Από τον Ιούνιο του 2020 θα ισχύσει το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, όπως δήλωσε από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.
Από τον Ιούνιο του 2020 θα ισχύσει το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, όπως ανέφερε από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.
Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ., Μάξιμου Χαρακόπουλου, ο κ. Γαβρόγλου διευκρίνισε ότι οι λεπτομέρειες του νέου συστήματος εισαγωγής, που θα ισχύσει για τους μαθητές που θα πάρουν απολυτήριο Λυκείου τον Ιούνιο του 2020, θα ανακοινωθούν στα τέλη Ιουλίου.
«Θα είναι δομημένο γύρω από το ποια θα είναι η Γ΄ Λυκείου. Δεν μπορεί από τη Α΄ Λυκείου τα παιδιά να έχουν το άγχος των εξετάσεων. Πρέπει να αποδραματοποιηθούν» υπογράμμισε ο υπουργός, ενώ διέψευσε ότι είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια.
«Ουδέποτε είπαμε ότι θα μπαίνεις χωρίς καμία εξέταση και κανένα μάθημα στα πανεπιστήμια, χωρίς απολυτήριο. Οι εξετάσεις είναι οργανικό εργαλείο του παιδιού. Κανείς δεν λέει ότι θα πηγαίνεις το πρωί στο σχολείο και θα κάνεις ό,τι θέλεις. Το αντίβαρο στο σημερινό σύστημα θα είναι γύρω από το απολυτήριο. Θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι το απολυτήριο που θα παίρνουν τα παιδιά και με εξετάσεις και με παρουσία και με εργασίες θα είναι αντικειμενικό» σημείωσε.
«Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ένας αδιάβλητος μηχανισμός εισόδου και αυτό είναι μια μεγάλη κατάκτηση της κοινωνίας, γι' αυτό και οφείλουμε όλοι να το αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα» ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Χαρακόπουλος, προσθέτοντας πως «το αφήγημα της ελεύθερης πρόσβασης μπορεί να είναι ιδιαίτερα δημοφιλές, να ακούγεται ευχάριστα, είναι όμως εγκληματικό».
«Εμείς δεν μιλήσαμε ποτέ για ελεύθερη πρόσβαση "όποιος θέλει μπαίνει όπου θέλει". Μιλήσαμε για κατάργηση της ελεύθερης πρόσβασης, ως αντίβαρο σε αυτό που γίνεται σήμερα. Και θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα το παίρνεις και με εξετάσεις και θα είναι αντικειμενικό» αντέτεινε ο υπουργός Παιδείας συμπληρώνοντας: «Πράγματι, οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι αδιάβλητες. Είναι όμως και παιδαγωγικά πρόσφορες; Αυτό πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Μόλις το 30% καταφέρνουν και πάνε στις σχολές των επιλογών τους. Άρα αυτό που πρέπει από κοινού να δούμε, είναι πιο σύστημα θα αυξήσει τον αριθμό των παιδιών που θα σπουδάσουν αυτό που πράγματι θέλουν».
Ο κ. Χαρακόπουλος έθεσε και το θέμα των ιδιωτικών πανεπιστημίων, σημειώνοντας πως «ενώ εμείς διώχνουμε φοιτητές, στην Κύπρο, από τα οκτώ πανεπιστήμια τα πέντε είναι ιδιωτικά». Έκανε επίσης λόγο για ανάγκη συνταγματικής αναθεώρησης του άρθρου 16.
«Το θέμα των ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι εξαιρετικά σύνθετο. Η Κύπρος είναι ένα ανεξάρτητο κράτος, κάνει ό,τι νομίζει, όμως ο θεσμός αυτός δεν έχει ευδοκιμήσει στην Ευρώπη. Αντίθετα, τα δημόσια πανεπιστήμια έχουν πολλές δυνατότητες αξιοποίησής τους μέσα από τα κοινοτικά κονδύλια» απάντησε ο κ. Γαβρόγλου.
Πηγή: ΑΜΠΕ