Έξι άτομα ηλικίας 24 έως 52 ετών συνελήφθησαν για συμμετοχή σε σπείρα η οποία έκλεβε οχήματα, έπειτα από ευρεία αστυνομική επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στη Δυτική Αττική και το κέντρο της Αθήνας.
Έξι άτομα ηλικίας 24 έως 52 ετών συνελήφθησαν για συμμετοχή σε σπείρα η οποία έκλεβε οχήματα, έπειτα από ευρεία αστυνομική επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στη Δυτική Αττική και το κέντρο της Αθήνας.
Παράλληλα, ταυτοποιήθηκε και αναζητείται και ένας 30χρονος συνεργός τους.
Σε βάρος των συλληφθέντων, οι οποίοι είναι σεσημασμένοι για παρόμοια αδικήματα, σχηματίστηκε δικογραφία για τα αδικήματα -μεταξύ άλλων- της συγκρότησης και ένταξης σε εγκληματική οργάνωση, και των διακεκριμένων κλοπών κατά συναυτουργία και κατά συρροή.
Οι δράστες, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, οδηγούνται στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.
Οι δράστες έδειχναν ιδιαίτερη προτίμηση σε 12 μοντέλα οχημάτων συγκεκριμένων εταιρειών, επειδή παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση, ενώ εκτιμάται ότι οι συνολικές κλοπές είναι πολύ περισσότερες.
Το οικονομικό όφελος της σπείρας υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ, ενώ η αστυνομική έρευνα συνεχίζεται για την εξιχνίαση και άλλων κλοπών.
Όπως τόνισε, μεταξύ άλλων, ο εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ, Θεόδωρος Χρονόπουλος, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της υπόθεσης, η εγκληματική οργάνωση αναζητούσε είτε σε ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, είτε από συνεργεία αυτοκινήτων, τρακαρισμένα οχήματα, τα οποία είχαν υποστεί σοβαρές υλικές ζημιές και η επισκευή τους ήταν ασύμφορη για τους ιδιοκτήτες τους.
Όταν αυτό δεν ήταν εφικτό, τότε η σπείρα εντόπιζε τρακαρισμένα οχήματα από το εξωτερικό, τα οποία αγόραζε και στη συνέχεια εισήγαγε στην Ελλάδα, όπου και τα ταξινομούσε.
Οι δράστες φρόντιζαν πρώτα να έχουν στην κατοχή τους το τρακαρισμένο όχημα, ενώ στη συνέχεια αναζητούσαν, προκειμένου να το κλέψουν, αυτοκίνητο ίδιας μάρκας, τύπου, ακόμη και χρώματος.
Αφού έκλεβαν τα οχήματα, είτε τοποθετούσαν τα ανταλλακτικά από τα κλεμμένα αυτοκίνητα στα «τρακαρισμένα», είτε πλαστογραφούσαν στους αριθμούς πλαισίου των κλεμμένων αυτοκινήτων τους ανάλογους αριθμούς που είχαν τα τρακαρισμένα και έτσι τα παρουσίαζαν ως «νόμιμα».
Οι δράστες «χτυπούσαν» σε διάφορες περιοχές, κυρίως στην Καλλιθέα και το Παλαιό Φάληρο, ενώ τα κλεμμένα οχήματα τα μετέφεραν αρχικά και τα στάθμευαν προσωρινά σε δρόμους κοντά στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, όπου τα κάλυπταν με κουκούλες.
Τα οχήματα παρέμεναν στο σημείο για μία ή δύο ημέρες, μέχρι τα μέλη της σπείρας να βεβαιωθούν ότι δεν διαθέτουν σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού θέσης (GPS). Αμέσως μετά τοποθετούσαν στα οχήματα άλλες πινακίδες κυκλοφορίας, οι οποίες αντιστοιχούσαν σε αυτοκίνητα που δεν απασχολούσαν τις Αρχές και με ειδικό γερανοφόρο τα μετέφεραν στον χώρο αποσυναρμολόγησής τους, στην περιοχή των Άνω Λιοσίων.
Αφού αποσυναρμολογούσαν τα κλεμμένα οχήματα, ορισμένα μέρη τους είτε τα πετούσαν σε κάδους απορριμμάτων στην περιοχή των Άνω Λιοσίων, είτε τα μετέφεραν σε σκραπατζίδικα στον Ασπρόπυργο για καταστροφή.
Σημειώνεται ότι για τις μεταξύ τους επικοινωνίες είχαν προμηθευτεί τηλεφωνικές συνδέσεις ταυτοποιημένες σε άσχετους αλλοδαπούς. Μιλούσαν κωδικοποιημένα και χρησιμοποιούσαν εκφράσεις όπως «να πάμε για καφέ», όταν κανόνιζαν να συναντηθούν για να διαπράξουν κλοπές ή «θα έρθεις για νυχτερινό ψάρεμα;» όταν ήθελαν να αποσυναρμολογήσουν κάποιο όχημα βραδινές ώρες.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ