Στα αίτια της πτώσης του μοιραίου Mirage 2000-5 εστιάζουν οι έρευνες των εμπειρογνωμόνων μία ημέρα μετά το τραγικό συμβάν που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο χειριστής του αεροσκάφους Γεώργιος Μπαλταδώρος.
Στα αίτια της πτώσης του Mirage 2000-5 εστιάζουν οι έρευνες των εμπειρογνωμόνων μία ημέρα μετά το τραγικό συμβάν που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 34χρονος χειριστής του αεροσκάφους Γεώργιος Μπαλταδώρος.
Υπενθυμίζεται πως το μοιραίο αεροσκάφος της 114ΠΜ/331Μ κατέπεσε στη θάλασσα χθες στις 12.15 στη φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά την ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής και από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας συγκροτήθηκε επιτροπή για την διερεύνηση του δυστυχήματος.
Μιλώντας χθες στο πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Φώτης Κουβέλης ανέφερε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτουν οι στρατιωτικές αρχές, τα ελληνικά μαχητικά «επέστρεφαν από μια αναχαίτιση δύο τουρκικών αεροσκαφών, η οποία δεν έγινε, διότι είχαν ήδη φύγει τα τουρκικά αεροσκάφη προς την Τουρκία».
«Έτσι επέστρεφαν στη βάση τους στη Σκύρο και εννέα μίλια πριν πλησιάσουν στο νησί, ο δεύτερος πιλότος, γιατί ο αείμνηστος Γιώργος Μπαλταδώρος ήταν ο αρχηγός της αποστολής, έχασε ξαφνικά το πρώτο αεροσκάφος, το οποίο έπεσε στη θάλασσα. Έτσι λοιπόν χάθηκε ο γενναίος αυτός άνθρωπος» είπε, προσθέτοντας ότι οι έρευνες στο σημείο συνεχίζονται.
«Κατηγορηματικά, ο θάνατος του πιλότου μας του Γιώργου Μπαλταδώρου δεν έχει σχέση με αναχαίτιση. Εννέα μίλια πριν φθάσει στη Σκύρο χάθηκε το αεροσκάφος μαζί με τον Γιώργο Μπαλταδώρο», διευκρίνισε ο κ. Κουβέλης.
Ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες είναι ο κακός υπολογισμός του μεγέθους της νέφωσης και μετέπειτα ενδεχομένως η λάθος επιλογή να μη χρησιμοποιηθεί ο αυτόματος πιλότος που διαθέτουν τα Mirage 2000.
Σε κάθε περίπτωση, λαμβάνεται υπόψη ο παράγοντας της σωματικής, αλλά και ψυχολογικής κόπωσης των χειριστών των μαχητικών αεροσκαφών λόγω καθημερινών περιστατικών στο Αιγαίο.
Τα δύο Μιράζ φαίνεται να πετούσαν σε χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, λόγω της χαμηλής νέφωσης και της αφρικανικής σκόνης που επηρέαζε την ορατότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το δεύτερο Μιράζ σταθεροποιήθηκε την τελευταία στιγμή μόλις λίγα μέτρα πάνω από τη θάλασσα αφού πέτυχε να μην παρασυρθεί από την πορεία του έτερου αεροσκάφους.
naftemporiki.gr