η “εικαστική της γλώσσα” εδράζεται πάνω σε έναν ευφάνταστο και αριστοτεχνικά δομημένο νεο - ρεαλισμό, με εμφανή ψήγματα αφαιρετικής απόδοσης. Συστήνεται σαν μια προσπάθεια πιο στενής σύνδεσης της τέχνης με τη ζωή, σαν μια άσκηση μεταφοράς της οπτικής πραγματικότητας στη ζωγραφική επιφάνεια. Επιλέγει, συνήθως, το προσχέδιο, χωρίς την παρουσία φυσικού μοντέλου. Χρησιμοποιεί, κυρίως, πινέλο, ενώ η ματιέρα είναι λεία και επίπεδη. Σαν υλικό επιλέγεται το λάδι, ενώ, μερικές φορές, η μικτή τεχνική αποτελεί συνειδητή επιλογή έκφρασης. Κάποιες συνθέσεις φωτίζονται από πίσω, δημιουργώντας έτσι την ψευδαίσθηση της τρίτης διάστασης.
Η χρωματική της παλέτα, σχετικά περιορισμένη, δίνει έμφαση κυρίως στα θερμά χρώματα μετά από ανάμειξη. Οι τονικές διαβαθμίσεις και το κιαροσκούρο, σε συνδυασμό με τη καταλυτική επίδραση του φωτός, επιτρέπει το πλάσιμο της φόρμας και των όγκων, επιτείνοντας έτσι τον δραματικό χαρακτήρα των συνθέσεων.
Η ζωγραφική της Λεονάρδας Λαμπριανίδου αφομοιώνει δημιουργικά και δέχεται επιρροές από τα σημαντικότερα ρεύματα και τις κατακτήσεις της σύγχρονης τέχνης, ενώ, παράλληλα, δημιουργεί έργα που επιτρέπουν στον θεατή να εστιάσει στην ουσία της εικόνας. Το έναυσμα για να την ανακαλύψουμε είναι η ίδια η ιδέα, το αίσθημα και η βεβαιότητα ότι βρισκόμαστε μπροστά σε κάτι σημαντικό. Η θέαση, η συμμετοχή και η πλήρης προσήλωσή μας σε αυτά είναι η φυσική συνέπεια».
Πληροφορίες
Αίθουσα τέχνης «Εμμανουήλ Ροίδης»: πλατεία Μιαούλη, Ερμούπολη - Σύρος. Ώρες λειτουργίας: καθημερινά: 11:00 - 14:00 και 19:00 - 22:00.