Προσχηματική και αδικαιολόγητη που ταλαιπώρησε αδίκως το επιβατικό κοινό της Αθήνας και γενικότερα τους Αθηναίους με το κυκλοφοριακό κομφούζιο που δημιουργήθηκε χαρακτηρίζει την χθεσινή απεργία που προκήρυξε το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ.
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Προσχηματική και αδικαιολόγητη που ταλαιπώρησε αδίκως το επιβατικό κοινό της Αθήνας και γενικότερα τους Αθηναίους με το κυκλοφοριακό κομφούζιο που δημιουργήθηκε χαρακτηρίζει την χθεσινή απεργία που προκήρυξε το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ.
Δημοσιοποιώντας στοιχεία η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εκτιμά ότι ήταν ιδιαιτέρως περιορισμένη η συμμετοχή των εργαζομένων στην 24ωρη απεργία στις γραμμές 2 & 3 του Μετρό, που πραγματοποίησε το ΣΕΛΜΑ, ένα εκ των εννέα Σωματείων που δραστηριοποιούνται στα Συγκοινωνιακά Μέσα Σταθερής Τροχιάς.
Συγκεκριμένα από τους 1.845 εργαζόμενους που έπρεπε να προσέλθουν στην εργασία τους, παρουσιάστηκαν και εργάστηκαν 1.585 εργαζόμενοι, ενώ μόλις 260 ήταν αυτοί που απέργησαν, δηλαδή ποσοστό 14%.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι, από τα 721 μέλη του ΣΕΛΜΑ που έπρεπε χθες να εργαστούν, προσήλθαν στην εργασία τους και εργάστηκαν 466 εργαζόμενοι, γεγονός που καταδεικνύει, όπως υποστηρίζεται, ότι η απεργία και τα προσχηματικά αιτήματά της είχαν μικρή απήχηση ακόμη και μεταξύ των μελών του σωματείου που την προκήρυξε.
Το προσωπικό της ΣΤΑΣΥ, καλείται από την διοίκηση, να συνεχίσει απρόσκοπτα την εργασία του, τονίζοντας ότι, κάθε προσπάθεια απαξίωσής του, από μερίδα συνδικαλιστών, θα πέσει στο κενό.
Σε ότι αφορά τα ζητήματα που προέβαλε ο ΣΕΛΜΑ για την προκήρυξη της απεργίας, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ επισημαίνει τα εξής: Η ΣΤΑ.ΣΥ.Α.Ε κατατάσσεται διεθνώς στην κορυφή των εταιρειών που διατηρούν σταθερά υψηλούς δείκτες απόδοσης και ασφάλειας.
Μολονότι το επιβατικό κοινό απολαμβάνει καθημερινά συχνότητα δρομολογίων κάθε 4 λεπτά, μερίδα συνδικαλιστών με πρόσχημα την δήθεν μερική έλλειψη ανταλλακτικών, αναλωσίμων και μέσων ατομικής προστασίας, αποφάσισαν να ταλαιπωρήσουν το επιβατικό κοινό και να μειώσουν το θετικό έργο της ΣΤΑΣΥ, αλλά κυρίως των συναδέλφων τους.
Οι παραγγελίες και η προμήθεια ανταλλακτικών και αναλωσίμων είναι μια διαρκής και πολύπλοκη διαδικασία που γίνεται βάσει του κανονισμού προμηθειών και της ισχύουσας Νομοθεσίας.
Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ επιδιώκοντας το καλύτερο, παρακολουθεί στενά την ροή των προμηθειών και δεν παραλείπει να προβαίνει σε διορθωτικές ενέργειες όπου και όταν απαιτείται. Δηλώνει ότι το προσωπικό της συντήρησης έχει στην διάθεση του τα απαιτούμενα μέσα ατομικής προστασίας και ανταλλακτικά για να εργάζεται επί οκτάωρης βάσης. Ο ισχυρισμός μερίδας των συνδικαλιστών ότι οι εργαζόμενοι υποαπασχολούνται λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και αναλωσίμων είναι αναληθής και στην καλύτερη περίπτωση θεωρείται ατυχής, καθώς πολλές φορές απαιτείται ακόμη και η υπερωριακή τους απασχόληση.
Ειδικότερα και σε ότι αφορά τα εννέα σημεία που θέτει ο ΣΕΛΜΑ στην Εξώδικη Δήλωσή του, προς τη διαθεσιμότητα συρμών, ανταλλακτικών και αναλώσιμων υλικών υπογραμμίζουμε ότι: