Απόψεις
Πέμπτη, 26 Απριλίου 2018 10:45

Φρεγάτες βγήκαν στη στεριά

Την Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018 διεξήχθη στη ΓΔΑΕΕ συνάντηση μεταξύ του γενικού διευθυντή της ΓΔΑΕΕ κ. Κυριάκου Κυριακίδη και επιτελών αυτής και των εκπροσώπων της γαλλικής εταιρείας NAVAL GROUP κ. Laurent Mourre και κ. Jean-Christophe Nicolas, μετά από αίτημα των ιδίων. Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα που άπτονται των δραστηριοτήτων της εταιρείας», γράφει η Κατερίνα Τζωρτζινάκη.

Από την έντυπη έκδοση

Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη
[email protected]

Την Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018 διεξήχθη στη ΓΔΑΕΕ συνάντηση μεταξύ του γενικού διευθυντή της ΓΔΑΕΕ κ. Κυριάκου Κυριακίδη και επιτελών αυτής και των εκπροσώπων της γαλλικής εταιρείας NAVAL GROUP κ. Laurent Mourre και κ. Jean-Christophe Nicolas, μετά από αίτημα των ιδίων. Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα που άπτονται των δραστηριοτήτων της εταιρείας».

Η ΓΔΑΕΕ, από τον ιστότοπο της οποίας αλίευσα την ανακοίνωση, με ημερομηνία 15 Μαρτίου 2018, είναι η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων. Ποιο είναι το αντικείμενο της γαλλικής εταιρείας; Ναυπηγεί τις γνωστές στο ελληνικό κοινό από πλειάδα δημοσιευμάτων φρεγάτες τύπου FREMM, αλλά και της παρόμοιας τεχνολογίας κορβέτες Gowind, που είναι και πιο οικονομική λύση, αλλά φαίνεται ότι δεν μπορεί το Πολεμικό Ναυτικό να καλύψει.

Κάτι τρέχει με τις φρεγάτες, αλλά μάλλον πρέπει να απευθυνθείτε σε γάτες. Από το «παίρνουμε δύο με χρονομίσθωση» και το «υπάρχουν διερευνητικές συζητήσεις» φτάσαμε χθες στο «εξετάζεται συνέργεια για ναυπήγηση φρεγατών στην Ελλάδα». Με τι λεφτά; Από το πρόγραμμα επιστροφής των υπεραποδόσεων των ελληνικών κρατικών ομολόγων που διατηρεί η Κεντρική Τράπεζα της Γαλλίας. Πότε; Του Σεβάχ του Θαλασσινού. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι το ενδεχόμενο θα μπορούσε να αποκλειστεί, αλλά σε τέτοιες δουλειές η χρηματοδότηση εξασφαλίζεται εγκαίρως.

Οι συζητήσεις για τις FREMM είναι παλιές. Στις 12 Ιανουαρίου 2009 το ΚΥΣΕΑ επέλεξε την έναρξη διαπραγματεύσεων για την αγορά τους, αλλά έσκασε η κρίση και έμειναν ξεκρέμαστες οι συζητήσεις. Τον Οκτώβριο του 2011 το «Spiegel» γράφει ότι στην Ελλάδα προσφέρονταν δύο έως τέσσερις FREMM MN με δικαίωμα αγοράς μετά τα πρώτα πέντε έτη χρήσης. «Η καγκελάριος πρέπει να σταματήσει τον φίλο της Σαρκοζί». Καλά, δεν είμαστε χαζοί. Μπήκε στη μέση και η ThyssenKrupp, ανταγωνισμοί γκρουπ.

Επτά χρόνια μετά, της Αμύνης τα παιδιά δημιούργησαν φουσκοθαλασσιά. «Έχουν δίκιο που λένε ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο ωραίο από μια φρεγάτα μ’ ανοικτά πανιά, ένα άλογο που καλπάζει και μια γυναίκα που χορεύει». Στο δικό μας χωριό, «Μπαρμπα-Γκοριό», φρεγάτες βγήκαν στη στεριά, μείναν τα σχέδια χωρίς αέρα στα πανιά. Ωραία δεν είναι να πνίγεσαι στην προκυμαία.