Κόσμος
Παρασκευή, 28 Ιουλίου 2006 19:26

Ασκήσεις χωρίς θεωρίες

Μπορεί να διευρυνθούν τα όρια του κλασσικού Πανεπιστημίου (ως προς τον χώρο και τον χρόνο) και να έχουν τη δυνατότητα όσοι πολίτες επιθυμούν να το επισκεφθούν ελεύθερα και να επικοινωνήσουν;

Αν και δεν είναι συνηθισμένη πρακτική στη χώρα μας, υπάρχουν παραδείγματα Ανώτερων και Ανώτατων Ιδρυμάτων και καθηγητών που αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες προκειμένου να υπηρετήσουν μέρος της εκπαιδευτικής λειτουργίας, αναδεικνύοντάς την ως κοινωνικό αγαθό.

- Εργαστηριακές Ασκήσεις GIS - Τηλεπισκόπησης στο Πανεπιστήμιο Πάτρας

Ο καθηγητής Γ. Μηλιαρέσης στην ιστοσελίδα http://hydrogis.geology.upatras.gr αναφέρει «Πολλοί με ρωτάνε γιατί έχω τις εργαστηριακές ασκήσεις-δεδομένα στο Διαδίκτυο; Στο εκπαιδευτικό υλικό πρέπει να έχουν πρόσβαση, οι εργαζόμενοι που θέλουν να επιμορφωθούν, οι φοιτητές σε τμήματα που δεν διδάσκονται αντίστοιχα μαθήματα, κ.α. καθώς και όλα τα μέλη της κοινωνίας που μας πληρώνουν κάθε μήνα. Οποιος θέλει να έρθει να παρακολουθήσει τα μαθήματα είναι ελεύθερος. Με αυτό τον τρόπο πιστεύω ότι προάγεται το αντικείμενο GIS - Τηλεπισκόπησης, αφού γίνεται γνωστό στην κοινωνία και ίσως κάποιοι από εσάς το χρησιμοποιήσουν για να επιλύσουν συγκεκριμένα προβλήματα».

- Διδασκαλία Unix στο ΤΕΙ Σερρών http://aetos.it.teithe.gr/%7Emsav/unix-serres.html .

- Γενική Μετεωρολογία και Κλιματολογία στο ΑΠΘ http://www.geo.auth.gr/431/ , http://www.geo.auth.gr/courses/gmc/1000/ .

Γιατί τα γράφω αυτά; Ισως, γιατί τώρα που εκτονώθηκε η νευρική κρίση στο χώρο της εκπαίδευσης, ελέω θέρους, είναι πιο εύκολο να ασχοληθείς μ' αυτά που ελάχιστα ή καθόλου απασχολούν. Από τις διαζεύξεις τύπου «όλα ή τίποτα» υπό αίρεση, οι εξισώσεις είναι πιο ελκυστικές στην επίλυση, αφού έχεις τη δυνατότητα να ξεκινήσεις από τα λίγα που μπορούν -και πραγματικά θέλουμε- να γίνουν.

Η ελεύθερη σκέψη μπορεί να δώσει λύσεις ακόμα και στα πιο δύσκολα οικονομικά προβλήματα, κάνοντας σωστή διαχείριση και επιχειρώντας παράκαμψη των εμποδίων, αντί να συγκρούεται μ' αυτά.