«Μελανό σημείο» στη δημοκρατική πορεία της χώρας μετά το 1975 και άλλοθι για τις απολύσεις χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου το καταργούμενο Προεδρικό Διάταγμα 152 του 2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
«Μελανό σημείο» στη δημοκρατική πορεία της χώρας μετά το 1975 και άλλοθι για τις απολύσεις χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου το καταργούμενο Προεδρικό Διάταγμα 152 του 2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλή, κατά τη συζήτηση επί του σχεδίου νόμου για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι η μεταρρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Παιδείας εντάσσεται μέσα σε ένα σύνολο μεταρρυθμιστικών πρωτοβουλιών.
Παράλληλα, επεσήμανε πως «σε ό,τι αφορά κάτι που έρχεται και επανέρχεται. Ότι καταργούμε την αξιολόγηση. Η απάντηση είναι ‘οπωσδήποτε, ναι καταργούμε την αξιολόγηση’. Καταργούμε το Π.Δ.152 που -αν θέλετε- ήταν ένα μελανό σημείο στη δημοκρατική πορεία της χώρας μετά το 1975. Ήταν ένα άλλοθι για απολύσεις».
«Αξιολόγηση η οποία ταυτίζεται με διαδικασίες απόλυσης είναι κάτι υπονομευτικό της δημοκρατίας. Και, ναι, το περίφημο Π.Δ. 152 το καταργούμε και το καταργούμε αμετάκλητα», συνέχισε.
Στο παρόν νομοσχέδιο, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, προβλέπεται η αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, όχι όμως εκείνη των εκπαιδευτικών.
Πριν την έναρξη της συζήτησης για το νομοσχέδιο, επικράτησε ένταση, με αφορμή τον χαρακτηρισμό του «επείγοντος». Τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν αποδέχθηκαν τον επείγοντα χαρακτήρα του νομοσχεδίου, κάνοντας λόγο για «ευτελισμό της διαδικασίας» και καυτηριάζοντας το γεγονός ότι το νομοσχέδιο που συζητείται στην Επιτροπή έχει υπερδιπλάσιο αριθμό άρθρων από εκείνον που είχε στη δημόσια διαβούλευση.
«Πρέπει η αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς να μας βρει προετοιμασμένους με όσα προτείνονται», είπε από την πλευρά του ο υπουργός υπερασπιζόμενος τον χαρακτηρισμό του επείγοντος.