Την προστασία και την προαγωγή των συμφερόντων της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, μέσω κοινής συνεργασίας όλων των μελών του, και τον ορθολογικό συντονισμό της δράσεώς τους αλλά και την ανάπτυξη του ελληνικού maritime cluster, έχει ως στόχο το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ). Το ΝΕΕ ιδρύθηκε με τον Α.Ν. 191 της 30ής Σεπτεμβρίου 1936. Από την ίδρυση του μέχρι σήμερα το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος έχει επιδείξει σημαντική δραστηριότητα, μέσω της οποίας γνωμοδοτεί και διατυπώνει απόψεις με τη βοήθεια των έμπειρων μελών του καθώς και μελών εφοπλιστικών Ενώσεων, όπως και συνεργαζόμενων ναυτιλιακών ειδημόνων, σε σχέδια Νόμων, Προεδρικών Διαταγμάτων, Κανονισμό Λιμένων και γενικά ναυτιλιακών θεμάτων.
Την προστασία και την προαγωγή των συμφερόντων της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, μέσω κοινής συνεργασίας όλων των μελών του, και τον ορθολογικό συντονισμό της δράσεώς τους αλλά και την ανάπτυξη του ελληνικού maritime cluster, έχει ως στόχο το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ). Το ΝΕΕ ιδρύθηκε με τον Α.Ν. 191 της 30ής Σεπτεμβρίου 1936. Από την ίδρυση του μέχρι σήμερα το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος έχει επιδείξει σημαντική δραστηριότητα, μέσω της οποίας γνωμοδοτεί και διατυπώνει απόψεις με τη βοήθεια των έμπειρων μελών του καθώς και μελών εφοπλιστικών Ενώσεων, όπως και συνεργαζόμενων ναυτιλιακών ειδημόνων, σε σχέδια Νόμων, Προεδρικών Διαταγμάτων, Κανονισμό Λιμένων και γενικά ναυτιλιακών θεμάτων.
Το Επιμελητήριο έχει μέλη του όλες τις κατηγορίες πλοίων που εκπροσωπούνται στο Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο με την εμπειρία που διαθέτει μελετά και αναλύει όλα τα θέματα των κλάδων της ναυτιλίας και διαμορφώνει Εθνική Ναυτιλιακή Πολιτική, με στόχο «την προστασία και προαγωγή της Εμπορικής Ναυτιλίας, εντός των ορίων του γενικού συμφέροντος του κράτους και της Εθνικής Οικονομίας», όπως ο θεμελιακός νόμος 989/79 απαιτεί.
Το ΝΕΕ εκφράζει και διατυπώνει τις θέσεις και τις απόψεις του με τα έγγραφά του αλλά και με τα έμπειρα στελέχη του που συμμετέχουν στις επιτροπές του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ή άλλων υπουργείων, καθώς και στον ΙΜΟ και στα διεθνή fora.
Επιπλέον το ΝΕΕ είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία του Maritime Hellas Νavigate the Greek cluster. Για την καλύτερη συνεργασία του χώρου της ναυτιλίας, εδώ και έναν χρόνο, λειτουργεί στο Ναυτικό Επιμελητήριο το maritime cluster. Το Επιμελητήριο είναι ο συντονιστής του cluster, που δημιουργήθηκε από το Ναυτικό Επιμελητήριο, την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά. Για να μπορεί το cluster να μας βοηθήσει όλους και την Ελλάδα, θα πρέπει να εγγραφούν όλοι σε αυτή την ελληνική πλατφόρμα.
Παράλληλα όμως το ΝΕΕ συμβάλλει και με δαπάνες για τον εξοπλισμό και τις επισκευές των ΑΕΝ: το 2017 στην ΑΕΝ Ύδρας και ΑΕΝ Ασπροπύργου μαζί με την ΕΕΕ και παλαιότερα στην ΑΕΝ Οινουσσών, Κρήτης και Κύμης κ.λπ. Για φέτος προγραμματίζουμε επισκευές στη Σύρο, Πρέβεζα και θα βοηθήσουμε να κατασκευαστεί η σχολή σωστικών στις Οινούσσες.
Επίσης το ΝΕΕ υποστηρίζει πανεπιστήμια και τεχνικά ινστιτούτα σε διάφορα θέματα, από τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το machine learning.
Για τον φετινό χρόνο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΝΕΕ Γιώργο Πατέρα, το Επιμελητήριο ανάμεσα στα άλλα θέματα θεωρεί ως πολύ σημαντικό για την ποντοπόρο ναυτιλία την εφαρμογή της Συμβάσεως του Water Ballast Management, διότι υπάρχει ανησυχία και αμφιβολία για το τι θα συμβεί αν κάποιο σύστημα καθαρισμού εγκεκριμένο από τον ΙΜΟ ή και τις ΗΠΑ δεν ανταποκριθεί μετά την εγκατάσταση και τη δαπάνη εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων και κληθεί πάλι το πλοίο να υποστεί και άλλα έξοδα. Πρέπει να είναι ο πλοιοκτήτης πολύ προσεκτικός με το σύστημα που θα διαλέξει και την πιστοποίηση αυτού. Και εκεί πάλι η Ελλάδα έχει πρωτιά με σύστημα water ballast management ελληνικής κατασκευής με όλα τα πιστοποιητικά αμερικανικά και ΙΜΟ.
Επίσης σημαντική είναι η επιτροπή για την αναβάθμιση της ακτοπλοΐας που λειτουργεί στο υπουργείο Ναυτιλίας και η οποία όπως εκτιμάται από το ΝΕΕ θα καταλήξει με καλά αποτελέσματα στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών εταιρειών, με παράλληλη ανάπτυξη της συγκοινωνίας μεταξύ των νησιών.
Το ΝΕΕ επίσης στρέφει την προσοχή του στα θέματα του θαλάσσιου τουρισμού, όπου οι επαγγελματίες του χώρου είδαν ότι ο καινούργιος νόμος 4504/17 τους δημιουργεί κάποια προβλήματα, τα οποία θα λυθούν και θα λειτουργήσει ομαλά το Σύστημα ναύλωσης τόσο για τα πλοία ελληνικής σημαίας όσο και ευρωπαϊκής ή τρίτων χωρών Yachting, με κανόνες διαφάνειας, αντικειμενικότητας, ισονομίας και ανταγωνιστικότητας προς όφελος της εθνικής οικονομίας, των επιχειρήσεων γύρω από το yachting και του ελληνικού εργατικού δυναμικού.