Πολιτική
Σάββατο, 02 Ιουνίου 2018 20:00

Kίνημα Αλλαγής: Ρεβανσιστικές λογικές και συγκεντρωτισμός στο Ν/Σ για τις δομές υποστήριξης της Εκπαίδευσης

Δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για το νομοσχέδιο που αφορά την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  εξαπολύει το Κίνημα Αλλαγής. Εγκαλεί την κυβέρνηση ότι δεν πιστεύει στο διάλογο, τη συναίνεση και τη συνεννόηση και υπογραμμίζει ότι το νομοσχέδιο των 113 άρθρων, που κατετέθη νύχτα,  «χαρακτηρίζεται από  ιδεοληψίες, ρεβανσιστικές λογικές και ρυθμίσεις αμφίβολης νομικής  ορθότητας (όπως θητείες, μη προσμέτρηση διδακτικής υπηρεσίας, μείωση θέσεων,  αποκλεισμοί κλπ)». 

Δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για το νομοσχέδιο που αφορά την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  εξαπολύει το Κίνημα Αλλαγής. Εγκαλεί την κυβέρνηση ότι δεν πιστεύει στο διάλογο, τη συναίνεση και τη συνεννόηση και υπογραμμίζει ότι το νομοσχέδιο των 113 άρθρων, που κατετέθη νύχτα,  «χαρακτηρίζεται από  ιδεοληψίες, ρεβανσιστικές λογικές και ρυθμίσεις αμφίβολης νομικής  ορθότητας (όπως θητείες, μη προσμέτρηση διδακτικής υπηρεσίας, μείωση θέσεων,  αποκλεισμοί κλπ)». 

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αγνοεί τις βασικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων. επισημαίνει το Κίνημα Αλλαγής, προσθέτοντας ότι με τις ρυθμίσεις που προωθεί  το εκπαιδευτικό σύστημα γίνεται πιο συγκεντρωτικό, ιεραρχικό και γραφειοκρατικό.

Ο συγκεντρωτισμός, όπως αναφέρει, αναδεικνύεται  μέσα από τη συγχώνευση δομών και υπηρεσιών, όπως είναι η απορρόφηση από το ΠΕΚΕΣ των τμημάτων επιστημονικής καθοδήγησης, των σχολικών συμβούλων και των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων  (ΠΕΚ) . Τα ΚΕΣΥ ουσιαστικά καταργούν και συγχωνεύουν τα  Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), τα  Κέντρα Συμβουλευτικού Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) και τους Σταθμούς Συμβουλευτικής Νέων. Τα ΚΕΑ συνενώνουν τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, την αγωγή υγείας, τις σχολικές δραστηριότητες, τα πολιτιστικά και την περιβαλλοντική αγωγή κ.ο.κ.

Ειδικότερα για την Ειδική Αγωγή αντί να ενισχυθεί η λειτουργία των  Κέντρων  Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης ( ΚΕΔΔΥ), προβλέπεται  η διάλυσή τους  επιστρέφοντας έτσι στο ιατρικοκεντρικό μοντέλο και σε ουρές στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα για απλές διαγνώσεις και όχι σε ουσιαστικές  διεπιστημονικές αξιολογήσεις με σκοπό την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών. Πρόκειται για πισωγύρισμα δεκαετιών στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής .Το κόστος θα το  πληρώσουν γονείς , εκπαιδευτικοί και κυρίως οι μαθητές.

«Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο λοιπόν αν  ψηφιστεί και υλοποιηθεί θα επιδεινώσει τη συνολική  λειτουργία της εκπαίδευσης. Η Εκπαίδευση αφορά το μέλλον της νέας γενιάς,  είναι εθνικό θέμα και απαιτεί συναινέσεις και συνεννοήσεις. Εκφράζουμε  την απογοήτευσή μας για τη στάση του κ. Υπουργού Παιδείας και τον καλούμε, έστω και την τελευταία στιγμή,  να αποσύρει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και να ξεκινήσει επιτέλους ένα θεσμικό διάλογο για όλα τα θέματα  της εκπαίδευσης» καταλήγει η κυβέρνηση.

naftemporiki.gr