Για υποκρισία και μιζέρια κατηγόρησε τη Νέα Δημοκρατία ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία επί της αρχής και αύριο εισάγεται στην Ολομέλεια.
Για υποκρισία και μιζέρια κατηγόρησε τη Νέα Δημοκρατία ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία επί της αρχής στις επιτροπές, από ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ και Ποτάμι, το ΚΚΕ το καταψήφισε, ενώ ΝΔ, ΔΗΣΥ, ΧΑ και Ένωση Κεντρώων δήλωσαν ότι επιφυλάσσονται να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια, όπου αύριο εισάγεται προς συζήτηση και ψήφιση ως επείγον.
Ο κ. Κουρουμπλής διερωτήθηκε γιατί τόσα χρόνια τα κόμματα που κυβερνούσαν δεν θέσπισαν το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ενώ τώρα «που μια αριστερή κυβέρνηση το υλοποιεί με χρήματα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, αυτά μεμψιμοιρούν».
Όπως ανέφερε ο κ. Κουρουμπλής «η κυβέρνηση παρέλαβε μια χρεοκοπημένη χώρα αλλά εξασφάλισε πολιτική σταθερότητα, σταθεροποίησε την οικονομία, ρύθμισε το χρέος, αποκατέστησε την εμπιστοσύνη του κόσμου στην Ελλάδα και το αποτέλεσμα είναι εκατομμύρια τουρίστες να την επισκέπτονται και πάλι. Σε αυτή τη συγκυρία έρχεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο αλλά η αντιπολίτευση, αντί να καταθέσει μια καλύτερη πρόταση, καταφεύγει στη μιζέρια».
Παράλληλα, ανέφερε ότι «η Νέα Δημοκρατία έχει συνηθίσει να ζει ως βδέλλα απομυζώντας το αίμα του ελληνικού λαού από την καρέκλα της εξουσίας και τώρα που έχει χάσει την εξουσία έχει περιπέσει σε κατάθλιψη».
Ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε πως ποτέ οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν πήραν πρωτοβουλία για μια ευρωπαϊκή νησιωτική πολιτική, ώστε να γίνει πράξη η πολυθρύλητη εδαφική συνοχή της Ευρώπης, ενώ κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις ότι χρηματοδοτούσαν το δίκτυο θαλάσσιων και αεροπορικών μεταφορών από και προς τα νησιά, καθώς και τις άγονες γραμμές, με τρόπο που να εξυπηρετούνται «μεγάλα φιλικά συμφέροντα».
«Σαράντα χρόνια συζητιόταν το μεταφορικό ισοδύναμο. Υπήρχε μόνο στα προεκλογικά φυλλάδια και τα νησιά είχαν μείνει με το αίσθημα της εγκατάλειψης. Τώρα έρχεται σχέδιο νόμου με τον χαρακτήρα του επείγοντος, για να προλάβουμε το καλοκαίρι, έστω και πιλοτικά για 49 νησιά, και από το 2019 θα ισχύσει για όλα τα νησιά εκτός Κρήτης, Εύβοιας και Λευκάδας. Μπορεί να μην είναι η μεγάλη ανατροπή, αλλά είναι μια καλή προσπάθεια δεδομένων των οικονομικών δυσκολιών. Είναι μία αρχή, δεσμεύτηκε γι’ αυτό ο Πρωθυπουργός και σήμερα υλοποιείται. Η ΝΔ βλέπει ότι οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης σιγά-σιγά η μια μετά την άλλη υλοποιούνται και στο τέλος της τετραετίας, τότε θα κάνει τον λογαριασμό ο ελληνικός λαός και θα κρίνει», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής.